[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:34

Waardeloos? Ik heb er deze winter al 4 geschoren en doet het prima. Niet warm, niet bot.. Alles netjes gedaan.
Wat is er dan mis bij jullie?

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:47

Hij scheerde gewoon niet meer ondanks nieuwe messen en alles... Heb met verschillende mensen contact gehad en die adviseerde mij allemaal een nieuwe apparaat te kopen omdat ze al zoveel klachten gehad hebben en dit apparaat niet te vergelijken is met een a merk apparaat. En het is echt zo, nu ik een Heiniger heb gaat er een wereld voor mij open. Tenminste een betrouwbaar apparaat die niet na de helft gedaan te hebben ineens niet meer scheert. Ik kon het hele apparaat uit elkaar halen en schoonmaken en nog deed hij het niet, 1 cm per keer kon ik scheren, heb 4 uur gedaan over 1 paard en dat is uiteraard niet streeploos gegaan... Nu binnen 1,5 uur klaar met benen er bij.
Misschien ligt het aan mijn paarden, heb tinkers met hele harde haren op de benen (weg geschoren sokken) maar mijn Heiniger komt er moeiteloos doorheen.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:50

Ik zweer ook bij mijn heinigers voor kleine en grote machines. Goede service ook.

Knollboll
Berichten: 531
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:14

xmarliez schreef:
Hij scheerde gewoon niet meer ondanks nieuwe messen en alles... Heb met verschillende mensen contact gehad en die adviseerde mij allemaal een nieuwe apparaat te kopen omdat ze al zoveel klachten gehad hebben en dit apparaat niet te vergelijken is met een a merk apparaat. En het is echt zo, nu ik een Heiniger heb gaat er een wereld voor mij open. Tenminste een betrouwbaar apparaat die niet na de helft gedaan te hebben ineens niet meer scheert. Ik kon het hele apparaat uit elkaar halen en schoonmaken en nog deed hij het niet, 1 cm per keer kon ik scheren, heb 4 uur gedaan over 1 paard en dat is uiteraard niet streeploos gegaan... Nu binnen 1,5 uur klaar met benen er bij.
Misschien ligt het aan mijn paarden, heb tinkers met hele harde haren op de benen


Idd hier ook het probleem. De messen kun je zo vaak slijpen, zelfs al een paar x achterelkaar en nog doen ze het niet. Scheer allerlei soorten paarden, maar doet het op geen 1 paard fatsoenlijk. Hij loopt in de haren vast of hij scheert er gwn echt niks af. Maar hij wordt niet warm nee :Y) :+

Ik zal eens info gaan zoeken over een Heiniger.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:02

Ik ben helemaal happy met mijn sectolin, heb hem 3 jaar geleden van een stalgenootje overgenomen, ze had er maar 5 keer mee geschoren, heb toen in dat jaar mijn paard geschoren, vorig jaar heb ik er 4 paarden mee geschoren, begin dit jaar de mijne weer en een tijd terug weer 2 paarden en hij doet het perfect!
Alleen de laatste keer was paardlief op kabel gaan staan dus die was toen kapot, nieuw kabeltje erop en klaar! Hij werkt weer perfect, laat in februari de messen voor de 2e keer slijpen.

Ik heb totaal niet te klagen over het apparaat.

Denk dat ik in januari die van mij voor de 2e keer ga scheren, ze had de manen helemaal weg door de halsdeken, dus staat nu zonder hals buiten, als de temperatuur niet te hard omlaag gaat word ze nogmaals geschoren.. :)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:23

Scheermessen slijpen kan ook niet iedereen..

Ik had een adres waar ze 3 keer heen zijn geweest, 3 setjes
Eerste keer prima
2e keer was 1 setje scherp en 2 niet
3e keer kreeg ik 2 kapotte messen terug en 2 goed geslepen setjes

Nu heb ik iemand anders en die slijpt wel alles goed en laat m'n spullen gewoon heel, ook wel fijn want helaas zijn de messen nog steeds niet gratis.

Verder heb ik 1 heiniger machine waar ik heel tevreden mee ben.

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 07:44

Knollboll schreef:
Idd hier ook het probleem. De messen kun je zo vaak slijpen, zelfs al een paar x achterelkaar en nog doen ze het niet. Scheer allerlei soorten paarden, maar doet het op geen 1 paard fatsoenlijk. Hij loopt in de haren vast of hij scheert er gwn echt niks af. Maar hij wordt niet warm nee :Y) :+

Ik zal eens info gaan zoeken over een Heiniger.

Haha dat had ik precies hetzelfde!
En ik heb er ook vaak nieuwe messen op gezet.. en nog liep hij na een tijd vast en haalde hij er niks meer af... drama..

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 07:49

dat heb ik ook met de Heiniger Progress, mij is verteld dat dit komt doordat ik een ongewassen paard, dat 24/7 buiten loopt en vol met zand zit scheer.
Ik heb me erbij neergelegd dat ik met 1 set messen een half paard kan scheren. Ik heb dus 2 sets en laat ze slijpen nadat ik het paard geschoren heb.
Ik ga geen paard wassen in de winter.

Knollboll
Berichten: 531
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:58

palousa_boy schreef:
Scheermessen slijpen kan ook niet iedereen..

Ik had een adres waar ze 3 keer heen zijn geweest, 3 setjes
Eerste keer prima
2e keer was 1 setje scherp en 2 niet
3e keer kreeg ik 2 kapotte messen terug en 2 goed geslepen setjes

Nu heb ik iemand anders en die slijpt wel alles goed en laat m'n spullen gewoon heel, ook wel fijn want helaas zijn de messen nog steeds niet gratis.
n.


Hier dachten we ook eerst aan, maar hebben 4 verschillende plaatsen voor het slijpen gehad en nog ging het niet. Dus het ligt daar niet aan.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:37

Ik heb een vraag,

Als ik een jachtmodel scheer, kan die dan zonder deken blijven? Hij staat ook vaak in de paddock etc.
Geen deken ivm nooit passende dekens, maar hij zweet wel enorm....

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:31

Morrie schreef:
dat heb ik ook met de Heiniger Progress, mij is verteld dat dit komt doordat ik een ongewassen paard, dat 24/7 buiten loopt en vol met zand zit scheer.
Ik heb me erbij neergelegd dat ik met 1 set messen een half paard kan scheren. Ik heb dus 2 sets en laat ze slijpen nadat ik het paard geschoren heb.
Ik ga geen paard wassen in de winter.

Die schiet op de blokkering bij mij als ik bijv de benen niet heb gewassen omdat ik zelf wel vind dat hij gewoon door die urine plek heen moet :+ maar als ik de messen er dan weer even afhaal en alles haar vrij maak dan scheert hij weer prima. Vaak doe ik die plaats dan nog even extra borstelen en op een 'schoon' stuk beginnen en dan scheert hij ook moeiteloos door de wat minder schone plaatsen heen. Ik vind die blokkering wel fijn want dan scheer je, je apparaat niet snel kapot.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:02

ik heb geprobeerd om mijn ezel te scheren met de Progress, dan schiet ie dus continu in de blokkering, voor de ezel zal ik ergens wel een schapenscheermachine moeten lenen, vrees ik

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:55

Voor hele vieze paarden/ ezels kun je kiezen voor grovere messen ( dus minder tanden) de eerste week minder mooi, maar trekt wel weer weg. Bijv koeien messen. Ik scheer ezels met een 21/23 messenset probleemloos.

De wahl blade ice is ook heel fijn voor smerige paarden. Gewoon geregeld even alle zand eruit spuiten en je kunt weer verder.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:07

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn paard blijft (zo goed als) ongeschoren maar ik wil eens een figuurtje op zijn achterhand scheren.

Weten jullie wat ik het beste als sjabloon kan gebruiken?
Kan ik ook een simpel
A4-tje gebruiken of is dat te slap?

Alvast bedankt.

_Michelleee

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:33

Vinden jullie het te laat om nu te scheren? :)

Is wel zo dat mijn pony nu al gewoon met wintervacht ee staldeken + regendeken op heeft...

Ik twijfel, zou niet willen dat ze in de echte winter koud gaat hebben...

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:29

Ik ben nu al een paar weken aan het twijfelen om mijn paard te scheren. Ik heb hem sinds eind september een deken opgelegd, ben ondertussen van 150 grams naar 300 gegaan, maar hij begint toch een vacht door zijn deken heen te krijgen.. Ik rij toch wel vaak en intensief genoeg dat ie zweet, maar hij zweet alleen maar in zijn nek, achter zijn oren en waar het zadel heeft gelegen. Op zijn lichaam heeft hij nog niet een extreem dikke vacht, maar in zijn nek (waar het deken dus niet komt) wel. Het enige wat me een beetje tegenhoudt is het feit dat ik pas in maart terug op wedstrijd ga, dus ik vind het niet echt hoognodig om hem te laten scheren..
Zou ik, of zou ik hem niet laten scheren? Ik zit echt in een dilemma :(
Edit: even wat info:
Mijn paard is 12, nog nooit geschoren. Hij komt elke dag een paar uur op de weide en staat 's nachts binnen, als ik niet rij heeft hij constant een deken van 300 grams op.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:16

bij welke bokker kon je ook alweer messen laten slijpen? Ik heb weer 2 setjes klaarliggen, maar ben de naam vergeten....

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:29

Snollygoster, waarom zou je hem niet scheren? Ik heb net mijn paard voor de 3e keer geschoren en met haar rij ik ook geen wedstrijden. Al dat haar zit mij gewoon in de weg, kan me er ontzettend aan ergeren dus moet het er af haha. Het is voor haar ook fijner want zo heeft ze het minder snel warm met rijden (ondanks dat ze toch al vrijwel niet zweet) en zo kan ik weer de juiste dekens opleggen. Het is toch lastig vind ik als ze al vacht hebben om dan te bepalen wat ze nodig hebben aan dekens.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:43

Omdat ik weet dat ik dan massas commentaar van mijn moeder ga krijgen :')
Zij is absoluut tegen scheren en zegt dat het tegen de natuur ingaat, ze was al boos op me toen ik een deken wou opleggen om zijn vachtgroei tegen te gaan..

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:26

Morrie schreef:
bij welke bokker kon je ook alweer messen laten slijpen? Ik heb weer 2 setjes klaarliggen, maar ben de naam vergeten....


Td_kommer? Die werkt bij kommer Biopharm

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:27

Silence schreef:
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn paard blijft (zo goed als) ongeschoren maar ik wil eens een figuurtje op zijn achterhand scheren.

Weten jullie wat ik het beste als sjabloon kan gebruiken?
Kan ik ook een simpel
A4-tje gebruiken of is dat te slap?

Alvast bedankt.
. I

Ik gebruik altijd pizzadozen (gewoon die Vd supermarkt) stevig maar niet te dik.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:49

Nathalie84 schreef:
Morrie schreef:
bij welke bokker kon je ook alweer messen laten slijpen? Ik heb weer 2 setjes klaarliggen, maar ben de naam vergeten....


Td_kommer? Die werkt bij kommer Biopharm

ja die, tnx!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:05

Nathalie84 schreef:
Silence schreef:
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn paard blijft (zo goed als) ongeschoren maar ik wil eens een figuurtje op zijn achterhand scheren.

Weten jullie wat ik het beste als sjabloon kan gebruiken?
Kan ik ook een simpel
A4-tje gebruiken of is dat te slap?

Alvast bedankt.
. I

Ik gebruik altijd pizzadozen (gewoon die Vd supermarkt) stevig maar niet te dik.


Bedankt voor je reactie :)

Gina

Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:29

Ik heb mijn sjabloon gewoon uit een kartonnen doos geknipt en heb hem uit geschoren met een tondeuse voor de hond.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:41

Is het te laat om nu nog te scheren?