Dees schreef:215 zal echt veel te groot zijn voor een 195 paard. Een te grote deken gaat schuiven en daardoor gaan ze kapot.
Ik vraag me af of de Bucas Buzz Off Rain wel genoeg ademt om een fijne deken te zijn wanneer de zon bij 30 graden op de rug van het paard schijnt. Waterdicht is namelijk vrijwel nooit ademend. Hoe beviel het jou, Eefke85?
Een goede vliegendeken kan tegen regenwater en droogt vanwege de luchtige structuur en het dunne materiaal heel snel weer. Als je paard bij meerdere paarden komt te staan, is het wel verstandig om een sterke deken te kopen. Ik heb zelf zo'n bruin/rode Rambo en die bevalt heel goed. Stugge sterke kwaliteit, hele beste pasvorm en zo weer droog (als ie al nat kan worden, is vrij synthetisch). Is even wat duurder dan een 'eigenmerkje" maar dan heb je wel een deken waar je echt jaaaaaren mee vooruit kan.
Ik was altijd fan van Bucas Buzz Off maar vind de laatste jaren de pasvorm per 'verbetering' serieus achteruitgaan. Voorlopig koop ik geen Bucas meer, terwijl die oude modellen (10 jaar terug) echt super waren. De versies die ze nu in de winkels verkopen zijn kwa pasvorm van veel minder kwaliteit dan de pasvorm van Rambo/Amigo. De halslengte is bij Bucas beter, de halsstukken van Amigo zijn niet zo heel goed (kort, slap materiaal, bedekt de hals niet). Omdat Rambo steviger materiaal biedt, zijn die halsstukken goed.
Super bedankt voor je uitleg! Ik ben het met je eens wat betreft een goede en dure deken kopen, dat wil ik ook echt. Vind ik mijn geld wel waard
En dankjewel voor de tip! Ik twijfel ook heel erg over een waterdichte deken, dus denk niet ik die ga kiezen.
Ik zag deze deken, die heeft een Vamoose spul erop? Nooit van gehoord haha! Kennen jullie dat?
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 7106/54304