[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:42

Ik ben opzoek naar een scheerapparaat.
Het is alleen voor eigen paard en in zomer Shetlander.
Heb al zitten zoeken in dit topic maar blijft zo moeilijk.
Vandaag bij EJ en Divoza korting, dus nu wel aantrekkelijk om te kopen.
Maar welke ga ik doen...
Ik twijfel tussen de Sectolin 600 en de Liscop Lite

Aanbevelingen?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:54

De liscop :j

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:00

Absoluut Liscop dan inderdaad!

Mijn beste vriendje leeft helaas niet meer, dus niet meer standaard scheren hier..
Nieuw paardje begint nu pas beetje pluizig te worden, valt nog reuze mee, maar weet nog niet wat ik er van kan/moet verwachten als hij straks echt in de winter in het werk staat. Dus die mag nog even harig en deken loos blijven, ik kijk het nog even aan. Heb gelukkig zelf een apparaat dus mocht het toch nodig blijken is hij zo kaal..

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:28

Die van mij 4 weken geleden laten scheren, maar is nu alweer nodig.
Daarom besloten om er maar zelf 1 aan te schaffen

Perryx
Berichten: 2504
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:42

hagelkruis schreef:
Die van mij 4 weken geleden laten scheren, maar is nu alweer nodig.
Daarom besloten om er maar zelf 1 aan te schaffen


Precies hier om ga ik niet meer scheren, dan kan ik elke maand gaan scheren...... niet te doen.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:35

Ik wou normaal morgen weer scheren, maar mijn moeder zegt om nog te wachten aangezien het nu opeens wel kouder gaat worden. Hoe kijken jullie daarop? :)

Morrie

Berichten: 22327
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:38

Laurievc schreef:
Ik wou normaal morgen weer scheren, maar mijn moeder zegt om nog te wachten aangezien het nu opeens wel kouder gaat worden. Hoe kijken jullie daarop? :)

ik heb het scheren ook uitgesteld vanwege de kou, wilde afgelopen weekend scheren, maar nu staat het voor donderdag op de planning

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:55

Mee eens, maar als ze zo gaan zweten is ook geen doen...

Perryx schreef:
hagelkruis schreef:
Die van mij 4 weken geleden laten scheren, maar is nu alweer nodig.
Daarom besloten om er maar zelf 1 aan te schaffen


Precies hier om ga ik niet meer scheren, dan kan ik elke maand gaan scheren...... niet te doen.

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:56

Ik kijk inderdaad ook altijd even naar het weer.
Vanaf donderdag wordt het weer iets hoger qua temepertuur, dan inderdaad beter om te scheren.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:05

Bedankt, dan stel ik het inderdaad een paar dagen uit :D

pol013

Berichten: 9012
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:53

xDenies schreef:
Mag ik hier een vraag stellen?

Aankomende zaterdag wordt mijn merrie (noodgedwongen) geschoren. De laatste keer is zo'n 4 jaar geleden geweest en toen bleek het scheerapparaat halverwege te stoppen dus er is toen paniek geweest. Er is verder geschoren (dag later) met tranquigel (als advies).

Nu wilde ik dit van te voren halen, better safe than sorry, en toen kwam ik er dus achter dat het product uit de handel is gehaald en eigenlijk nergens meer te koop is. Na het één en ander te hebben gelezen kan ik het me ook wel voorstellen.

Máár .. wat kan ik nu gebruiken? Ik zie de Stressless van Primeval langs komen. Ik zie NAF Instant Magic? Kan iemand mij helpen?
Ik wil d'r absoluut niet platspuiten maar ik heb ook geen idee wat ik deze keer kan verwachten. -O-


Kun je niet tot aan vrijdag je merrie voorbereiden? Iedere dag even iets met het scheer apparaat doen zodat je een beter beeld hebt bij hoe ze gaat reageren. Eerlijker naar je paard en dan weet je of je vooraf met een spuit aan de gang moet en er vrijdag 1 moet ophalen.

