Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 22:06

Lekker duidelijk, maar precies zoals het is. :')

Mijn Caspian staat sinds dit jaar in de dekens, dit omdat hij ongeschoren heel heel heel veel zweet en hij dus een jachtmodel geschoren krijgt -dit jaar is het afmaken niet gelukt, omdat de messen bot waren en een zekere winkel eerst de messen kwijt was geraakt en nu beweert de messen nooit gekregen te hebben. Daarnaast staat hij 24/7 buiten i.v.m. luchtwegproblemen wanneer hij op stal staat. Enfin, ik ben dit jaar dus begonnen met dekens. Ik heb er vier waarvan drie merkloos, maar wel zogenaamd geschikt voor brede paarden. Twee daarvan passen op zich wel goed, maar hij krijgt er schuurplekken van. Vandaar dat ik voor volgende winter andere dekens wil. Ik verwacht dat ik er wel flink wat euro's voor neer mag tellen, vandaar nu al mijn oriëntatie, zodat ik ervoor kan sparen of ze gespreid kan kopen.

Het probleem: Caspian is een Fjord. Hij staat op een Haflingerstal. Hij is in vergelijking met de Haflingers breed. Maar in vergelijking met andere Fjorden is hij smal. Hij is dus breed-maar-toch-niet-heel-breed. :')

Er is vast wel iemand met een breed-maar-toch-niet-heel-breed paard op Bokt die dekens heeft die heel goed passen :D Zouden die mensen misschien dan met mij kunnen delen welke dekens wel goed passen? Daar zouden jullie Caspian en mij ontzettend mee helpen! Ik zal dan op zoek zijn naar in ieder geval een 100gr en 200gr (ik heb een fleecegevoerde die past en een 200gr onderdeken die past).

Ook niet geheel onbelangrijk om te melden: de deken mét merk die wel goed past is een onderdeken van Harry's Horse.

Edit: wat ik ook al heb geprobeerd is een Bucas. Maar die was te smal en met dekenverlenger te breed :Y)

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:00

Ik zweer voor mijn niet overdreven brede haf bij de Rambo dekens met V frontclosure system (original en wug).
Deze sluiten perfect aan op de lage halsaanzet van mijn vriendje en schuren niet.
Andere dekens van horseware, die rechte voorsluiting hebben ipv het V front closure system, passen hem niet lekker.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:01

Ken het probleem..
Wat hier past, maar is niet meer leverbaar.
1 van de oude modellen global deken, maar ja, is dus oud model.
En ze heeft nu een HH op van collectie van paar jaar terug, die ligt ook wel aardig.

Judigno

Berichten: 618
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Onder een meeleessteen

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:03

Wij hadden hetzelfde probleem, wij hebben nu Amigo dekens! Superfijne dekens :) Liggen bij onze paarden alsof ze ervoor gemaakt zijn :)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:04

Harry's horse ligt goed op mijn brede, maar niet zo heel brede Connemara, en ook de Rambo/horseware dekens ( met onderliners) liggen goed.

mireilledons
Berichten: 912
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Tienhoven (Ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:06

Al eens bij de western-afdeling van een grote ruitersportzaak gekeken? Quarters zijn ook nogal gespierd op borst en billen, dus dat komt misschien overeen met de bouw van jouw haflinger. Succes!

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:08

Op die van mij ligt een HH thor. Super deken ! Wel heeft die van mij ook een bh'tje er bij aan. Dit omdat die een wondje bij de schoft had :+

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:09

Horseware dekens!

Marcella

Berichten: 36736
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:09

Amigo, rhino of rambo dekens.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:10

Weatherbeeta past ook vaak mooi op die breed-maar-niet-zo-heel-breed maat.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:26

Bij mijn tinker zit het grootste probleem op een iets andere plek, namelijk dat dekens in zijn hals trekken. De afstand van zijn borst/halsaanzet tot de hals is schijnbaar niet gemiddeld. Maar ik heb wel ervaring met een aantal dekens speciaal voor brede paarden.

