Paard krijgt Rambo Optimo hals steeds af!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RvT

Paard krijgt Rambo Optimo hals steeds af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 21:15

Ik heb sinds 2 maandjes een Rambo Optimo deken op mijn paard liggen. De laatste tijd (ivm regen) loopt hij ook met halsdeel rond. Alleen.... Hij krijgt de hals steeds af! De hals heeft zo'n klittenbandsysteem. Ik heb nu een andere hals moeten kopen want deze is nu helemaal onder de scheuren. Hebben er meer mensen last van en hoe zorgen jullie ervoor dat die hals er aan blijft??

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:16

Je kan er musketonhaken aan zetten en dan het klittenband aan elkaar stikken? Dan zit het gewoon vast en kan die het niet afkrijgen

RvT

Re: Paard krijgt Rambo Optimo hals steeds af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 21:52

Hmmm ik probeer er een beeld te vormen maar het lukt niet echt haha. Waar moet ik dan die musketonhaken aan vast maken?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:59

Of gewoon af laten, nog makkelijker opgelost.
Hij heeft verder toch gewoon lekkere deken op?

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:00

nee, ik heb de rambo duo, maar ik heb hier geen last van.
Ik vind de hals, die bij de deken zit, heel fijn!
het einde waait nooit terug wat ik vaak wel zie gebeuren bij halzen van andere merken.
maar anders moet je een deken met een vaste hals kopen alleen een beetje zonde van het geld!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:00

Je doet het klittenband toch dubbel door een ring waardoor het vast zit? Nou daar doe je dan die haken tussen en dan het klittenband op elkaar vaststrikken zodat het niet meer open kan

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 22:21

josewoos schreef:

Als het regent dan gaat het bij de schouders inregenen zeg maar. Hij heeft een deken op tegen kou op de spieren. Als die daar nat wordt en nat blijft dan lijkt me de doel van de deken een beetje nutteloos.

Wiesiesisi schreef:
nee, ik heb de rambo duo, maar ik heb hier geen last van.
Ik vind de hals, die bij de deken zit, heel fijn!
het einde waait nooit terug wat ik vaak wel zie gebeuren bij halzen van andere merken.
maar anders moet je een deken met een vaste hals kopen alleen een beetje zonde van het geld!

:D Idd een beetje zonder van het geld. Was best duur dat ding :(

Gabbe schreef:
Je doet het klittenband toch dubbel door een ring waardoor het vast zit? Nou daar doe je dan die haken tussen en dan het klittenband op elkaar vaststrikken zodat het niet meer open kan

Aaah dat bedoel je. Nee helaas kan dan niet. Het zit echt alleen aan de klittenband vast. Er zijn geen ringen helaas.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:21

RvT schreef:
josewoos schreef:

Als het regent dan gaat het bij de schouders inregenen zeg maar. Hij heeft een deken op tegen kou op de spieren. Als die daar nat wordt en nat blijft dan lijkt me de doel van de deken een beetje nutteloos.

Ah ja, als het in regent is dat niet handig.
Maar past je deken dan wel goed of is je paard smal?
En eventueel halve hals deken?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:31

Ik heb ook een Rambo Optimo. De hals zit muurvast aan de deken en is niet "zomaar" los te krijgen. Weet je zeker dat de hals wel goed aan de deken bevestigd zit? Is het klitteband mss erg vervuild met haar oid dat deze niet goed hecht en zo los gaat/ of getrokken kan worden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:35

Kun je de hals niet in zijn geheel vast(laten)naaien aan de deken?

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 09:01

@josewoos:de deken past verder prima (paard is absoluut niet smal). Ik vind het heel jammer dat hij nat wordt bij de schouders als het regent en ik geen hals erop heb.

@Icrack: nu is de klittenband wel vervuild maar toen de hals voor het eerst op ging was hij natuurlijk nog nieuw en zat er geen vuil op. Toch krijgt hij het voor elkaar om de hals af te hebben. Geen idee hoe. Ik heb nu de 0grs hals erop liggen. Heb echt zitten drukken dat klittenband goed vast zit. Ben benieuwd hoe lang het goed gaat. Heb jij geen last van natte schouders als het regent?

