Dekens die hoog sluiten gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Dekens die hoog sluiten gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:21

Hallo,
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar al enorm veel dekens uitgetest, en bij alle dekens krijgt mijn merrie wondes op haar schoft.
Ik heb nu een deken getest die iets hoger sluit, en dit blijkt goed te werken.
Ik bedoel dus niet een deken met een halve hals.
Op dit moment is vooral mijn regendeken hard aan vervanging toe, en ben ik dus opzoek.
Helaas heb ik nog niet echt iets kunnen vinden.
Mijn budget ligt rond de 50 euro.
Maximaal een uitloop naar 75.
Ik ben opzoek naar een nieuwe of tweedehandse deken.
Kunnen jullie mij een aantal modellen aanraden?
Ik ben ook opzoek naar gevoerde dekens.
Maar de regendeken is op dit moment van het grootste belang, aangezien bij mijn huidige de gaten er bijna invallen.

Elevien

Re: Dekens die hoog sluiten gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:23

Horseware of Bucas dekens al geprobeerd? Die liggen wel iets boven je budget (regendeken van Horseware Amigo is momenteel wel in de aanbieding voor 50 euro bij Ooteman), maar de pasvorm is fantastisch! Ik ken eigenlijk geen paarden waarbij deze dekens niet goed zitten.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:24

Mijn paard heeft ook snel last van haar schoft, Amigo zit bij haar wel goed! Ik heb nu alleen nog maar Amigo dekens.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:25

De Freedom Turnout van Bucas ligt binnen je budget en is een fijne regendeken (en in de aanbieding bij ons). Alternatief is de Amigo Turnout Lite.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:27

Zijn dit dus goede dekens voor paarden met een smalle schouder + smalle hals en hierdoor "te weinig vlees voor het grote halsgat in gemiddelde deken"?

Heb namelijk ook zo een iele, en de dekens die ze heeft zitten of 20 cm onder de hals, of achter de schoft. Beide koud en oncomfortabel.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:38

xSlvna schreef:
Zijn dit dus goede dekens voor paarden met een smalle schouder + smalle hals en hierdoor "te weinig vlees voor het grote halsgat in gemiddelde deken"?

Ehhh, mijn paard is juist een bodybuilder.. Speknek en brede borst, daarom gaan dekens trekken op haar schoft (of op de borst)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:48

xSlvna schreef:

Heb namelijk ook zo een iele, en de dekens die ze heeft zitten of 20 cm onder de hals, of achter de schoft. Beide koud en oncomfortabel.

Voor dat type paard is een Wug model vaak ideaal.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:53

Oh ik heb juist dat er nog een hals in het gat past, door die grote ruimte lubbert de deken voren of trekt het achter de schoft. Dat het zo schuift, bedoel ik dan.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:56

Het is hier al een paar keer genoemd, maar inderdaad Amigo zit hoger. Ik heb er een regendeken van voor mijn haflinger en vind het echt een fijn deken, alleen heeft hij een stevige nek waardoor het deken als het wat naar achteren schuift wat strak komt te zitten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:03

Trist tertris, die hebben een soort blokken om de schoft waardoor de schoft vrij ligt. Perfect voor jou paard denk ik. Gr Claudia

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:10

Amigo zit ook niet goed bij mijn jonge paard. Veel te grote hals.

desiree91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:20

Voor jou budget zeg ik: nika dekens. Ik had precies het zelfde probleem. Paard is ook best breed en past de deken met gemak.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:12

Weatherbeeta sluit hoog en is zeer ruim op schoft en rondom schouders. Hier altijd WB op brede paarden gehad. Nooit schuurplekken daarmee gehad.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:16

Trust tetris dekens met schoftkussentjes! Geen schoftwondjes meer, ideaal! Schoft ligt altijd vrij!
En je hebt nu geluk, normaal liggen de dekens ver buiten je budget maar op merktplaats wordt de 0 grams versie uit de oude collectie (wat mij betreft de fijnere collectie met verstelbare sluitingen voor) voor 59 euro aangeboden. Het bedrijf is betrouwbaar, ik heb de deken er al bestelt en netjes binnen gekregen.

http://link.marktplaats.nl/m779875591

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:29

hh!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:36

Ik heb ook een Amigo, ook gekocht voor 50 euro bij Ooteman. Die sluit heel mooi hoog aan, zie maar naar het blauw deken in mijn profiel. De rode is een BR en die sloot ook wel hoog aan maar die lekte dus kan ik niet echt aan raden. Ik heb nu ook een Bucas maar voor mijn gevoel sluit die minder hoog aan dan de Amigo (maar ik ben er wel tevreden over)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:50

De harry's horse highliner is erg fijn! regelmatig in de aanbieding op www.goedkopepaardendekens.nl.
Mijn paarden krijgen geen schuurplekken van deze dekens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:57

Weatherbeeta Landa Freestyle!

Ideale deken met een veel mooiere pasvorm dan van die soepjurken van Rambo en consorten.

Goede staartflap die dicht is aan de zijkanten zodat die niet opwaait (maar wel zat ruimte om de staart op te tillen tijdens plassen / poepen).

Loopsplitten die op de juiste plek zitten (veel verder naar voren) zodat de deken niet her en der strak trekt tijdens het lopen, en geen gaten langs de hals want de hele boel ligt gewoon heel mooi hoog gesloten om het paard heen, zonder te trekken rond schoft, schouders en benen +:)+

Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:56

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb net een amigo binnen.
Ik ga hem morgen passen.
Hoop dat ie goed is!
En ga anders gewoon een volgend merk van jullie lijstje proberen.
Bedankt:)!