Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En met bescherming gaat het super! (ben sinds deze week aan het testen of alleen het probleembeen met bescherming ook afdoende is) MariJanneke schreef:Mijn paard kan niet zonder bescherming naar buiten die krijgt gigantische "mok"...En met bescherming gaat het super! (ben sinds deze week aan het testen of alleen het probleembeen met bescherming ook afdoende is)

nicole2012 schreef:Mijn paard heeft ook last van verbranding op de witte huid door UV licht (mok). Het was bij hem zelfs zo erg dat hij er vier weken mee in Utrecht heeft gestaan. Doktoren in Utrecht hadden nog nooit zulke erge mok gezien. Door onder andere onderzoek door Utrecht en een Holistische arts blijkt dat hij een soort van Sint Jacobs kruid vergiftiging heeft en daardoor zn lever niet optimaal functioneerd. Als gevolg dat als je zn lichaam gaat reinigen het weer uit zijn benen komt.
Wij hebben hiervoor verschillende dingen geprobeerd. Deze UV beschermers vind ik niet helemaal fijn.. Hij krijgt er namelijk schuurplekken van, en die huid verbrand dus alleen maar sneller. Het gene wat perfect bij hem werkt zijn normale sokken, en daar dan het puntje van af knippen en dan zo om doen.
) Op dit moment heb ik hypozin erop gesmeerd, dat is een soort van stopverf qua dikte. Heeft een mooie harde laag gevormd, wast er niet makkelijk af en bedekt de verbrande plekken. Ik moet nog zien hoe z'n huid eruit zit als het afgeborsteld is, maar tot nu toe lijkt het een haalbare oplossing.