De Bucas big neck geeft bij mijn tinker na een maand of 2 ook schuurplekken op de borst en die trekt dus in de hals, die had hij alleen kort op bij de op- en afbouw van de dekens en voor volgend jaar heb ik een andere deken gekocht. Namelijk een Rhino Wug met vfrontclosure. Hij lijkt goed te passen en nergens te trekken, maar dat weet ik volgend jaar pas zeker. De wug lijkt ruim te vallen op zijn hals, dus ik hoop dat dat probleem daarmee opgelost is.

In de koudste periode krijgt hij een 200 grams Rambo Quarter op. En dat vind ik echt een fijne dekens, mooie pasvorm, fijne materialen en goede kwaliteit (helaas trok deze deken ook een klein beetje op de hals, maar dat heb ik laten oplossen door de schoenmaker);
http://www.theequestriancorner.com/file ... AQ01lg.jpg


De amigo dekens heb ik wel gepast, maar dat zijn net jurken bij mijn tinker (hij heeft een maat 205) en dan nog trekt de deken in zijn hals.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 01:02

Wauw, super bedankt voor al deze aanraders! Ik zal me er eens in verdiepen :D

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:46

ik heb voor mijn best wel brede fjord

smartex rain bucas (100 grams)
hh highliner (200 grams)
BR sport fashion (300 grams)

en een merkloze regendeken.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:53

Ik heb voor mijn fjord een deken van Kerbl 200gram en een amigo rekendeken.

Elegance_
Berichten: 2002
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:43


Onderzoeker2
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-03-14

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:24

Marktplaats moet je ook een heel eind komen :)

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 16:32

Ja, daar kijk ik ook regelmatig op! :j Maar dan is het handig om te weten welke merk (en soort) dekens goed liggen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:42

Aangezien jouw paard altijd buiten staat, neem ik aan dat waterdichtheid erg belangrijk is.
Om deze reden zou ik niet voor marktplaats kiezen, je hebt geen garantie en kunt dus ook niks terugsturen als de deken meteen al lekt.

Bij de meeste winkels is het mogelijk om de dekens te passen. Mits je dit zo doet dat de deken schoon en haarvrij blijft. Ik heb op deze manier laatst 4 dekens gepast via de paardendrogist, waarvan een gehouden.

Als het voor volgend jaar is, kun je nog even wachten, na het dekenseizoen gaan sommige dekens ook in de uitverkoop.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:44

Amigo of Rambo.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:49

Ik koop eigenlijk altijd rhino of rambo dekens via marktplaats en bokt.
Mijn pony stond tot 2 maanden geleden ook 24/7 buiten, dus ik heb ook zeer goede waterdichte dekens nodig. Daarnaast heb ik een brede pony, dus de pasvorm moet ook goed zijn.
Met rhino of rambo heb ik nog nooit gehad dat er een niet waterdicht was.
Ik moet zeggen dat als ik een deken van marktplaats koop, dat ik ze dan eerst laat wassen en waterdicht maken. Maar dat is altijd goedkoper dan een nieuwe rhino of rambo deken.
Ik heb een rambo regendeken die heb ik via marktplaats gekocht en zelf alweer zo'n 7 jaar in mijn bezit (en wie weet hoelang de vorige eigenaar hem al had) en daar komt nooit een drupje water door.
Zelfs niet als het de hele dag keihard doorregent en waait.
Perfect zijn ze.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:51

Pagony dekens, huismerk van Divoza!

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:03

amigo

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:28

Pagony past goed bij de Haflinger van een vriendin van mij en die is dan toch weer een slag smaller dan Caspian, dus ik denk niet dat dat lekker past :n

Verder heel erg bedankt voor alle tips! :D

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:29

Kerbl?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:36

Ik heb een 200gr deken van Epplejeck en die ligt heel goed op mijn brede haflinger!
Harrys Horse op zich ook, maar voor het mooie is (degene die ik heb tenminste..) nog nét iets te krap op de borst, de EJ ligt iets prettiger.. En heb een .. ehm .. ik dacht Euroriding.. Die heeft verschillende 'breedte' maten. Die met extreem brede borst was voor mijn haf zelfs véél te wijd ;) en heb er nu een model met 'brede borst' en die ligt goed. Voor zover ik weet van het passen, want dat is een 300 en die heeft hij dit jaar niet nodig gehad.. dus 'in gebruik' verandert mijn mening daar misschien nog over. Maar zo op het eerste oog was ie prima. :)