Siers83

Berichten: 7376
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:15

Ik hrb mn merrie nu zon 3 weken geleden geschoren. Net gereden en ze zweet op dr hals en borst. Ik heb dr kaal behalve benen en hoofd. Bizar want t is hier zon 8 graden op t moment.

Morrie

Berichten: 22327
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:18

die van mij staat nu al gewoon niets doende te zweten in het zonnetje, 30 sept. deels geschoren, niets meer van te zien.

Ik twijfel of ik hem helemaal ga scheren, ik kan alleen nog een uurtje met hem stappen door het bos 1 x per week (gevorderde leeftijd en allerlei kwalen, zowel paard als ik) . Eigenlijk niet de moeite waard om dan een half jaar met dekens te gaan lopen klooien.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:36

Als het plezier van dat ritje per week vergroot wordt door hem wel te scheren, waarom niet?

Iriswolf

Berichten: 200
Geregistreerd: 26-04-14

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:49

Is de kerbl farmclipper 4 een fijn apparaat ?

xDenies

Berichten: 13503
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:52

pol013 schreef:
Kun je niet tot aan vrijdag je merrie voorbereiden? Iedere dag even iets met het scheer apparaat doen zodat je een beter beeld hebt bij hoe ze gaat reageren. Eerlijker naar je paard en dan weet je of je vooraf met een spuit aan de gang moet en er vrijdag 1 moet ophalen.


Dat wordt nogal lastig. Ze reageert niet op het geluid, ze reageert op de aanraking. Kan haar dus moeilijk iedere dag een stukje door iemand anders laten scheren. Voor volgend jaar zeker een optie, maar nu helaas even niet. Ik wil haar ook niet platspuiten zoals er nu gesuggereerd wordt. Ik wil het scherpe randje er voor de zekerheid vanaf. Het is geen piet paniek.

Na vier jaar is er een hoop verandert en aangezien ik enkel tranquigel ken heb ik hier mijn vraag gesteld. Ondertussen bekend met een heel hoop andere producten dus ik vind mijn weg zelf wel weer.

Ik heb nu al spijt van mijn vraag :')

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:17

xDenies schreef:
pol013 schreef:
Kun je niet tot aan vrijdag je merrie voorbereiden? Iedere dag even iets met het scheer apparaat doen zodat je een beter beeld hebt bij hoe ze gaat reageren. Eerlijker naar je paard en dan weet je of je vooraf met een spuit aan de gang moet en er vrijdag 1 moet ophalen.


Dat wordt nogal lastig. Ze reageert niet op het geluid, ze reageert op de aanraking. Kan haar dus moeilijk iedere dag een stukje door iemand anders laten scheren. Voor volgend jaar zeker een optie, maar nu helaas even niet. Ik wil haar ook niet platspuiten zoals er nu gesuggereerd wordt. Ik wil het scherpe randje er voor de zekerheid vanaf. Het is geen piet paniek.

Na vier jaar is er een hoop verandert en aangezien ik enkel tranquigel ken heb ik hier mijn vraag gesteld. Ondertussen bekend met een heel hoop andere producten dus ik vind mijn weg zelf wel weer.

Ik heb nu al spijt van mijn vraag :')


Mijn paard reageerde ook op de aanraking, maar ik deed hem dan een paar dagen achter elkaar tijdens het poetsen aanraken met het apparaat. Dus gewoon het apparaat op de huid leggen zodat hij het trillen voelt, zodra ie dat goed vindt met het apparaat over hem heen bewegen zonder dat je scheert zegmaar dus de messen naar achter laten wijzen i.p.v. naar voren. Zo was hij er in een paar dagen aan gewend.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:40

Maar bij sommigen helpt dat niet en is verdoving voor de rust van het paard zelf en de veiligheid van de scheerder gewoon de beste oplossing

DiscoDipp

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:14

De mijne flipt werkelijk al uit als ik buiten de stal het apparaat aanzet.. ik scheer hem echt never nooit zonder hem bijna helemaal plat te spuiten..

