[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:13

Euforie schreef:
Gelijk even een vraagje hieromtrent, ik lees wel is dat er dus op de Moser max45 ook een grotere scheerkop kan van een ander merk. 3mm. Kan iemand mij daar een voorbeeld van geven? Merk, Foto of linkjes?

Alvast bedankt! :j


Daar ben ik ook wel geïnteresseerd in!

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:38

Ik heb em allang weggeknikkert en een echte fijne gekocht :+ was idd de 45, niet meer voor mij iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:51

FatCat schreef:
[naam] schreef:
Gelijk even een vraagje hieromtrent, ik lees wel is dat er dus op de Moser max45 ook een grotere scheerkop kan van een ander merk. 3mm. Kan iemand mij daar een voorbeeld van geven? Merk, Foto of linkjes?

Alvast bedankt! :j


Daar ben ik ook wel geïnteresseerd in!



Ik heb me al suf gegoogled maar kom er maar niet aan uit. Dus hoop hier antwoorden te krijgen. Heb t in dit topic al een paar x voorbij zien komen volgens mij, of wat het het scheermachine topic :?

TD_Aesculap

Berichten: 159
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:56

Ik denk dat jullie deze bedoelen: GT339

Afbeelding

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:00

Ik ben juist wel heel tevreden met de moser 45, kom tot nu toe overal doorheen, heb er ook weleens een volledig paard mee geschoren omdat die als de dood was voor mijn grote apparaat. Verbaasd me echt dat sommige zulke negatieve ervaring hebben met de Moser Max 45 omdat ie bij mij echt overal zo doorheen glijdt.. Ook bij stug koudbloeden beenhaar en friezensokken.

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:05

Jaime_ schreef:
Ik ben juist wel heel tevreden met de moser 45, kom tot nu toe overal doorheen, heb er ook weleens een volledig paard mee geschoren omdat die als de dood was voor mijn grote apparaat. Verbaasd me echt dat sommige zulke negatieve ervaring hebben met de Moser Max 45 omdat ie bij mij echt overal zo doorheen glijdt.. Ook bij stug koudbloeden beenhaar en friezensokken.


Ik begrijp dat ook echt niet en scheer er toch een behoorlijk aantal paarden mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:06

TD_Aesculap schreef:
Ik denk dat jullie deze bedoelen: GT339

[ [url=m/FNX5o2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank u voor uw reactie :)
Is dat dan deze?

http://www.groomers.nl/259/shop/product ... =7947&sgr=

Ik snap er maar weinig van geloof ik :=
Want hoe breed is hij dan in cm? Is dat net zo groot, als bijv de scheerkop van een heiniger progress? en kan je hem dan ook in 3mm krijgen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-17 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:07

Zit trouwens ook nog steeds mijn eerste setje messen op terwijl die in mijn ogen allang bot hadden moeten zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:12

Jaime_ schreef:
Zit trouwens ook nog steeds mijn eerste setje messen op terwijl die in mijn ogen allang bot hadden moeten zijn :+

Idd dat heb ik ook bij de mijne :j
Denk dat ze dan echt net een verkeerd apparaat heeft getroffen met bijv een fabrieks fout erin ofzo.. Kan er me anders echt geen voorstelling van maken.. Scheer er alles mee, zelfs vieze natte paarden haren.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:19

Ik weet het niet maar krijg alweer moordneigingen als ik aan dat ding denk :+ zelfs het meest lieve fluffy oorhaar ging die al op protesteren. Man zelfs de goedkoopste tondeuse van de action kan dat nog haha

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:28

Dan moet je idd gewoon een manco product hebben gehad, heb al zeker 100 paarden met dat ding geschoren zonder problemen. Wel zonde!

kaatje77

Berichten: 10439
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:52

Ik weet zeker dat het dan niet aan de machine ligt, maar aan het scheerkopje :j

In heb er zoveel paarden geheel mee geschoren en kan hem ook zeker aanbevelen als je maar een of er paar paarden moet scheren.

