Tinker met roze neus en felle zon....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Tinker met roze neus en felle zon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:03

Hallo allemaal,

Jullie kennen het vast wel het dilemma: Neus verbranden door de felle zon wat moet je er tegen doen?
Ik smeer het nu in met zonnebrand creme voor mensen maar er moet toch nog wel iets anders voor zijn?

Een halster met netje erom is geen optie.. Ze staat 24/7 in een HIT-Actief stalling dus daar lopen ze zonder halster.

Groetjes,

Michelle

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:06

Zelfde probleem met mijn tinker, helaas.
Netje om halster werkt niet , zijn vriendje trekt het eraf en anders is ie zelf wel bezig om zich te ontdoen van het blijkbaar hele vervelende netje.
Ik kan niets meer dan smeren met zonnebrandcreme en ik gebruik dan factor 40 of 50 . Wel heb ik geleerd dat ik niet te dik moet smeren , gewoon een laagje zoals je bij jezelf ook zou doen.
Ik heb de fles zonnenbrand bij zijn paddock liggen en heb gelukkig hele lieve stalgenoten die mee helpen met smeren. Zo wordt hij eigenlijk de hele dag door gesmeerd en is zijn neusje nog mooi roze.
Er zijn weinig andere opties heb ik ondervonden .

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:08

mickydo schreef:
Zelfde probleem met mijn tinker, helaas.
Netje om halster werkt niet , zijn vriendje trekt het eraf en anders is ie zelf wel bezig om zich te ontdoen van het blijkbaar hele vervelende netje.
Ik kan niets meer dan smeren met zonnebrandcreme en ik gebruik dan factor 40 of 50 . Wel heb ik geleerd dat ik niet te dik moet smeren , gewoon een laagje zoals je bij jezelf ook zou doen.
Ik heb de fles zonnenbrand bij zijn paddock liggen en heb gelukkig hele lieve stalgenoten die mee helpen met smeren. Zo wordt hij eigenlijk de hele dag door gesmeerd en is zijn neusje nog mooi roze.
Er zijn weinig andere opties heb ik ondervonden .

Mijn stalgenoten helpen me inderdaad ook met smeren meestal in de ochtend vroeg,middag en eind vd dag! :D
Maar dacht wie weet weet er iemand nog een wondermiddeltje!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:09

De mijne heeft ook een roze neus en onderlip.
Smeer al 3 jaar zodra de zomerzon erbij komt dagelijks zijn neus en onderlip in met baby zonnebrand crème. Hij heeft nooit korstjes of het verbrand.

Maar ik moet sowieso s 'avonds heen. dus dat scheelt.

Kan me voorstellen als je niet dagelijks heen kan, dat het dan niet te doen is met zonnebrand crème.

Hoe je dit dan kan oplossen? geen flauw idee, netje komt dan ook bij mij op, maar dat werkt dus niet. Hebben ze ook niet van die oogkappen die je vast kan maken zonder dat zijn een halster om hebben, waar een neuskapje aan vast zit?

Denk dat je anders niet veel keuzes hebt.

Ginootje

Re: Tinker met roze neus en felle zon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:12

Ik ben er sowieso dagelijks :)

Een kap of iets word sowieso geen optie dan loopt ze ook met dat ding op als de zon weg is... Dan vind ik ook weer sneu, maar dan ga ik gewoon doorsmeren met zonnebrandcreme en als deze op is dan stap ik over op baby zonnebrand

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:14

ik heb een sunblock creme voor paarden die ik er op smeer als ik weet dat er veel zon is.
Ze verbranden dan bij mij nauwelijks

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:23

Afbeelding
Probeer deze eens! Is goed voor mens en dier en het grote voordeel is dat deze waterproof is. Als ze een keer de neus in de waterbak steken hoef je dus niet meteen weer te smeren, ideaal! Gebruik m zelf ook bij mijn pony met roze neus. :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:24

Waar haal ik die vandaan @Eefke85?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:26

Ik stuur je even een pb, is namelijk niet in de winkel te verkrijgen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:29

