Al weer een dekenvraag.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Al weer een dekenvraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:03

Ik zou toch een race streep overwegen als ik jou was, kan ze de meeste warmte kwijt, zonder tveel gedoe met dekens.
Ik zou in ieder geval in de geval niet aan dekens beginnen, behalve een zweetdeken.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Al weer een dekenvraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:54

Is ook lastig hoor heb ook getwijfeld dit jaar. Maar nu zijn hals is uitgeschoren zweet hij nauwelijks meer en er hoeft geen deken op. Ik vond dit het minst bewerkelijk.
Nu een deken op een volle wintervacht leggen wordt lastig denk ik. Dan zou ik scheren en een dikke deken opdoen.

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 22:30

Ik ben nog even een keer terug gegaan naar de ruiterzaak en even gepraat ik had het niet helemaal goed wat ze zei :o
Ben ook zo kort van geheugen. :o

Maar ben er uit, paard is gedeeltelijk geschoren met een grof mes geen mm dus, ziet er niet uit, maar goed gaat om het praktische ;)
Rug staat er nog, kont, buik en hals aan weerszijden ook, het is een mega brede racestreep geworden.
Er ligt een bucas smartex medium op, ze was er binnen aangenaam warm onder, maar goed ik kan begrijpen dat haar lichaam zich nu even moet aanpassen en ik beter over een paar dagen nog een keer kan kijken en als het te warm is nog meer scheren durfde het nu niet drastisch te doen.
Met het rijden kon ik nog geen verschil merken.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Al weer een dekenvraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:12

Ben benieuwd of je er voordeel van gaat hebben. Hoop het voor jou en je paardje. Blijft altijd lastig

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: Al weer een dekenvraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:15

Dat is altijd afwachten en zo niet proberen we het volgend jaar anders heel simpel.