Ga terug naar de slijper, want daar kun je de oplossing vinden. Of opsturen naar Jorna. Sinds ik sinds jaren daar mijn messensetjes daar laat slijpen nooit meer problemen gehad.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:56

Nouja ondertussen blije eigenaar van de heiniger sapphir. Duurder maar echt top :D en draadloos

kaatje77

Berichten: 10439
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:58

Draadloos heb je kans dat de accu sneller leeg loopt, dat vind ik persoonlijk jammer. Maar dat is inderdaad een fijne machine. Maar ook hier moet je de kopjes na verloop van tijd laten slijpen, hopelijk gaat dat dan wel goed

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:00

Ja ik stuur ze naar jorna nu dus :j en ik heb er altijd 1 vol klaar liggen en altijd leeg laten lopen. Vind draadloos wel prettig vooral op moeilijke stukjes

kaatje77

Berichten: 10439
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:27

Dan gaat dat vast goedkomen.

Hier een. Baal moment...... :(
Was even boven, ligt er een briefje van post nl. Gemist, maar ik was gewoon thuis..... Klant van vanavond maar opschuiven, was pakket van Jorna met alle messen erin. Heb nog wel een messenset op de machine zitten, maar dan zul je net zien dat die niet goed is :+

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:33

Ohhh dat had ik echr laatst ook!! Zo rot haha, ik had er idd ook nog 1 maar zal je net zien :+

Laurievc

Berichten: 4430
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:38

Wie o wie kan mij helpen :P Ik heb:
1x 1/2 mm
2x 2/3 mm
1x 5mm

messen liggen, maar nu weet ik niet meer welk mes welke lengte is. Hoe zie je dit? Uiteraard aan de uitsnijding van de tanden, maar verder? :+

TD_Aesculap

Berichten: 159
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:46

Euforie schreef:
TD_Aesculap schreef:
Ik denk dat jullie deze bedoelen: GT339

[ [url=m/FNX5o2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank u voor uw reactie :)
Is dat dan deze?

http://www.groomers.nl/259/shop/product ... =7947&sgr=

Ik snap er maar weinig van geloof ik :=
Want hoe breed is hij dan in cm? Is dat net zo groot, als bijv de scheerkop van een heiniger progress? en kan je hem dan ook in 3mm krijgen?


dat is de kop die ik bedoel bij Groomers.
Deze is ongeveer 6cm breed. Dat is smaller als een scheermachine (progress) maar breder als een tondeuse kop. Ik denk niet dat je het verschil zal zien tussen 3mm en 2,4mm scheerhoogte.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:46

Ok help! Mijn paard raakt over verhit tijdens het rijden.
Ze heeft echt enorm dikke vacht. Ik heb de onderkant hals en borst al geschoren. Werkt vrijwel niet meer.

Ik heb niet de mogelijkheid om avond deken op te doen en ochtend weer eraf.

Dus wat kan ik nog scheren? Eind oktober wordt het 20 graden!!
Buik scheren doe ik liever niet. Omdat ze 24/7 buiten staat en op het zand ligt. In de winter dus wel fijn dat daar lekker dik laagje op zit

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:48

Maar juist via de buik raken ze een hoop warmte kwijjt! Dus met rijden juist wel prettig

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:51

Denk haast dat ik er niet onderuit kan. Want nu is het echt geen doen meer

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:52

Ik heb de scheerkop van de Moser laten slijpen. Ik ben benieuwd hoe die nou scheert. Ik heb ook een Heinoger Xperiance. Kan iemand mij vertellen wat voor een onderhoud ik daar precies aan moet doen behalve messen laten slijpen en schoonmaken?
Ik las iets over versleten koolborstels ect... Na hoeveel scheerbeurten moet ik de scheermachine eens weg brengen voor onderhoud en welk onderhoud? Ik scheer er 2 keer per jaar mijn haflinger mee.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:54

Ik heb hem ook. Ik scheer er minstens 100 mee en stuur hem elke keer aant einde van het seizoen om voor controle. Die koolborstels slijten niet zo snel. Denk als je eens per 3 jaar ofzo hem opstuurt het prima is. Denk ik persoonlijk

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:59

Maar koolborstels is het enige onderdeel wat vervangen moet worden of zijn er ook andere onderdelen die snel slijten?