Uv werende beenbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Uv werende beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 00:29

Hallo,

Ik weet niet of het bestaat maar ik ben op zoek naar uv werende beenbeschermers die een paard een lange tijd om kan houden!
Weten jullie of dit bestaat en zo ja ook voor hoge benen?

Groeten,
Dyantha

ninne1

Re: Uv werende beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:45

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:51

Ja inderdaad voor in de wei! Ik zal eens kijken dank je wel!!

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:53

Werken prima! (tegen UV) *\o/* Ze blijven alleen niet goed zitten, zeker niet nadat ze nu een stevige strip op de achterkant gemaakt hebben... -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:56

Mag ik vragen waar dat voor is? nooit gehoord dat de onderbenen van de paarden in de zon verbranden.

Wel dat de kootholtes met een roze huid kon verbranden in de zon, die smeerde ik dan bij mijn paard altijd in met de Sudocreme, en dan heb je 2 a 3 dagen lang bescherming tegen de zon en verbranding.
Hoef ik gewoon elke dag te controleren of het er nog goed op zat en anders gewoon bijsmeren.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:07

Mijn paard kan niet zonder bescherming naar buiten die krijgt gigantische "mok"... :( En met bescherming gaat het super! (ben sinds deze week aan het testen of alleen het probleembeen met bescherming ook afdoende is)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:14

MariJanneke schreef:
Mijn paard kan niet zonder bescherming naar buiten die krijgt gigantische "mok"... :( En met bescherming gaat het super! (ben sinds deze week aan het testen of alleen het probleembeen met bescherming ook afdoende is)

Op de been of in de kootholte? Mok in de kootholte in de zomer, heeft vaak met de verbranding te maken.

Nog natte gras van de dauw smorgens, huid is wat week door het vocht (zeker als het 24/7 op t land staat) en de zon schijnt erop dan wordt het verbrand en dan ontstaan er wondjes en dan komen er korsten erop en dan heb je mok.

Ik smeer bij mijn paard alle 4 de gevoelige kootholten in en nooit meer heeft hij nog last van de mok.
Vroeger had hij er last van en sinds ik het goed insmeer kreeg hij het nooit meer.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:19

Dan zou de neus ook moeten verbranden... En nee het is ook niet van nattigheid en helaas helpt insmeren met wat dan ook ook niet. Het heeft mij al HÉÉL VEEL geld gekost en zelfs biopten van de huid naar Utrecht leverden niets op. Dus ik houd het lekker bij mijn Rambo Fly Boots :o

Edit: ik heb een heel bijzonder paard qua medische uh.. aandoeningen :+
Laatst bijgewerkt door MariJanneke op 30-06-14 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:19

Mijn paard heeft ook last van verbranding op de witte huid door UV licht (mok). Het was bij hem zelfs zo erg dat hij er vier weken mee in Utrecht heeft gestaan. Doktoren in Utrecht hadden nog nooit zulke erge mok gezien. Door onder andere onderzoek door Utrecht en een Holistische arts blijkt dat hij een soort van Sint Jacobs kruid vergiftiging heeft en daardoor zn lever niet optimaal functioneerd. Als gevolg dat als je zn lichaam gaat reinigen het weer uit zijn benen komt.
Wij hebben hiervoor verschillende dingen geprobeerd. Deze UV beschermers vind ik niet helemaal fijn.. Hij krijgt er namelijk schuurplekken van, en die huid verbrand dus alleen maar sneller. Het gene wat perfect bij hem werkt zijn normale sokken, en daar dan het puntje van af knippen en dan zo om doen.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:23

nicole2012 schreef:
Mijn paard heeft ook last van verbranding op de witte huid door UV licht (mok). Het was bij hem zelfs zo erg dat hij er vier weken mee in Utrecht heeft gestaan. Doktoren in Utrecht hadden nog nooit zulke erge mok gezien. Door onder andere onderzoek door Utrecht en een Holistische arts blijkt dat hij een soort van Sint Jacobs kruid vergiftiging heeft en daardoor zn lever niet optimaal functioneerd. Als gevolg dat als je zn lichaam gaat reinigen het weer uit zijn benen komt.
Wij hebben hiervoor verschillende dingen geprobeerd. Deze UV beschermers vind ik niet helemaal fijn.. Hij krijgt er namelijk schuurplekken van, en die huid verbrand dus alleen maar sneller. Het gene wat perfect bij hem werkt zijn normale sokken, en daar dan het puntje van af knippen en dan zo om doen.

