Oud en nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Re: Oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:50

Die van mij staat s'avonds altijd op stal, dus ook met oud op nieuw, vuurwerk enzo maakt hem niets uit.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:17

De stal waar mijn paardje in staat staat midden in een nieuwbouwwijk.. kortom heeel veel vuurwerk. Hij kan er in principe goed tegen maar maakt zich heel erg druk als hij alleen staat. (Gaat hij erg zweten en rondjes draaien) daarom zetten we zijn maatje naast in de stal die normaal leeg staat. Zolang hij hem kan zien gaat het helemaal goed. Oja, de geit mag er ook bij:

Zo staan ze er vandaag bij t/m oud en nieuw:

Afbeelding

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:26

Ik ga de straat op overdag. Mijn paard geeft er niks om, die staat rustig naar boven te kijken om 12 uur :') Ik heb met wat jongens afgesproken dat ze op een veilige afstand rotjes mogen afsteken en grondbloemen. Dit herhaal ik ieder jaar :j Met carnaval voor de vlaggetjes en met nieuwjaar voor de knallen. En tot nu toe heeft hij niks uitgehaald, hij staat er gewoon naar te kijken :') Grondbloemen vind ie t leukst, die wilt ie altijd vastpakken *\o/* Laten we dat maar even niet doen paard }:0

Edit: Voor de rest staat hij in de wei, dit liever als dat hij de stal sloopt omdat hij t niet zien kan.

lisaxxmaxima
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:51

ik had je paard of pony binnen gezet en niet tedicht bij vuurwerk afgestoken

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:51

Hier gaan ze bijtijds naar binnen. Je hoort het nu al erg knallen, maar ze maken er nog weinig van.
De deuren gaan dicht, lichten blijven aan en in beide stallen gaat de radio aan.
Ze krijgen om 22 u hun gebruikelijke hooi, maar om kwart v twaalf krijgen ze een extra portie.

De jonge paarden die normaal 24/7 buiten lopen gaan voor een keer op stal, geen risico's!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:54

Hier kunnen ze zelf naar buiten en binnen.
Maar bij de paarden wordt er weinig geknald. De buurtvereniging heeft een plek waar ze altijd samen komen de hele dag voor carbid schieten en vuurwerk (met bier enzo), dus wij hebben er bijna geen last van :).
Verder vinden ze het ook niet eng, ze kijken er soms naar maar verder niks.