Dazen Weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorka

Dazen Weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:35

Hallo bokkers,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en gegoogled, maar hetgene wat ik graag wilde weten kon ik niet vinden.

Ik heb een advertentie gezien waarin Dazen Weg van Impressed wordt aangeprezenAfbeelding, een afweermiddel tegen (steek)vliegen en teken, geschikt voor paard èn ruiter.

Ik vraag me af of dit middeltje ook zo'n penetrante geur heeft als het spul wat ik nu gebruik, nl Keep Off van Grand NationalAfbeelding
Ik wordt er zelf helemaal naar en misselijk van (volgens mij de hertshoornolie die erin zit) en zou het liefst afstappen en net als de beesten waar het voor bedoelt is, m'n paard ontvluchten!

Aangezien de ruiter het ook kan gebruiken, lijkt het mij dat die Dazen Weg niet zo afschuwelijk stinkt, want ik kan me niet voorstellen dat iemand zich er anders vrijwillig mee wil insprayen.

Dus....
iemand ervaring met het product? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:08

De bovenste gebruik ik op dit moment, maar ik vind de werkingsduur maar erg kort. Als er dazen op je paard zitten en je spuit dit erop, vallen ze wel gelijk van je paard af, maar ik kan niet zeggen dat je paard uren dazen vrij blijft. Ik ga in ieder geval verder zoeken naar een beter middel ;-)

Oh en wat stinken betreft, het stinkt wel maar heeft niet zo'n penetrante geur. misschien dat het daarom ook minder lang werkt?

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 15:14

Oké
Echt uren ben ik toch nooit op pad, en ik zou 't desnoods mee kunnen nemen.
Dus misschien ivm 'het minder stinken' toch de moeite waard om eens te proberen.
Maar wat ik dus uit je antwoord begrijp, is dat het toch nog te erg stinkt om jezelf mee in te sprayen :roll:
Dankjewel Carolaa

Weet iemand een middeltje wat aardig werkt, maar niet stinkt zodat ik er niet misselijk van wordt??

Carolaa

Re: Dazen Weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:50

ik heb dit nog niet op mezelf gebruikt, dus hoe lang de geur bij je blijft is een kwestie van uitproberen ;-) Ik vind het in ieder geval niet zo erg stinken als bremse bremse destijds.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 20:43

Ohgod ja, nog zo'n middel waar ik van over m'n nek ging! *valtdoodneer*

paulien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:02

Dat spul werkte slecht.. :s

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:11

Ik heb ook die dazen weg maar vind dat het voor geen meter werkt. Als ik het bij mn paard op spuit zitten ze er zo weer. .

Er zit wel een aparte geur aan wat dat precies is weet ik niet.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:12

Ik gebruik de onderste en die vind ik super fijn paar keer sprayen en het werkt de hele dag mijn paard staat van 9 uur tot 8 uur op de weide en blijft werken ik doe nog wel een vliegenkap op.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:26

Ik heb dazen weg ook geprobeerd.|Ik vind het al een stuk minder stinken.
Als er vliegen op d'r zitten en ik spray haar in zijn ze als sneeuw voor de zon vertrokken...

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:32

dazen kunnen niet ruiken :))
geen enkele spray zal helpen, vliegen en muggen wel, daar zal t wellicht wat tegen doen.
Ik heb een uitrijdeken met zadeluitsparing (vanaf 25,-) en daar heb je minstens een zomer lang plezier van (en geen dazen)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:37

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:39

Ik gebruik ook de onderste. Werkt inderdaad best goed.
Maar er zit helaas wel een hele sterke geur aan.
Wanneer ik alleen het paard inspray dan stink ik zelf ook de hele dag...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:14

Ik gebruik ook de dazen weg , overigens vind ik hem helemaal niet zo stinken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:16

Ben ik nou de enige die zo denkt :)). Als dazen niet zouden kunnen ruiken, waarom zouden ze dan dazenspray maken? En hoe kan het dan wel werken

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:26

http://www.paardenarts.nl/kennisbank/dazen/

Sprays maken ze om te verkopen :P
Ik heb geen goede ervaring met dazenspray. Niks helpt hier in dazenparadijs Brabant. Ik rijd met een vliegendeken met zadeluitsparing, voor 25,- gekocht en daar doe ik al 3 zomers mee. Die sprays zijn toch iedere keer ook bijna 20,- en zo leeg....

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:40

Boerenwinkel.nl! daar staat ie op die je wilt hebben!

Susan_2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:59

Hallo, mijn pony is altijd best bang voor die spray. Daarom heb ik een roller gekocht van dazen weg! Deze werkt prima maar heeft ook een vreselijke geur, ik heb ook de spray gekocht omdat de roller 12,50 koste en de spray 13,75 koste. Maar ik ben over de spray helemaal niet tevreden! Hij werkt voor 10 minuten en dan echt niet meer!! Ik ga over een paar dagen op ponykamp maar dan neem ik toch echt mijn oude goude roller mee!!! :+

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:42

Ik volg Amie hierin. Zelf heb ik ook al vanalles geprobeerd en veel geld weggesmeten. Nu is het vliegendeken + uitrijdeken + zebrastrepen indien nodig geworden.
Ik gebruik wel een vliegenspray om de muggen weg te houden , zowel van mij als men paard :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:44

Ik heb hem ook, werkt bij mij wel prima en stinkt niet zoals de andere in je openingspost ts!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:49

Werkt niet goed ( tenzij je het gebruikt voor 1 min) en stinkt heel erg.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:51

Dazen weg werkt inderdaad niet zelfs niet met hertshoornolie er in (dat heb ik er namelijk door heen gegooit)

Volgens mij werkt alleen een deken nog en al die middeltjes is geld klopperij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:57

Zet een paar strepen op je paard en je hebt nergens meer last van.

Volgens onderzoek schijnen dazen niet te kunnen ruiken (heb ik eens ergens gelezen). Dus dat betekend dat sprays ook geen zin hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:03

Sinds twee weken lopen hier twee echte stinkerds rond (Emouchine forte). Ben er zo blij mee, want GEEN vliegen of dazen meer, geen platvliegen en maar af en toe insmeren. Volgens het middel één keer per week, maar dat geldt niet voor onze ruin, die erg smakelijk is voor al het "vlieg verkeer". Dus hij zit op een keer per vier dagen in smeren. Hij is zijn kalme zelf, geen bulten, voelt koel aan en ach wat ben ik blij want vorig jaar was het een drama met hem.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:24

Met rijden gebruik ik een vliegendeken.
In de wei hebben ze ook dekens op. Maar vooral mijn ene paardje heeft veel last van de warmte en is helemaal klam onder de deken. Zonder kan niet i.v.m. de dazen.
Gisteren Bremsen Bremse gehaald en: HET WERKT! Heb hem vanochtend om kwart over 6 ingespoten en om 12 uur had hij nog nauwelijks last. Dazen zwermen er wel om heen, maar gaan niet zitten. Bij andere paardje zitten er een heleboel op de deken.
's Middags heb ik ze binnen i.v.m. geen schaduw.
Maar of en hoe lang het werkt met rijden weet ik niet.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:54

ja ik vandaag ook" paardenparfum" gekocht, de nieuwe bremse bremse, werkt veel beter dan die dazen weg!