[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:18

Dan zou ik nog niet scheren je kunt niet met 20 een deken op leggen.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:25

nee dat dacht ik ook al, en nu als het regent is hij meer beschermd dan dat ik hem scheer dan moet hij met regen een regendeken op, zeker in begin omdat zijn vacht dan niet meer kan beschermen.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:36

Maar waarom wil je hem zo vroeg al scheren? Wat is het nut daar van?

In september is de kans op warm weer overdag nog flink aanwezig, ik zou wachten tot zeker half oktober/eind oktober. Ben je gelijk van het deken dilemma af.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:18

Ik scheer ook halverweg September al. Dan zit ie al half in een dikke vacht, en met die warme dagen trekt hij her dan al niet meer.

Zinzi_jewel

Berichten: 8851
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:06

Moser max 45 gebruik ik al aantal jaar
Scheer er zelfs hele paarden mee .
Dus prima machine
De max 50 ken ik niet verder

Zinzi_jewel

Berichten: 8851
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:07

voor degene die zoeken, ga mijn grotere scheermachine verkopen.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:45

Pas scheren als je hem niet meer droog kunt rijden, dan is het ook kouder en volstaat een deken. ;)
Even goed vooruitzichten in de gaten houden

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:01

EmptyWords schreef:
Ik scheer ook halverweg September al. Dan zit ie al half in een dikke vacht, en met die warme dagen trekt hij her dan al niet meer.



Mijne gaat dan ook kaal. 150 grams gaat dan op. Mocht het overdag te warm zijn gaat ongevoerde op.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:17

EmptyWords schreef:
Ik scheer ook halverweg September al. Dan zit ie al half in een dikke vacht, en met die warme dagen trekt hij her dan al niet meer.


Dat snap ik, mijn post was dan ook gericht aan Plutolover die al 3x een post wijdt aan, zal ik wel of niet scheren en welke deken. Maar niet duidelijk is waarom ze wil scheren.

Als die van mij niet meer genoeg opdroogt en er last van heeft, gaat het scheermes er ook over.
Eerst een sportstreep en dan geen deken, is dat niet afdoende dan zijn we weer wat weken verder en kan ze kaal en met deken. Systeem werkt hier gelukkig prima.

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:18

Met scheren nu is niks mis, maar wel met als je zegt ik heb geen zin en tijd om 2x per dag naar stal te gaan dan moet je het nu ook nog gewoon niet doen.

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:17

Nog even oproepje! Wie scheer er in (de kop van) Noord-Holland? Ik lig er binnenkort een tijd uit en mag echt geen lichamelijk zwaar werk doen. Ik zou mijn klanten graag willen kunnen doorverwijzen.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:30

horsiegek schreef:
Nog even oproepje! Wie scheer er in (de kop van) Noord-Holland? Ik lig er binnenkort een tijd uit en mag echt geen lichamelijk zwaar werk doen. Ik zou mijn klanten graag willen kunnen doorverwijzen.


Lastig in die regio........Let wel op dat je een goede vervanger hebt, een van waarvan ik dacht dat die goed was heeft er bij mijn klanten echt met de pet naar gegooid......ik hoorde dit pas jaren later nadat ik bij toeval een scheerresultaat van diegene zag. Zelfs een blinde kon het nog netter.....klanten durfden het mij niet te zeggen. Dus mijn tip: ga referenties na. Want het is ook een visitekaartje voor jou ;)

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:49

Ja absoluut! Ga ik zeker na. Het is ook moeilijk in deze regio. Ik wil mijn apparaat waarschijnlijk wel gaan verhuren, maar vind dat zo moeilijk eigenlijk. Ben zelf altijd zo zuinig op mijn spulletjes.... Vind het ook erg dat ik nu al die mensen (en paarden) moet teleurstellen.

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:59

horsiegek schreef:
Nog even oproepje! Wie scheer er in (de kop van) Noord-Holland? Ik lig er binnenkort een tijd uit en mag echt geen lichamelijk zwaar werk doen. Ik zou mijn klanten graag willen kunnen doorverwijzen.


Ik kwam daar veel maar ik ben 38 weken zwanger momenteel dus ik kan je helaas ook niet helpen :D

Dat is balen Keet! Hoop niet dat ik t was :')

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:14

Pantykous schreef:
horsiegek schreef:
Nog even oproepje! Wie scheer er in (de kop van) Noord-Holland? Ik lig er binnenkort een tijd uit en mag echt geen lichamelijk zwaar werk doen. Ik zou mijn klanten graag willen kunnen doorverwijzen.


