regen, regen en nog meer regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossy227

regen, regen en nog meer regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:49

Het is om gek van te worden die regen.
Ik heb helaas alleen een buitenbak ter beschiking en het doet hier al dagen niks anders dan regenen, dan denk je dat het eindelijk droog is en zie je een zonnestraaltje dus je rent naar buiten en brengt snel je zadel enz naar de wei en zodra je, je paard wilt gaan halen komt het weer met bakken uit de lucht.

Ik wordt er hopeloos van, vanmiddag weer, sta ik net met mijn zadel bij de wei begint het me toch te hagelen, zo groot als kiezelstenen.
Dus maar weer zo snel mogelijk naar binnen rennen. (niet makelijk met een zwaar western zadel)

Wat doen jullie met dit weer rijdt je, je paard een paar dagen niet of rijdt je gewoon door de hagel, regen, harde wind en soms zelfs onweer heen?

De bak ligt er ondanks het weer prima bij dat wel.

byjou1983

Re: regen, regen en nog meer regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:52

Beetje regen rij ik gewoon.Maar hagel en onwweer ook niet.
Mijn bak is nu een zwembad -'(

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:52

Buienradar.nl ? :Y)

De bak is bij ons blubber met dit weer, dus het is óf naar de vereniging om daar in een goede buiten- of binnenbak te rijden, óf het wordt een buitenrit.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:53

Ik kan ook niet rijden omdat de bak gewoon té slecht is, echt niet normaal.

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:00

Zolang ik nergens echt voor hoef te trainen, rijdt ik niet met veel regen. Als de bak het toelaat laat ik ze even rennen met zijn tweeën voor een half uurtje, los in de bak. Dat gaat meestal wel tussen de buien door.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:02

Als je niet kúnt rijden (bak onder water o.i.d) gewoon terug in voer en vrij geven.... of op straat gaan rijden, maar dat is ook nit fijn in zulk rukweer.
Als je niet wílt rijden omdat je anders nat wordt ...idem.... :D

Is niks aan te doen.... helaas.... ik he ze wel eens een hele winter vrij moeten geven toen ik ze aan huis had.... sneeuw, water, ijs.... helaas...een winterstop...

Quinceyyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:04

Wij scheppen de bak open (buitenbak) zodat het water door een stroming in de sloot gaat, het duurt wel even voor dat het helemaal droog is maar we kunnen dan wel op een volte rijden :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:05

ik kom net terug van stal. Dochterlief zat er net op toen het begon te regenen, en hard! Paardje vond er niks aan en wilde alleen maar met d'r kont tegen de regen in staan.
Toen maar weer afgezadeld na 10 minuten. Je raadt het al: toen begon de zon weer te schijnen!

Bak is ook nat, maar we rijden gewoon door de plassen heen. Alleen galop durf ik niet (ben bang voor uitglijden).

Buienradar is geen peil op te trekken, het zijn allemaal zulke kleine, versnipperde buien....

Ook met dit weer probeer ik mijn paard wel "aan de gang" te houden!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:07

Ik rij gewoon... Mijn paard is wel echt een aansteller en gaat liefst bij 1 spetter zielig in de hoek van de bak staan :') . Dus voor hem is het ook wel een goede training, haha.

De grootste nadeel vind ik dan alleen dat de regendeken daarna weer op moet en dat ze dan zo nat zijn..

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:12

ijssnuiver schreef:
Ik rij gewoon... Mijn paard is wel echt een aansteller en gaat liefst bij 1 spetter zielig in de hoek van de bak staan :') . Dus voor hem is het ook wel een goede training, haha.

De grootste nadeel vind ik dan alleen dat de regendeken daarna weer op moet en dat ze dan zo nat zijn..

Als mijne dan zo nat zijn dan leg ik de fleecedeken eronder.
Lekker warm en vrij snel droog.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:13

Hier ligt de bak er nog redelijk goed bij. Wel een beetje drassig en een paar plassen maar ik kon gelukkig gewoon rijden.
Rijden in de stromende regen vind ik echt vreselijk, haha.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:17

Onze bak begint eindelijk rijbaar te worden na al die droogte!! _O- _O- _O-

Als het keihard staat te regenen rij ik niet. Waarom? Paardrijden is voor de leuk en regen vind ik niet leuk :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:21

Ik rij gewoon door met mijn leasje :) regenjas aan en hoppa.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:36

Wanneer het enigszins te doen is rij ik gewoon door, we zijn gelukkig gezegend met een buitenbak die het erg goed doet op veel water. Er ligt wel regelmatig 10-20cm water op, maar de bodem daaronder blijft stevig en wordt niet zompig of glad (en droogt door drainage ook snel weer op).

