Zomerdekens?? Welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Zomerdekens?? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 11:42

Zoals te titel al zegt ik ben op zoek naar een goeie zomerdeken maar heb op dat gebied niet echt veel ervaring erin waar ze nou aan moeten voldoen.

Ik heb zelf totaal geen ervaring met Horseware en zag de Horseware Amiga Mio zomerdeken te koop staan. Leuk geprijsd en in verband mijn merrie beetje tussenmaatje heeft komt
die maat 180 ook wel fijn uit.

Welke raden jullie nog meer aan en waar moet ik echt op letten?

Alvast bedankt :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:46

Moeten ze waterdicht zijn? Of is het meer om er voor te zorgen dat ze na t wassen even schoon blijven?

Want anders moet je een 0 grams regendeken hebben, en als het alleen even is voor na het wassen kan je het prima doen met een katoen dekentje.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 11:48

Ess_Ramona schreef:
Moeten ze waterdicht zijn? Of is het meer om er voor te zorgen dat ze na t wassen even schoon blijven?

Want anders moet je een 0 grams regendeken hebben, en als het alleen even is voor na het wassen kan je het prima doen met een katoen dekentje.

Is vooral omdat ze nu klaar gemaakt word voor de keuring en de afgelopen dagen wat kouder word en vooral de nachten wou de trainingstal dat even zomerdeken bracht want anders gaan ze lelijk in hun vacht zitten van die temperatuur wisselingen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:52

Sanniejtjuh

Re: Zomerdekens?? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:32

Ik heb zelf een zomerdeken van Amigo, dit in verband met goede de pasvorm. Ik weet even niet zo snel de naam van het deken maar ik heb de gene die wat meer van katoen lijkt, dus niet de polyester variant. Weet niet hoe het paard gebouwd is maar bij mij valt de deken klein uit. Je zou dus waarschijnlijk makkelijk een 185 kunnen nemen.

Ik zie hierboven ook de Rambo Air mesh Cooler. Die heb ik ook maar zou ik niet aanraden als staldeken, is wel echt een fijn deken om ze snel droog te krijgen op de warmere dagen. Ik heb zelf namelijk ook het idee dat de stof er snel zou scheuren en zou hem daarom niet als staldeken gebruiken.

Loveloom

Re: Zomerdekens?? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:49

Ik zelf heb ook een zomerdeken van amigo.2