[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:20

Je paard staat ook letterlijk in zijn nakie, ook al heb je hem goed in de dekens dat is gewoon koud met een beetje wind

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:24

Arlette1991 schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met zelf de koolborstels vervangen van het scheerapparaat?

Mijn constanta 3 draait al heel wat jaren dus wil ze een keer vervangen. Heb ze inmiddels ook al in huis maar geen idee waar die dingen zitten en hoe ik het moet doen.

Opsturen naar Macrovet. Ik heb mn Heiniger gekocht in Flevoland, 2e hands. Die was ook net voor onderhoud bij hun geweest. Zij hebben veel ervaring met scheermachines en doen t al jaren.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:33

Ik wil eigenlijk nog een keer scheren alleen word dit de eerste keer dat ik zelf ga scheren. Gelukkig is April ontzettend braaf en vind ze het totaal niet spannend. Alleen hoe doen jullie de oksels etc? Want eigenlijk gaat dat t best als je de benen dam even naar voren strekt maar hebben jullie dan altijd iemand erbij? Of gebben jullie daar een manier voor?

Jorex

Berichten: 9964
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:35

Ik leg dan de mijne zijn been even op mijn knie, maar dat gaat ook makkelijk bij een shetlander _O-
Verder bij het hoofd vraag ik even om hulp van mijn moeder zodat hij zijn hoofd even netjes stil houdt. Hij is halverwege september geweest en nu het kouder wordt, gaat hij voorlopig niet nog een keer.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:38

Ik pak het voorbeen op en dan sla uk het om mijn been en dan doe ik mijn been naar achteren zodat het voorbeen naar voren is gestrekt.
Gymnastiek :')

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:40

kaatje77 schreef:
Ik pak het voorbeen op en dan sla uk het om mijn been en dan doe ik mijn been naar achteren zodat het voorbeen naar voren is gestrekt.
Gymnastiek :')

Daar wil ik een foto van.

Ik trek alle huidplooien wat heen en weer... maar dan heb ik nog wel wat okselpluis. Niemand ziet t trouwens, dus het is niet storend

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:40

Faitherr schreef:
Ik wil eigenlijk nog een keer scheren alleen word dit de eerste keer dat ik zelf ga scheren. Gelukkig is April ontzettend braaf en vind ze het totaal niet spannend. Alleen hoe doen jullie de oksels etc? Want eigenlijk gaat dat t best als je de benen dam even naar voren strekt maar hebben jullie dan altijd iemand erbij? Of gebben jullie daar een manier voor?


Ik ben meestal alleen. Ik strek het been naar voren en laat em rusten tegen mijn onderbeen ( haak em eigenlijk daarrond, beetje raar om uit te leggen haha). Ik sta dus ook met 1 been wat gestrekt zelf :+ wel even van te voren oefenen met je paard zodat hij leert niet te leunen op het been wat gestrekt is. De mijne kent het goed en strekt vanzelf goed als ik ertussen scheer

Edit: de uitleg van kaatje77 dus :')

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:48

Bedankt voor alle tips, dan begin ik zelf maar even met wat yoga oefeningen zo en dan moet het helemaal goedkomen hahaha. Nee maar ik denk dat dat wel moet lukken.

@Fennadev ja mijne is begin oktober gegaan maar kreeg ney daarna flinke vachtgtoei (zat ook nog kort in t haar) dus het duurt nu weer best lang voot ze droog is en ik rij veel en intensief dus ik kom er niet echt onderuit.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:55

nieky1993 schreef:
Faitherr schreef:
Ik wil eigenlijk nog een keer scheren alleen word dit de eerste keer dat ik zelf ga scheren. Gelukkig is April ontzettend braaf en vind ze het totaal niet spannend. Alleen hoe doen jullie de oksels etc? Want eigenlijk gaat dat t best als je de benen dam even naar voren strekt maar hebben jullie dan altijd iemand erbij? Of gebben jullie daar een manier voor?


Ik ben meestal alleen. Ik strek het been naar voren en laat em rusten tegen mijn onderbeen ( haak em eigenlijk daarrond, beetje raar om uit te leggen haha). Ik sta dus ook met 1 been wat gestrekt zelf :+ wel even van te voren oefenen met je paard zodat hij leert niet te leunen op het been wat gestrekt is. De mijne kent het goed en strekt vanzelf goed als ik ertussen scheer

Edit: de uitleg van kaatje77 dus :')


:D

Ik noem het naar de klanten toe maar een gratis yoga behandeling _O-

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:11

Over sjablonen scheren. Kan je makkelijk rond een karton scheren? Dat je tondeuse even recht erin zet zeg maar? Ik ga van het weekend weet scheren en heb wat ideeën :') laatste jaar dat ik niet op wedstrijd ga dus nu laatste kans :+

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:20

Die van mij uiteindelijk zo geschoren! Helpt al veel met rijden. Sneller droog :-) Was de eerste keer voor haar, begin even spannend, maar al gauw stond ze met haar onderlip te bewegen haha.

Blij mee!

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:03

Ik laat het been altijd staan en ga met de tondeuse ertussendoor. Scheelt mij rugpijn en paard krijgt geen sneetjes

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:28

Faitherr schreef:
Ik wil eigenlijk nog een keer scheren alleen word dit de eerste keer dat ik zelf ga scheren. Gelukkig is April ontzettend braaf en vind ze het totaal niet spannend. Alleen hoe doen jullie de oksels etc? Want eigenlijk gaat dat t best als je de benen dam even naar voren strekt maar hebben jullie dan altijd iemand erbij? Of gebben jullie daar een manier voor?


