Vliegendeken te lang

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Vliegendeken te lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:19

Hallo,

Binnenkort is weer het seizoen om de vliegendeken uit de kast te halen. Nu was de deken van vorig maar te klein en heb ik dit jaar een bucas buzz off full neck gekocht maat 185. Bij der borst past die perfect en haar nek past ook perfect. Behalve de buikflap die moet ik met wat touw langer maken. Maar nu heb ik een probleem dat die deken veel te lang is. :') mij boeit het niet echt maar kan dit kwaad? Nee toch? Ook haar staldekens, regendekensen zweetdekens zijn super lang omdat ze een paarden maat heeft maar korte pootjes heeft.

Afbeelding

Is er een mogelijkheid om de deken wat te verkorten?

Staldeken: (ook zo lang)

http://i59.tinypic.com/zjfeb7.jpg

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:56

Mijn paard verdronk ook bijna in haar vliegendeken, was ook veel te lang bij der benen.....
Verder past ie wel perfect.

Heb de deken eerst zelf in de juiste lengte afgespeld en toen naar een ruitersportzaak in de buurt gebracht.
Die hebben het keurig ingekort, je ziet er echt niets van :D

Afbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:59

Mijn paard heeft wat bijzondere verhoudingen en moet als fjord kruising zijnde zelfs een 215 deken op. Ze is nogal breed gebouwd en kleinere maten past ze bij de borst niet. Dus net als bij jou paard is de deken dus veel te lang. Ik maak me er zelf niet druk om, ze is in ieder geval heel goed beschermd tegen de vliegen, er is geen kans dat ze er in vast komt te zitten, en hij geeft geen schuur of drukplekken, dus dan maar een wat grotere jas.

EDIT: een halve hals is voor mijn paard trouwens ook een hele hals, omdat ze een korte nek heeft. Ooit zou ik voor nood even een deken van mijn fries er op doen met hele hals en oorgaten, en toen had ik echt een gigantisch stuk hals over, de oorgaten kwamen in verhouding bij haar neusgaten :') Erg om gelachen toen :o

jthorse

Re: Vliegendeken te lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:03

Als je geen dingen in het hok of weiland hebt kan het denk ik niet heel veel kwaad.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:09

Ninne, ja je ziet het idd niet. :) hoeveel kost zoiets en kan het ook in een gewone kledingzaak gedaan worden?

215? B-)
Maar idd liever te groot dan te klein maar ben bang dat ze dan als ze gaat liggen dat ze op de deken gaat staan want ze is nogal lomp.
Hahahah ik zie het voor me. Inplaats van oog gaten heb je neusgaten. :')

jthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:13

zitten er ook riempjes achter de kont en onder de buik door?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:14

Zoals in de OP staat en op de foto zit er een buikflap. :) heeft hetzelfde als buiksingels en ze heeft ook bilkoorden.

jthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:16

oke, als je dat niet had zou het als je pony gaat rollen scheef kunnen zakken en ze zou er dan op kunnen gaan staan. Maar dit zal nu denk ik niet zo gauw gebeuren

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:16

Ik zou er niet mee zitten, een wat langere vliegendeken beschermt alleen maar meer.
Alleen moeten ze er niet met de knieen in blijven hangen met gaan liggen.

Ik heb hetzelfde probleem, mijn merrie van 1.52 is wel breed en stevig en moet dus zeker 1.95 of liefst 1.98 als deken hebben. De hals is daardoor vaak ook te lang. Maar zolang hij goed sluit om de henk en niet naar voren kan schuiven vind ik dat ook niet zo erg, en beter dan te kort.

Afbeelding

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:44

Samblabla schreef:
Ninne, ja je ziet het idd niet. :) hoeveel kost zoiets en kan het ook in een gewone kledingzaak gedaan worden?

215? B-)
Maar idd liever te groot dan te klein maar ben bang dat ze dan als ze gaat liggen dat ze op de deken gaat staan want ze is nogal lomp.
Hahahah ik zie het voor me. Inplaats van oog gaten heb je neusgaten. :')

Denk dat ik er ong €20,- voor kwijt was.
Kledingzaak zou je kunnen proberen.....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:16

Hier hangt de Bucas buzz off exact hetzelfde. Geen probleem hoor, die lengte. Je kunt een losse buik voor de Buzz Off bij de paardendrogist bestellen. Ze horen echter niet strak aangespannen te zitten. Als het elastiek maar aansluit.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 20:53

Oke dankjewel. :) ik ga denk ik wel de buikflap met wat ringetjes verlengen. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:56

Dit kan geen kwaad, ik persoonlijk vind het wel prettig ogen. Bij Blacky's deken is dit ook en het lijkt er niet op dat hij hier hinder van ondervind.