Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Siersma schreef:Mijn haf heeft de hele winter in de dekens gestaan, ze staat 24/7 buiten met schuil stal. Ik heb haar voor het eerst deze winter in de dekens gehad omdat ze vorig jaar moeilijk verhaarde, duurde erg lang voor ze van al het haar verlost was. Maar nu met het mooie weer staat ze al bijna een week dekenloos. De week hiervoor heeft ze de deken alleen snachts op gehad. Maar nu geven ze voor het weekend weer kou op. Moet de deken er weer op? Ze is flink aan het verharen en het schiet ook al op. Dus twijfel omdat het eigenlijk niet echt goed is om de deken de ene keer wel op te doen en de andere keer weer niet. Zucht, ik dacht datde ergste kou nu wel geweest was.
Essxan schreef:Siersma schreef:Mijn haf heeft de hele winter in de dekens gestaan, ze staat 24/7 buiten met schuil stal. Ik heb haar voor het eerst deze winter in de dekens gehad omdat ze vorig jaar moeilijk verhaarde, duurde erg lang voor ze van al het haar verlost was. Maar nu met het mooie weer staat ze al bijna een week dekenloos. De week hiervoor heeft ze de deken alleen snachts op gehad. Maar nu geven ze voor het weekend weer kou op. Moet de deken er weer op? Ze is flink aan het verharen en het schiet ook al op. Dus twijfel omdat het eigenlijk niet echt goed is om de deken de ene keer wel op te doen en de andere keer weer niet. Zucht, ik dacht datde ergste kou nu wel geweest was.
Je hebt zeker naar het rtl weer gekeken om half zeven? Dat was een 1 april grap.
Loe_Loe schreef:Ik zou hier ook graag een adviesje willen, mag dat?
Een paar weken geleden heb ik een geschoren paardje gekocht, die onder een 300 grams deken stond. Ik heb totaal geen ervaring met geschoren paardjes. Het haar is tot op 2-3 mm afgeschoren.Nu met dit superweer staat ze overdag bloot, en 's nachts onder een 150 grams. Tegen de ochtend als het op z'n koudst is, heeft ze daar denk ik nog genoeg aan. Ze staat iig niet te rillen en is rustig.
Nu vraag ik me dus ook af, zometeen wordt het weer kouder, kan ik ze dan het beste weer onder een dikkere deken zetten, of verstoor ik dan ook de haargroei?
Vast bedankt voor jullie tips!
). Ze staat er prima bij, heeft het warm genoeg. Zag wel dat ze dr haren overeind had staan, maar voelde niet koud aan. Dus prima zo. Nu alleen al dat haar nog.

Siersma schreef:Ze staat nu zonder deken, en die komt er nu ook niet meer op. Ze is vreselijk aan het verharen nu. Vandaag is het hier koud en winderig met veel regen(). Ze staat er prima bij, heeft het warm genoeg. Zag wel dat ze dr haren overeind had staan, maar voelde niet koud aan. Dus prima zo. Nu alleen al dat haar nog.
. Maar wat een haar ondanks de deken! Ik ben zelfs met de schaar bezig geweest om de klitten uit de vacht te krijgen. Echt vreselijk, ze heeft van die lange haren op dr borst, op dr benen, tussen dr achterbenen. Nooit eerder gezien trouwens, echt een rare die Marissa van mij haha