Een van mijn paarden is een beetje een kneusje zeg maar, slecht verleden gehad waar hij toch altijd nog een beetje last van heeft. Door lichte ZE is zijn vacht niet helemaal intact, en hem op gewicht houden is ook nogal een ding. Goed, hij doet het met kundig beleid eigenlijk prima, maar ik help hem graag om dat zo te houden.
Deze dekens leken mij ideaal, want met wisselvallig weer raakt hij niet oververhit, maar kan hij ook niet drijfnat regenen.
Nu had ik eerst de Bucas Buzz Off Rain per ongeluk toch een maatje te groot, dus deze heb ik inmiddels niet meer. Omdat er onder het waterdichte gedeelte een i.m.o. vreemd soort stug gaas zit (wat alleen maar kan gaan schuren en irriteren bij mijn gevoelige kerel) heb ik een ander merk aangeschaft.
Ik zag de Anti Fly And Dry bij Epplejeck het sprak me aan dat deze loopsplitten heeft, en dat het bij de rug glad was. Ik vind hem iets minder mooi afgewerkt, maar hij is dan ook iets goedkoper. Geen probleem, ik was positief verrast dat deze een stuk lichter en soepeler is. (hoger draagcomfort)
Alleen.. is ie dus niet waterdicht, en dat staat wel duidelijk en meermaals in het verhaaltje. Dus ik contact opgenomen met Ej, keurig netjes een nieuwe gekregen. Deze is wederom niet waterdicht, na een beetje bui al niet...
Daar baal ik van, geen zorgen ik zal weer beleefd contact opnemen.
Maar ik ben er wel een beetje klaar mee, en wil graag dat mijn oude baas het prettig heeft!
Zijn ze er nog van andere merken, en wat zijn jullie ervaringen?