Hahaha! Da's vast een fraai gezicht ! Belangrijkste is dat het werkt.. ;)
Heb na al die jaren nog geen probleem wat betreft schuren gehad met de fly boots, maar wie er verzonnen heeft om er een harde strip aan de achterkant op te zetten 8)7

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 23:22

Ik wil het voor mijn paard inderdaad voor verbranden.
Ze heeft momenteel last van een primaire toxiteit in haar lichaam en mag waarschijnlijk binnenkort weer naar buiten maar haar witte vlekken blijven snel verbranden.... En wil ik er iets op doen... Ik zat ook de denken aan sokken maar die zijn niet uv werend...

Er is ook nergens iets voor hoge witte benen te vinden...
Want 1 been zou perfect kunnen met die van Rambo maar de andere 3 zijn hoog wit...

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 00:05

Iemand bekend met Summer Whinnys™??
Ik kan niet echt vinden of het ook uv weert en ik kan niet echt lezen hoelang ze om mogen!

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:52

Nooit eerder van gehoord, maar ik heb ze even opgezocht. Zo te lezen is het meer tegen insecten en allergische reactie daarvoor. Ik lees niets over zonlicht/UV licht...
Maar is de huid hoger op het been van jouw paard ook zo gevoelig dan? Mijn paard heeft eigenlijk alleen problemen aan het onderste gedeelte van haar witte been (gelukkig!) haar neus bijvoorbeeld, welke heel ook erg roze is, geeft weer geen problemen. Moet er bij vertellen dat ik haar ook een UV werende vliegen deken en masker op heb. Het is óf ingepakt naar buiten óf niet naar buiten kunnen.. dus dan maar ingepakt :Y)

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:52

Ik kan geen foto hier plaatsen maar hoog op haar benen verbrand ze ook ja.... :(
Ik heb contact gehad met ze en ze houden ook zonlicht tegen! Dus echt super....
Nu alles maar meten en het uitproberen...

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:57

Waar te bestellen? :D

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 23:48

MariJanneke schreef:
Waar te bestellen? :D

Op hun site staan de dealers ik moet mijn maten doorgeven en dan gaan ze kijken of de dealers in Engeland ze op voorraad hebben! Ik wacht nog op een bericht terug van hun maar het klinkt wel goed!

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:27

dan ga ik eens even kijken op die site.. (bedankt!)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:36

Je bedoelt witte benen boven de knie?
Het paardje wat ik rij heeft ook die Rambo dingen (witte benen tot de knie) en dat werkt wel redelijk (mits goed vastgemaakt).

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:38

Lieke schreef:
Je bedoelt witte benen boven de knie?
Het paardje wat ik rij heeft ook die Rambo dingen (witte benen tot de knie) en dat werkt wel redelijk (mits goed vastgemaakt).

Wat bedoel jij met "mits goed vastgemaakt"..? Mijne zakken namelijk wat af...

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:30

Nou, ik heb de Rambo Fly Boots welgeteld 1 week kunnen gebruiken. Het concept is geweldig, inderdaad, mijn paard z'n witte benen (en lip, en kol!) verbranden in de zon. Beschermers erover die niet warm worden, en lekker 't land op. Toch?

Ze zakken af, ze draaien, daardoor komt die harde achterkant verkeerd te zitten, daardoor ontstaan schuurplekken, daardoor vindt 't paard ze vervelend, en gaat hij eraan schuren. En die harde dingen vervormen ook nog eens, waardoor ze helemaal niet meer passen.

Na 1 week was eentje te stuk om te gebruiken, de ander had schuurplekken veroorzaakt. Achter heb ik ze niet gebruikt, omdat hij ze zo achterlijk vreselijk vond. Die harde "vormgever" drukte namelijk in z'n koot. Overigens zouden ze voor achter ook niet voldoende zijn, daar moeten de hoefballen ook goed bedekt blijven, dus zouden er nog springschoenen onder moeten ook.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, smeersels, bedeksels. Gewone sokken zakken af (maatje kleiner proberen? Ik had letterlijk m'n eigen sokken uitgetrokken, teen eraf geknipt en bij hem omgedaan :D ) Op dit moment heb ik hypozin erop gesmeerd, dat is een soort van stopverf qua dikte. Heeft een mooie harde laag gevormd, wast er niet makkelijk af en bedekt de verbrande plekken. Ik moet nog zien hoe z'n huid eruit zit als het afgeborsteld is, maar tot nu toe lijkt het een haalbare oplossing.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:41

Dat is precies de reden dat ik mijn nieuw bestelde set toch maar terug heb gestuurd. Het oude concept was vele malen beter (maar zakten ook wat af)