Jammer dat ik dat vorig jaar niet gefilmd heb toen hij voor t eerst een scheerapparaat hoorde, ging pijlrecht tegen de muur op, met zijn hoofd slaan, in de muur bijten. Nog nooit zoiets gezien..

Bij mij pony nog verdoofd maar toen ik dit zag.. hahaha echt niet zonder :')

Tis echt geen schande om een paard te verdoven, zowel voor hem als voor jou eigen veiligheid. Gaat altijd voor!

Lynn_Nikita

Berichten: 25515
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:27

oefenen gaat bij mij ook voor verdoven, gelukkig staat hij aan een los touwtje braaf te wachten tot ik klaar ben,
Trillingen via je hand overbrengen naar het paard, of wat ik laatst ergens lag met een electricsche tandenborstel. dat zal minder hard trillen maar misschien om mee te beginnen?

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:13

Echt als ik dat soms hoor ben ik blij hoe makkelijk die van mij is. Hij was nog gepikeerd dat hij niet zijn neus in de draaiende messen mocht stoppen. :')

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:52

Ik ben dan ook blij met de mijne, die staat gewoon letterlijk los terwijl ik aan bet scheren ben.... de jonge zet ik wel aan 1 lijn vast maar ook die staat gewoon te slapen.

Het paardje van mn stalgenoot die ik vorige week helemaal geschoren heb stopte ook telkens heel graag zn neus op mn machine en voor hem was dat ook de 1e keer dat die geschoren werd... ik neem ruimschoots de tijd om ze te laten wennen aan het geluid, de trilling enz en heb nog geen paard in mn handen gehad die ik niet zonder verdoving kon scheren.

Enkele jaren geleden n pony geschoren die levensgevaarlijk zou zijn bij alleen al het zien van n machine, nou.... die pony was zo mak als n lammetje en was binnen no time helemaal geschoren (zonder sedatie!). Zijn eigenaar vroeg zich wel af hoe ik dat zo snel en met zoveel rust voor elkaar gekregen had :)

Siers83

Berichten: 7376
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:59

De mijne word ongeduldig maar niet gevaarlijk ofzo. Ik zorg wr voor dar er een hooinet hangt zodat ze wat te doen heeft. Verder mag ik overal komen en vind ze t niet eng. Hoofd scheer ik niet, maar das meer omdat ze 24/7 buiten staat. Weet eigenlijk ook niet wat ze doet als ik die zou willen scheren, nooit geprobeerd.

Yenni
Berichten: 5461
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:57

Zaterdag word mijn pony helemaal kaal geschoren. Ik krijg hem na het rijden niet droog dus vandaar deze keuze. Vind het nu toch wel spannend worden

DiscoDipp

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:19

CubaLibre schreef:
Ik ben dan ook blij met de mijne, die staat gewoon letterlijk los terwijl ik aan bet scheren ben.... de jonge zet ik wel aan 1 lijn vast maar ook die staat gewoon te slapen.

Het paardje van mn stalgenoot die ik vorige week helemaal geschoren heb stopte ook telkens heel graag zn neus op mn machine en voor hem was dat ook de 1e keer dat die geschoren werd... ik neem ruimschoots de tijd om ze te laten wennen aan het geluid, de trilling enz en heb nog geen paard in mn handen gehad die ik niet zonder verdoving kon scheren.

Enkele jaren geleden n pony geschoren die levensgevaarlijk zou zijn bij alleen al het zien van n machine, nou.... die pony was zo mak als n lammetje en was binnen no time helemaal geschoren (zonder sedatie!). Zijn eigenaar vroeg zich wel af hoe ik dat zo snel en met zoveel rust voor elkaar gekregen had :)


Dan nodig ik je graag uit voor die van mij hahaha!
Al heeft die wel ook enorme struggles met andere dingen hoor, ligt denk ik een stuk in zijn verleden. Maar toch, levensgevaarlijk..