Nou nog een deken opdoen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Nou nog een deken opdoen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 22:03

Hoi,

Ik was van plan om mijn paard zonder deken deze winter te houden. ( Vorige winter heeft ze met deken gestaan, )

Hij gaat naar buiten van 9 tot het gaat schemeren ( Nu dus 7 uur zoiets )
Hij staat met 3 andere paarden in de wei en samen hebben ze een schuilstal van ongeveer 8x4 ( ? ) in een half open grote schuur, het is dus maar voor de helft winddicht maar ze kunnen droog staan. Ze weigeren er eigenlijk in te gaan staan
Ik rijdt hem 2x in de week 1,5 uur en 1x per week een bosrit van +/- 2 uur . Dus heel intensief rijd ik eigenlijk ook weer niet

Vandaag heeft het echter de hele dag gemiezerd/geregend, rond 6 uur heb ik ze een beetje hooi gegeven in de schuilstal en toen stond ze helemaal te trillen van de kou ( Echt trillen, van afstand nog duidelijk te zien ) We hebben toen allemaal de paarden binnengezet en haar droog gemaakt en een fleece deken opgedaan.

Zou jij hem nu de hele winter een deken op doen ?

Angela

Re: Nou nog een deken opdoen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:46

Ja, het is altijd vroeg genoeg om met een deken te beginnen. Dat kan zelfs nog midden in de winter. Je kunt hooguit te vroeg stoppen met een deken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:04

Jr moet alleen een deken op willen doen als je ook echt de rest vd winter
Onder de dekens wil laten staan.
Anders zou ik idd goed hooi voeren en verder aankijken.
Het is ook rotweer nu. Die regen kunnen ze tegen maar regen en dan die wind erover is ook niets.
Gelukkig kunnen ze schuilen begrijp ik dus je hoeft je niet per se zorgen te maken.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:57

1 van mij heeft pas sinds donderdag een deken op en vorig jaar hebben we haar ook pas tegen november een deken opgedaan. Beginnen kan altijd, stoppen helaas niet zomaar :D