@brainless: dat kan wrs wel maar zou dit liever niet willen doen. Hals heeft ie alleen nodig als het regent. Als ik weet dat er een paar dagen achter elkaar droog blijft dan doe ik liever de hals er (zelf :D ) af.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:09

Hier heb ik dat euvel ook. Bij mij is een collega de schuldige. Die heeft er lol aan tijdens het spelen aan het klittenband te trekken. Als ik dan kom, hangt de hals er los bij. Voorlopig maar even afgelaten dus want zo heeft hij ook geen nut.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:34

@RvT

Mijn merrie heeft altijd de hals "aan" en zij heeft geen natte schouders gehad.
Klapt het stuk hals, wat over de deken valt bij de schoft, terug ofso dan? De deken en hals ligt als een huis..hoe gek mijn Welsh het ook doet en reken maar dat zij gekke capriolen uit kan halen :D

wat ik me zo ff afvraag, kun je zelf nogal makkelijk het klitteband loshalen? Als ik mijn hals wil verwijderen heb ik er een taaie klus aan om het klitteband los te krijgen...zit daar mss het euvel bij jouw deken?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:16

ik heb een rambo duo en inderdaad ik vind het een heel groot gevecht om die hals weer los te krijgen als ik hem er af wil doen.
dus zou toch kijken of je klittenband allemaal wel in orde is. niet per ongeluk een fabriek foutje en de ''verkeerde'' zijde van het klittenband genaaid?

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:22

@Icrack
Schouders worden alleen nat als ik de hals niet op heb. Het is voor mij ook altijd een gevecht om de klittenband los te krijgen maar hoe hij het doet doet ie het en ligt de hals meestal ergens in de wei.

@LM
Nou ik heb gisteren de 0grs halsdeel binnen gekregen en vanmorgen lag die hals er weer af!!!

Ik weet het niet meer. Het vanmiddag die halsdeel er weer opliggen. Klittenband goed tegen elkaar gedrukt. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen... zucht.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:23

Die van mij krijgt hem af met van die haken die ook bij de buiksingels zitten, maar waarschijnlijk krijgt hij daar hulp bij. Iemand daar tips voor ?

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:25

Refagreni schreef:
Hier heb ik dat euvel ook. Bij mij is een collega de schuldige. Die heeft er lol aan tijdens het spelen aan het klittenband te trekken. Als ik dan kom, hangt de hals er los bij. Voorlopig maar even afgelaten dus want zo heeft hij ook geen nut.

Ik denk dat dit inderdaad het probleem is. Er lopen een paar jonge paarden in de kudde en mijn paard speelt graag. Msschien antibijt erop spray en kijken of het wellicht helpt ....

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

even nieuw leven in dit topic, want ik heb het zelfde probleem.

Nieuwe rambo deken maar 1 a 2 keer per week mag ik de hals uit de stront vissen in de paddock. Vermoed dat het wel met spelen gebeurd maar ik verwacht van zo'n dure deken dat dit niet zomaar kan.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:26

F_inley schreef:
Je kan er musketonhaken aan zetten en dan het klittenband aan elkaar stikken? Dan zit het gewoon vast en kan die het niet afkrijgen

Zoiets heb ik inderdaad een paar jaar geleden gedaan! Een ander paard trok de hele tijd de hals er af. Wij hebben een ringetje op de deken genaaid, en een musketonhaak aan de hals genaaid. Zo konden we de hals vastklippen en daarna geen problemen meer.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Rambo halsdekens. Tevens lieten ook de naden los van de deken zelf. Voor mij geen Rambo meer :n

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

De oplossing van F_inley werkt.
Dan kunnen ze hem niet open maken. En dan krijgen ze hem ook niet af.

Ik heb er erg veel ervaring mee helaas :+

En net nu ik dacht er vanaf te zijn, en mijn nieuwe dekens niet meer stadaard verbouw, kon ik vandaag weer ergens een hals gaan zoeken in de wei.

Overigens stik ik de sluitingen niet dicht. Ik zet hem vast met holnietjes. https://www.jageafournituren.nl/a-42487 ... escription
Met een gaatjestang en een hamer ben ik zo klaar.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:35

Hmmm bekend probleem dus. Mijn voorkeur gaat niet uit om de hals permanent op de deken vast te maken. Doe namelijk ook de hals van de deken. Ben bang dat ik de deken moet verbouwen met een ringetje en musketonhaak.

Vind het wel slecht hoor want voorheen de amigo dekens en nooit het probleem gehad. Dacht dat ik mezelf en paardlief ging verwennen met een Rambo variant maar voor dat geld zo vaak een hals te moeten zoeken….

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:57

Dat ligt niet aan rambo hoor. Hier doen ze het met amigo.

Maar je hoeft de deken en hals niet aan elkaar vast te maken. Alleen de sluiting onderaan de hals hufter proof te maken.

Ik zie ze het hier wel eens doen. Het is een dikke pluim voor die dekenmerken dat het ding uberhaupt nog intact is als hij er af gesleurd is :brr: Wat een bruut gedrag van die rotzakjes.