[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:58

Ninx schreef:
Laat alle puristen het niet horen.... dan gaan ze je offeren in hun zelfgebreide truien met hun dikbehaarde poolpaarden ;-)


Voorheen was ik er zelf zo een :P

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:50

Wijslander schreef:
Ninx schreef:
Laat alle puristen het niet horen.... dan gaan ze je offeren in hun zelfgebreide truien met hun dikbehaarde poolpaarden ;-)


Voorheen was ik er zelf zo een :P


Grinnik.... je bent bekeerd dus? ;-)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:05

Van mijn geloof gevallen. :P

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:53

Haii, ik denk dat ik mijn paard dan binnenkort toch maar ga scheren!! Iedereen bedankt voor de hulp! Ik heb nog een vraagje en dat is namelijk, ik twijfel of ik de buik ook doe, ik wil namelijk denk ik een racestreep dus een deel van de hals en dan twijfel ik of ik heb nog doortrek tot de achterbenen of hem daarvoor stop en of ik de buik mee scheer. Ze ligt namelijk wel veel ook in de wei, dus dr buik zit wel vaak onder de modder

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:24

De buik neem ik vaak maar gedeeltelijk mee. Als ik denk dat ik er mee weg kom qua zicht laat ik de rest gewoon staan O:)
En hier dus ook 24/7 buiten. Heeft ze de mogelijkheid om droog binnen te liggen? Dat scheelt ook vind ik, of ze er zelf voor kiezen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:32

Je kunt ook tot net achter de singelplek scheren als je rijdt. Dat deed ik meestal.

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:05

Oh die heeft wel een heel mooi kleurtje zo geschoren <3

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:25

Hij is nu helemaal geschoren en wordt voornamelijk uitgescholden voor schimmel :n

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:32

He schimmel is toch geen scheldwoord! :+

(Ja, ik heb er 1)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:36

Wel als je eigenlijk een palomino hebt. :P

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:17

Nogmqals bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad tot vlak achter de singelplek doe!!

pol013 schreef:
De buik neem ik vaak maar gedeeltelijk mee. Als ik denk dat ik er mee weg kom qua zicht laat ik de rest gewoon staan O:)
En hier dus ook 24/7 buiten. Heeft ze de mogelijkheid om droog binnen te liggen? Dat scheelt ook vind ik, of ze er zelf voor kiezen.

Jaa nou ze hebben een inloopstal die opzich groot genoeg is (met rubberen matten) maar daar ligt ze niet graag. En dan is er een mini stukje bestraat maar dat is niet eens groot genoeg en dat stuk loopt kver in een of die naar de hooiruif leidt, en die is tot aan de hooiruif sinds een maandje ook “bestraat” met rubberen matten dus daar kunnen ze lekker helemaal droog staan. Her eindigd dan in de hoek waar de hooiruif staat en de hoek is heel ruim dus daar ligt ze voornamelijk. Na de hoek is er weer een pad dat verder loopt naar achter maar het pad is echt hele diepe bagger en de wei is ook wek glad (loopt ook wat af) maar ze liggen veel in de wei dus maar ze ligt ook wel veel bij de hooiruif

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:51

De buik scheer ik niet.
Juist omdat ze 24/7 buiten staat.
Ze ligt regelmatig in het (koude) zand. Dus lekker laagje haar op doe buik.

Maar ik heb sowieso een apart patroon. Maar het werkt als de malle voor mijn paard

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:11

Ik ga morgen scheren en proberen hem volledig te doen. Hij staat nu veel in de stal, wel koud maar geen wind met een 100g op, hij zweet af en toe. Zou ik er iets bij leggen of gewoon zo laten?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:25

na een hevige (zand)koliekaanval afgelopen donderdag, ga ik straks op advies van de veearts de megadikke cushingvacht eraf scheren. Peerd moet weer aan het werk, terwijl hij al op pensioen stond. Bewegen moet ie.

Hij is nu deels geschoren, maar daar zie je niets meer van, hij staat zonder deken 24/7 te zweten buiten. Hij kan binnen staan maar niet liggen. (Ivm zandproblemen wordt het hooi binnen geserveerd).

