Vulling deken verzakt?

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dreamflower

Vulling deken verzakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 18:52

Ik zag vandaag een rare bobbel op mijn merrie, welke onder dek staat. Ik ging voelen en gelukkig was het niet de merrie zelf, maar de vulling van de deken.

Ik ging verder voelen en merkte dat op sommige plekken de vulling compleet verzakt is, en dus weg is.
Het is een 200 grams deken dus niet echt praktisch dat het paard op sommige plekken geen vulling heeft en op andere plekken wel.
Deze deken is nog maar 1 jaar oud, ik heb de leverancier al benaderd maar nog geen antwoord.

Het is een Harrys Horse, waar ik normaal gesproken zeer goede ervaringen mee heb, dus ik sta er echt van te kijken.

Nu heb ik nog een merkloze deken die van 2009 is, een 300 grams, en daar blijkt de vulling ook gedeeltelijk van verzakt, echter deze deken is al een keer naar de wasserij geweest, ik weet niet of dat uitmaakt, maar ik baal er wel van want het dier heeft een deken nodig en nu heb ik al 2 dekens die 'slecht' zijn.

Iemand hier ervaringen hiermee? En met welke merken?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:58

Ik zou mailen naar harry horse of ermee terug gaan naar de winkel. :o Zie dat je dat al gedaan hebt.
Ben benieuwd naar hun antwoord.

Ik heb geen ervaring met HH.
Toevallig had ik van de week een deken open ivm kleiner maken voor mijn pony.
En dit was een liner van horseware, en dat was meer een grote binnenvel, die rondom vast zat aan de buiten stof.
Dat kan nooit verzakken, je zou bijna denken bij jou deken dat het niet goed vast heeft gezeten.
Ik heb enkel horseware dekens. En heb 1 oudje van QHP maar deze heeft dat ook niet.

Dabo

Re: Vulling deken verzakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:54

Oh TS, dat is balen! Ik heb dit nog nooit mee gemaakt, en heb ook wel dekens van Harry's horse gehad. Die ook meerdere keren bij de wasserij geweest zijn. Hoop dat de winkel of fabrikant er wat aan kan doen voor je!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor zadeltassen, en nu ook Biothane!
Halsters, hoofdstellen, ook...bitloos!

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:31

Het zou ook kunnen dat de deken te heet gewassen is, dan kunnen die bobbels ontstaan. Dat gebeurt namelijk ook wel eens bij dekjes. Ik hoop dat de fabrikant je nog kan helpen. :)

Dierentekeningen in opdracht:
Instagram | Facebookpagina

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:10

Als er tijdens spelen aan de deken getrokken wordt kan de vulling scheuren. Aan de buitenkant hoef je daar niets van te zien maar je voelt het inderdaad wel. Ik maak dan aan de binnenkant even een naadje van de voeringstof open, als het gewoon losgetrokken is kan ik het soms nog aan elkaar naaien, maar als de vulling echt versleten/dun is dan vervang ik die. Ik gebruik daarvoor de halve dikte van een oud dekbed ;-) werkt prima (een gewoon dekbed is al snel 500 grams, dus halve dikte is ruim voldoende meestal), het neemt alleen wat tijd en ruimte in beslag. En je moet er zelf zin in hebben om zo'n klusje te doen natuurlijk :j

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie