Na 6 jaar helaas afscheid moeten nemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Na 6 jaar helaas afscheid moeten nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 23:43

6 jaar geleden heb ik een Bucas Irish Turnout gekocht voor mijn paard.
Helaas ontdekte ik vandaag een gat ter grootte van een kleine vuist op de plek waar de buiksingel over heen valt. Hoe dat gat erin komt weet niemand :?
Wat ik wel weet is dat ik voor volgende winter een nieuwe en goed waterdichte deken wil hebben omdat ze 24 uur buiten staat.
Mij leek het handig om een deken te kopen waar ik onderdekens aan vast kan maken en zo de dikte van de deken kan bepalen.

Welke dekens zijn aanraders? Helaas is mijn bankrekening ook niet oneindig (anders had ik wel een Rambo gekocht) en zoek ik een goede waterdichte deken voor rond de 120 euro.

Anoniem

Re: Na 6 jaar helaas afscheid moeten nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:49

Ik heb kieffer dekens. Heel tevreden van! Deze winter nog een deken van BR er bij gehaald, was 90 euro en ook perfect! Was 400 gram overigens. Ik werk niet met onderdekens, gaat vaak toch schuren en schuiven.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:51

Ik zweer bij Horseware(http://www.horsewaredekens.nl), ze hebben ook andere lijnen dan Rambo. Amigo bijvoorbeeld. Voor zover ik heb meegemaakt zitten ze altijd goed en zijn ze sterk. Blijven ook erg lang goed!
Josie hier op Bokt verkoopt dekens van Horseware voor een wat leukere prijs dan normaal.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 23:52

Je hebt toch dekens die je aan elkaar kunt maken en zo de dikte kunt bepalen?
2 lossen dekens over elkaar vind ik ook niet zo handig. Dat doe ik alleen als het echt echt koud is en ze 400 grams of meer op moet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:55

Je hebt ook de Rhino, zitten tussen de Amigo en Rambo in qua prijsklasse en heeft het linersysteem. Prettig systeem, helaas voor ons geen optie ivm de schuurplekken die de Horsewaredekens hier geven. Jammer dat Bucas niet zo'n systeem heeft.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:58

Ik heb rhino regendeken en voor als t koud wordt liners van 100, 200 gram. Degelijke dekens! De liners kunnen in de wasmachine, super handig!

Nb bucas heeft ook wel onderdekens maar die zijn erg duur

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:45

Ik heb al enkele jaar Nika dekens, ben daar zeer tevreden over. Zijn geen dure dekens maar kwalitatief gewoon goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:40

Van horseware heb je het liner systeem, de buitendekens hebben ringetjes waar je de binnendekens aan vast kunt maken.

de binnendekens kun je makkelijk in je eigen wasmachine wassen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:08

Dat lijkt me dus ideaal dat liner systeem.
Ik ga daar eens naar kijken.