Dan kun je prima rijden: een buitenbak onder een laag van 20cm water zorgt voor wat extra actie in de benen, en hoosbuien op je kop zorgt hier voor een paard die daarbij fijn haar bovenlijn rond maakt en loslaat in de kaak dus ideaal voor het voorwaarts-neerwaarts lekker loswerken :Y) :+ Heerlijk gereden gisteravond, ondanks verzopen tot op de onderbroek :D

Ik pas het wel aan aan de omstandigheden ivm belasting van paard, dat wel. En hagel, onweer en bevroren ondergrond zijn een dikke no-go hier. Het moet wel veilig blijven.

En bij geen zin....is paard blij met een extra vrije dag en uitgebreide poets-en knuffelbeurt :Y)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:42

bij onze bak ook, ligt wel water op maar word niet zompig en droogt ook snel weer op door de drainage.

Als het regent voordat ik moet beginnen stap ik er niet op, maar als ik er al op zit en het gaat dan regenen, dan rijd ik wel door

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:03

Ben eerder van werk weg gegaan om voor het eten nog te kunnen rijden maar helaas regent het hier nu echt hard. Bak is verder prima, geen plas te zien gelukkig. Dan maar vanavond een poging wagen anders gaat paardlief nog bedenken dat ze vakantie heeft ~~}>

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:10

Vanavond les. En ja, er wordt gereden dan, weer of geen weer!

- Aan de bak zal het niet liggen, die blijft goed, ook bij grote hoeveelheden regen. Wordt wel wat zwaarder, maar niet glad of heel veel plassen.
- Aan het paard ligt het ook niet: die staat onder een regendeken in de wei. Tijdens het rijden draaigt hij hooguit z'n kont de kant op van de wind, om al te veel regen op z'n koppie te ontlopen (handig als je bezig bent met travers bijv. en meneer z'n kont ineens de andere kant in de wind gooit, haha!)
- Aan de instructeur zal het ook niet liggen. Die komt in weer of wind. Zegt altijd dat ze het zelf net zo warm krijgt als ik tijdens de les.
En ik?

Soms denk ik... laat maar met die regen. Na de les nat zadel en hoofdstel, nat paard dat eigenlijk droog moet zijn voor de regendeken er weer op gaat. Wat een gedoe, geef paard wel een extra dagje vrij. Maar niet op de dag dat ik les heb!

'T is nu droog...
Laatst bijgewerkt door EsterW op 19-08-14 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:15

De bak is bij ons super maar de paarden vinden die hoosbuien met rijden ook niets.. Verzetten geen pas meer behalve dat ze met hun kont naar de regen gaan staan. Rij dus wat minder, minder lang.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:19

Als ik eenmaal bezig ben ga ik door, maar als het al regent als ik moet beginnen twijfel ik altijd wel.
Mijn buitenbak is super, geen plasje in te bekennen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:01

tussen de buien door kan ik net mesten en gras bijgeven en dan is het rennen geblazen. Grondwerk, spelen, rijden en aaien lukt met dat geplens niet meer :(

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:09

bij ons is de buitenbak gelukkig nog helemaal droog ondanks alle regen. geen plasje te bekennen. alleen als het extreem hard regent rij ik niet

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:14

ijssnuiver schreef:

Goh, m'n bijrijdpaard ook :')
Ze stond vast en dan half tegen de muur aanstaan om geen spatje op haar te krijgen.
Heb uiteindelijk maar 10 minuten gewandeld en haar weer terug gezet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:19

Tussen de buien door of ik ga in de binnenbak rijden.
Maar het liefst ga ik buiten en een beetje regen kunnen we hebben.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:22

Hoed op waxjas aan en gaan! In de bak, en als die te slecht is op buitenrit. Of het nu sneeuwt, regent, hagelt, vriest of dooit. Ik zit er niet zo mee.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:23

Er bestaat niet zoiets als slecht weer, slechte kleding die bestaat.....