kleur vliegenmasker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

kleur vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 09:47

Naar aanleiding van een opmerking op facebook ben ik opzoek naar de beste kleur vliegenmasker.
Dan in de zin van: door welke kleur zien paarden het beste? Zwart of wit of toch een andere?

Op internet kan ik hier niks over vinden met een degelijk argumenten waaruit dit duidelijk begrijpbaar is.
Ik weet dat paarden enkele kleuren zien (geel, groen, blauw) maar voornamelijk grijs zien.

alvast heel erg bedankt :)

Anoniem

Re: kleur vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:53

Volgens mij ligt het meer aan het soort materiaal dan aan de kleur. Sommige vliegenmaskers zijn heel 'dicht', bijna gewone stof, anderen zijn opener en lijken meer op fijn gaas.
Kleur maakt denk ik weinig uit, als je zelf een stuk vitrage oid vlak voor je oog houd kijk je er ook als vanzelf doorheen en zie je de vitrage zelf niet echt meer.

Maar, dit is puur op eigen waarneming, als iemand hier meer achtergrondinfo over heeft vind ik het wel interessant :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:22

Ben wel benieuwd naar een wetenschappelijke onderbouwing!

Ik heb zelf een zwart vliegenmasker van Harry's Horse waar mijn paard volgens mij nog genoeg doorheen kan kijken (foto). Ik heb hem zelf ook wel eens voor mijn ogen gehouden en ik zag alles nog prima :) Zoals op de foto te zien is, kan je zelf ook door het masker heen kijken als mijn paard hem om heeft, je ziet dan gewoon haar witte vacht erdoorheen en je kan haar ogen goed zien. Zijzelf zou de omgeving veel beter moeten zien, aangezien het masker bijna direct tegen de ogen aan ligt en ze niet tegen het masker aankijkt maar erdoorheen. Ik vind zo eentje met gaas dus wel ideaal :)

Anoniem

Re: kleur vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:02

kuchschopjekuch

Ik heb dezelfde voor mijn pony inderdaad :j Zijn goed stevig, geen scherpe randjes en komt nergens klem te zitten als hij ook zijn graasmasker er bij aan heeft :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:00

Welke van HH is dat ? Want door deze kan een paard wel goed zien geloof ik ?!