Ik heb dekens van 50 tot 300 gr. en denk dat ik maar met een 200 gr. ga beginnen.
het wordt een megaklus, ik hoop dat ie een beetje geduld heeft vandaag....... ik zal proberen een foto te maken van de berg haar, dan kan je een comleet 2-persoons dekbed mee vullen %)

simongek

Berichten: 5341
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:15

CalipsoLover schreef:
Ik ga morgen scheren en proberen hem volledig te doen. Hij staat nu veel in de stal, wel koud maar geen wind met een 100g op, hij zweet af en toe. Zou ik er iets bij leggen of gewoon zo laten?


Je haalt alles eraf. Dan zal je ook wat terug moeten geven.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:49

dit is de ene helft en toen was het PATS, stroom eruit, schuurmachine doorgebrand (was al zeker 10 jaar oud) Paard onder dek, naar de Welkoop, 350 euro armer en verder scheren dit is de andere helft.

3 vuilniszakken vol, zeker 20 cm dik haar hier en daar. Volgend jaar (als ie nog leeft) scheer ik hem wel weer gewoon iedere maand

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:05

Ook nog fotos van t resultaat?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:13

EmptyWords schreef:
Ook nog fotos van t resultaat?

nope, er moet nog een ronde overheen binnenkort, het werd te donker om hem nog na te lopen en zijn geduld was op. Het halster stonk nog naar al die troep die ie van de veearts kreeg donderdag dus hij was al niet al te best gehumeurd.
Heb net bij de Lidl ook nog ff een tondeuse gehaald voor de oortjes..... het hoofd heb ik al met de grote machine gedaan

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:14

Morgen ga ik ook een paard scheren. Paard is al eerder geschoren dit jaar maar zit al mega dik in zn vacht. Heb er zin in wordt mijn 4e scheerpaard! Hoop dat ik door zn rare vacht heen ga komen....

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:18

PanamaD schreef:
Morgen ga ik ook een paard scheren. Paard is al eerder geschoren dit jaar maar zit al mega dik in zn vacht. Heb er zin in wordt mijn 4e scheerpaard! Hoop dat ik door zn rare vacht heen ga komen....

ik heb de ergste stukken in etappes gedaan en het is nog niet helemaal goed.
wel met een speciale messenset voor lange, vieze vachten, maar ik kwam er zelfs met de splinternieuwe machine niet doorheen

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:19

Morrie schreef:
EmptyWords schreef:
Ook nog fotos van t resultaat?

nope, er moet nog een ronde overheen binnenkort, het werd te donker om hem nog na te lopen en zijn geduld was op. Het halster stonk nog naar al die troep die ie van de veearts kreeg donderdag dus hij was al niet al te best gehumeurd.
Heb net bij de Lidl ook nog ff een tondeuse gehaald voor de oortjes..... het hoofd heb ik al met de grote machine gedaan

Verkoopt de Lidl die tondeuse nu?! Die moet ik ook hebben!

Ik pak mn paard nu weer op qua training maar hij is niet zeiknat. Nu is het de afgelopen dagen ook aan de frisse kant geweest. Als het nou volgende week weer warmer wordt, is het dan nog niet te laat om te scheren? Dan krijgt hij gewoon zomervacht straks? Hij is overigens in oktober geheel geschoren.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:24

vorige week was de tondeuse in de aanbieding bij de Lidl, hij lag al bij de oude spullen.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:17

Ik heb dat ding van de lidl ook en vind het een onding. De messen worden gloeiend heet (lijkt me nidt prettig voor t paard) en de mijne scheert voor geen meter. Zou m niet aanraden.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:21

Heb je wel de goeie dan? Mijne van de lidl doet het super goed en kwam zelfs door een compleet vervilte plek heen

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:31

ik heb hem al eerder gehad en voor het hoofd werkt het prima, de vorige heb ik uit m'n handen laten vallen (zoals zoveel dingen :roll: ) en die was toen exit