Het probleem is dat hij nu last heeft van zijn huid. Dat is het gevolg van een systeemziekte. Hij wordt daarvoor behandeld. Maar de huidklachten zijn nog niet weg. Hij heeft onder andere een soort korstjes (lijkt wel een beetje op regenschurft, alleen zit het dan vooral onder z'n buik), bulten in z'n huid (het eiwitbultidee) en verhoorningen (dubbele huid) Hij heeft er fikse jeuk aan. Nu is dus mijn dilemma: is de remedie (deken) niet erger dan de kwaal? Ik weet gewoon niet goed of ik hem een dek op moet leggen omdat het regent of juist niet omdat z'n huidklachten dan erger worden (en hij m'n deken vernielt met z'n geschuur
) Iemand tips, voor de volgende keer dat het weer dagenlang regent?
Wellicht zou je trouwens ook met de behandelende veearts kunnen overleggen of er een deken overheen mag?
Jónas heeft ook jeukplekjes onder zijn buik vanwege eczeem, zijn regendeken blijft keurig heel ondanks het krabben.
Goodluck! 
Ik heb niks op kweek laten zetten, twee jaar geleden had hij ook al zulke plekjes (toen is het probleem ook begonnen) en de veearts die 'm toen heeft bekeken had geen interesse in de korsten die ik had verzameld. Dan niet. Hij wordt nu ook niet door een veearts behandeld. Die is er eerder dit jaar wel bij geweest maar die kwam niet verder dan symptoombestrijding. Kweek zou trouwens overbodig zijn, het is overduidelijk wat het probleem is.