Scheren van pony of niet ivm ruien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Scheren van pony of niet ivm ruien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:17

Hoi bokkers,
Ik hoop dat ik hier hulp kan vinden. Ik heb een shetlander die nu met haar warme vacht onder haar zomereczeem deken staat. Ze verhaard enorm moeilijk. Ze is echt een ontplofte teddybeer nu, ja heel schattig allemaal maar onder dat deken zweet ze wel wat. Ik heb al gedacht aan scheren en een 100-150 grams erop (lijkt me genoeg). Helaas is het probleem dat ik niet elke dag kan komen en zeker niet elke ochtend en avond ivm school. Ze loopt 24/7 buiten. Moet ik haar gewoon zo laten en lijnzaadolie bij laten voeren? of laten scheren en de hele dag onder een 100-150 grams. Maar hoe zit dat dan met haar eczeem?
Ik hoop dat ik hier hulp vind want ik weet het niet.

Rijlaarsdam

Re: Scheren van pony of niet ivm ruien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:51

toont ze nu al jeuk ? mijn eczemers nog niet namelijk.
Je zou haar ook gedeeltelijk kunnen scheren. jachtmodel. zo kan ze makkelijker de warmte kwijt, maar is ze niet alle bescherming van haar vast kwijt.
Het is dan nu wel mooi weer, maar vergis je niet in de avonden, dan is het zo nog maar een graatje of 3 een geschoren paard 24/7 buiten zonder dagelijks toezicht zou ik niet doen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:55

kvika schreef:
toont ze nu al jeuk ? mijn eczemers nog niet namelijk.
Je zou haar ook gedeeltelijk kunnen scheren. jachtmodel. zo kan ze makkelijker de warmte kwijt, maar is ze niet alle bescherming van haar vast kwijt.
Het is dan nu wel mooi weer, maar vergis je niet in de avonden, dan is het zo nog maar een graatje of 3 een geschoren paard 24/7 buiten zonder dagelijks toezicht zou ik niet doen.

Er is wel dagelijks toezicht, van mijn vader. Hij ziet het niet zitten om elke ochtend en avond een deken aan/af te doen en zeker niet bij deze pony want ze heeft het namelijk niet zo voor mannen. Ja ze heeft toch wel al jeuk. Maar zou ik haar kunnen laten scheren en dan 24/7 met een gewoon deken laten opstaan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:13