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:33

IK heb een vliegenmasker met neusnet
Eldjin houdt die braaf om.
Zit met klittenband dus als er echt iets gebeurt trekt hij wel los
Laatst bijgewerkt door jackyline op 13-06-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:33

Ik smeer er een dikke laag sudo creme op. Meestal is 1 x daags wel voldoende, sudo blijft beter zitten als zonnebrand.
Vroeger had ik er speciaal spul voor maar helaas niet meer te verkrijgen. Moet wel zeggen dat het meevalt hoe snel die van mij verbrand. Hoe hoger het gras hoe sneller het verbrand heb ik het idee..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:36

Dat is een optie Mioux!
Zelf woon ik een beetje uit de richting hahaha

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:37

Bephanten werkt ook goed.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:55

Mijn pony heeft leverschade en daardoor last van verbrandingen. (Gaat echt heel snel)
Omdat zijn hele neus verbrand dus ook de zijkant heeft alleen een netje geen zin. Ik heb nu een bucas buzz of uv/vliegen masker bij hem om en daar overheen een graasmasker waarvan ik de onderkant eraf heb geknipt zodat hij gewoon kan eten en drinken.
Het gaat super op deze manier. Vond het eerst ook wel zielig om hem zo in te pakken maar hij is het nu zo gewend...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:55

Sudocreme wil ik niet aan beginnen, ivm met stoffen die erin zitten die brandend werken....

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:42

Mijn tink heb ook een roze neus. Ik smeer bij haar elke x als k d'r gedaan heb in met gewone zonnebrand. Ze is nog geen een keer verbrand, want volgens mij blijft t aardig goed zitten.

Is er geen mogelijkheid om een halster aan te doen? Dan evt. een zeem vast maken aan de neusriem, dat helpt ook erg goed.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 04:09

Heb met sudocreme nog nooit gemerkt dat deze brandend werkt? Gebruik het inmiddels 2 jaar en paard staat 24/7 buiten. Vroeger gebruikte ik dus speciale creme ervoor maar omdat die niet meer leverbaar was ben ik overgestapt op sudo wat m.i. hetzelfde werkt..

dit is de creme die ik eerst gebruikte
http://www.ooteman.nl/verzorging/gezondheid/huid-en-wondbehandeling/fotosen-creme?N=15

ze zeggen dat het met de hoeveelheid fotosynthese in het gras te maken heeft en dat in samenwerking met uv stralen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:30

Ik gebruik een neusflap. die bevestig je idd aan het halster. Maar is dus niet voor zn hele hoofd. Ik heb er verschillende zodat ik ze kan uitwassen enzo. Hij staat dag en nacht op de weide en deze zijn dus de enigste die goed blijven zitten. Een hele kap krijgt ie af. deze gaan goed. en blijven stevig.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 5050/26122
zoiets alleen bij divoza toen nog geen 10tje

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 08:12

Die fotosen creme is ook wel iets om naar te kijken ja! :D

Neusflap en kappen etc zie ik niet zitten.... 24/7 in kudde verband met zo'n kap op lijkt me niet ideaal voor het paard zelf!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:30

Ik smeer 's morgens zonnebrand factor 50 en 's avonds honingzalf, dat werkt goed.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:34

wij hebben een zemen lap ervoor.
werkt goed maar dan zit je weer met het halster

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:09

Ik heb gesmeerd met weet ik veel wat allemaal. en werkelijk 1 dagdeel vergeten of denken dat t toch bewolkt is en hij had weer last. Met deze neusflap niks geen last. en ze staan met zn 5en in het land.
Maar goed dat is persoonlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:16

trekken ze die flappen er niet bij elkaar af?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:39

Nee hier niet. Ze klieren wel aan elkaars halster zo nu en dan maar er is nog geen neusding kapot gegaan. Denk dat het te dicht bij de mond is dat ze het met rust laten. Ze happen elkaar in de hals en pakken het halster boven, bij de kaak en hoger. eigenlijk nooit op de neus.