Bij mijn onwijs (Te) brave Arabiertje pak ik altijd zo'n opstapje/krukje en dan strek ik zijn been naar voren en zet hem daarop. Totdat hij gaat trillen dat hij het bijna niet meer houdt, maar mij niet wil teleurstellen en zijn uiterste best doet :D dan mag hij natuurlijk ff pauze haha. Zo schattig <3

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:40

Ik scheer ook maar een beetje heen en weer tussen de voorbenen, het meeste is dan weg dus dan vind ik het alllang prima :+ scheer ook alleen maar m’n eigen paarden dus als ik wat mis maakt dat ook maar weinig uit.

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:01

Ik zet mijn paard zijn been altijd op het krukje die we gebruiken om op te stappen :+

En manen trekken en zijn rug scheren etc etc (hij is groot :') )

Hij doet het ook allemaal de sul ....
Bij mijn pony doe ik ook bovenstaande yoga oefeningen *D

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:43

Ik heb een vraag aan jullie die hun paard hebben geschoren of nog laten scheren.

Ik zit in een dillema, ik wil mijn paard laten scheren dit jaar alleen ik weet niet zo goed wanneer. Hij staat nu nog elke dag op een open weiland van 8 tot ongeveer 4 uur. Tot het weer echt niet meer toe laar dan gaan ze naar binnen. Alleen hij zweet tijdens de trainingen zo onwijs erg en droogt ook niet snel op na de tijd. Ik ben alleen zo bang dat hij het koud krijgt op de wei.. wat raden jullie aan? Wachten tot hij naar binnen gaat? Of het nu wel gewoon doen? Ze voorspellen voor de komende weken nog mooi weer alleen erg koud. Betekent dat ze nog wel een tijdje buiten staan. Als er dan wel eens een dikke regenbui komt staat hij daar wel in. Hoop dat jullie me kunnen helpen :D

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:47

Staat hij met of zonder dekens? Je kan een jachtpatroon laten scheren of gewoon helemaal en een lekkere dikke deken op. Ik heb die van mij ook helemaal geschoren en die heeft nergens last van hoor. Ze loopt lekker op de wei met een deken

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:57

Hij word helemaal geschoren en hij krijgt zeker dikke dekens op :) wou hem na dat hij geschoren is een 300 gram op doen.

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:02

Lootje1991 schreef:
Staat hij met of zonder dekens? Je kan een jachtpatroon laten scheren of gewoon helemaal en een lekkere dikke deken op. Ik heb die van mij ook helemaal geschoren en die heeft nergens last van hoor. Ze loopt lekker op de wei met een deken

Wij doen precies hetzelfde, helemaal geschoren en deken op. Overdag op de wei.
Ook hebben we paarden staan zonder deken die het model hebben van de schimmel paar posts hierboven. Al hebben die met regenachtige dagen wel deken op. Maar dat zouden ze zonder scheren ook opgekregen hebben.

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:03

Hoeveel gram hebben jullie de paarden opp die overdag in de wei staan?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:07

Mijn paard wordt vandaag geschoren. Hij heeft nu een 100 gram om. Wat zouden jullie dan nu omdoen? 300 gram?

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:09

EmmyJoycee schreef:
Hoeveel gram hebben jullie de paarden opp die overdag in de wei staan?



Mijne is gisteravond van oude 350 gr naar 550gr gegaan.

S nachts in buitenbox met luik.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:14

Mijne gaat vandaag weer kaal. Ze zweet zich alweer kapot..
Ze staat nu onder zo'n 250 a300 gram (oudere bucas denk 200 gram en gevoerde regendeken )
Ze gaat onder zo'n 400 gram na t scheren. Hals gaat er alleen bij indien t hele dagen regent met gure wind of-10 met gure wind. Verder niet. Ze kunnen echt wel iets hebben.
Mijn vorige merrie stond zonder hals altijd in schuil stal compleet geschoren. Nooit last gehad

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:15

Ik was van plan een 300 op te doen namelijk hij staat nu nog onder een regendeken namelijk. God wat vind ik dit moeilijk :') is jaren geleden dat ik mn pony heb geschoren en heb hem nog nooit laten scheren. Alleen het zou dus wel kunnen om hem nu te scheren nu hij nog overdag op de wei staat. Hij gaat eind van de middag voor de donker naar binnen toe. Ben vooral bang dat hij het koud krijgt aangezien hij het erg snel koud altijd heeft

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:18

EmmyJoycee schreef:
Ik was van plan een 300 op te doen namelijk hij staat nu nog onder een regendeken namelijk. God wat vind ik dit moeilijk :') is jaren geleden dat ik mn pony heb geschoren en heb hem nog nooit laten scheren. Alleen het zou dus wel kunnen om hem nu te scheren nu hij nog overdag op de wei staat. Hij gaat eind van de middag voor de donker naar binnen toe. Ben vooral bang dat hij het koud krijgt aangezien hij het erg snel koud altijd heeft

Mijn haf is ook een koukleum, maar staat 24/7 buiten en ik heb dr helemaal geschoren (behalve benen en hoofd) als je gewoon zorgt dat je ze lekker warm aankleed en ze droog houd is dat helemaal geen probleem.