Ik kwam daar veel maar ik ben 38 weken zwanger momenteel dus ik kan je helaas ook niet helpen :D

Dat is balen Keet! Hoop niet dat ik t was :')


Jij was het niet hoor :')

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:50

Zijn er al mensen die al hebben geschoren? Zodra het dekenseizoen aanbreekt en de paarden met regendeken op gaan naar buiten moet ik toch echt beginnen. Ik krijg die van mij niet meer droog binnen een normaal tijdsbestek. :(

Na een half uurtje normaal trainen stond ze er al zo bij. Haar haren worden ineens gigantisch lang. Dit was overigens toen ze al een half uur op stal stond.
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:00

Ik moet er binnenkort aan geloven, hij is met 20 min stappen en draven al buiten adem en slecht weer op adem te krijgen

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:07

Wel niet wel niet... pff

2 lopen er zeer actief en hebben zo'n vervelende dikkere tussen vacht...start wintervacht zeg maar . Volgende week uitschieter naar 30 graden als ik buienradar mag geloven!

Ik zat te denken aan wel scheren. Nacht bucas rain en overdag ongevoerd regendeken of zomerdekentje maar dan moet het niet gaan regenen of half en geen dekens.... dilemma!
Pony's wonen 24/7 buiten met schuil mogelijkheid.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:34

Ik wil ook wel (ze zijn niet erg vlot zo), maar doe het nog niet.... voor regendekens is het nu echt veel te warm. Volgende week al helemaal.
Dus maar rustig aan, en dan maar meer stappen...

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:13

Het wordt hier 31 graden, mijn ene pony kan 20 graden al niet aan met zijn vacht om dan te werken. Mijn andere pony heeft een heel ander type vacht, veel gladder, dus die kan prima zonder scheren de winter door. Alex heeft echt dichte krullen en zeer pluizig dus dat zweet niet makkelijk. Maar ik heb een probleem, mijn messen zijn bot en ik weet niet waar ik ze kan laten slijpen zodat ze langer dan een halve pony meegaan. Ik zit in omgeving Drachten. Jorna is er niet meer helaas (zat in Leeuwarden). Bij ATH zijn ze dus na een halve gewassen pony weer bot en om ze nou 4 keer weg te brengen is me te duur. Ik zie dat EJ de service ook aan biedt, maar is dat goed? Ik had de vraag ook in het scheerapparaten topic gesteld, maar tot op heden geen antwoord, dus ik dacht ik probeer het hier even.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:47

Volgens mij kan je ook via de Welkoop dat regelen, je zou Kaatje77 hier op Bokt even een pb kunnen sturen of in haar berichten kunnen speuren als ze hier niet reageert, zij heeft vorig jaar een heel aantal adressen getest voor het slijpen van messen.

Dan heb je ervaring uit 1e hand.

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:06

Kaatje en ik waren al even niet meer zo tevreden over Jorna. Ik heb een fijn adres gevonden bij mij in de buurt, kreeg ze echt vlijmscherp terug en niet duur!

http://www.trimgereedschap.nl/

Eigenaar heeft gezondheidsklachten dus is deze maand niet open maar tot en met december straks wel weer.

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:47

Ja ik heb hier een EJ en een welkoop dichtbij zitten, ik wil ze scherp hebben voor dit weekend. Rotterdam is te ver uit de richting.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:49

Ik ga denk binnenkort een streep scheren zodat hij wel al z’n warmte kwijt is.en zodra echt kouder word en dekens op gaan ik hem helemaal scheer

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:02

plutolover schreef:
Ik ga denk binnenkort een streep scheren zodat hij wel al z’n warmte kwijt is.en zodra echt kouder word en dekens op gaan ik hem helemaal scheer



Ik ben er uit en ga het inderdaad ook zo doen.

Messenslijpen kan ook bij Egbert Puttenstein te Wezep. Daar laat ik ze altijd slijpen. En als ik materiaal nodig heb koop ik dat ook bij hem. Heiniger Aesculap... hij test nieuwe machines zelf en geeft goed advies.
Als je belt van te voren dan kan je het zo naar hem opsturen(verstandig met briefje erbij wat er moet gebeuren en je adres). Als het klaar is dan stuurt hij ze zo weer naar je terug.
Laatst bijgewerkt door Horsie84 op 09-09-20 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt