wel of.niet.nu al.op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjarda_auke1

wel of.niet.nu al.op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:02

Ik vroeg mr af wie zijn paarden nu al op stal heeft en wie nog niet wsnt ik twijfel, ivm met vakantie passen mijn ouders op ons huis rn de paarden staan voor het eerst in hun leven in een containerstal waar vooral de fries een drama van maakt met erin moeten, dit eil ik eigenlijk.mij .ouders niet aandoenaar anderzijds word hrt weer al wel steeds guurder...ik kom de 20e terug van vakantie. ..wat zouden jullie doen?

Nannepannie

Re: wel of.niet.nu al.op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:03

Deken er op?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:04

Er ligt al een deken op van 150 gram maar de wei is aardig kaal hrb wel minibalen maar moet nog een waterdichte ruif zien te regelen aangezien het.nu in ern specieton zo een zwembadje word...
Laatst bijgewerkt door tjarda_auke1 op 09-10-13 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:05

Oefenen dat paard normaal dr stal inloopt?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:06

Dat ben ik het oefenen ze.krijgt als ze erin staat gelijk brok maar voor mijn ouders heeft ze weinig respect n dan vlirgt ze rondjes over het hele terrein...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:08

Wow, een beetje deftig typen mag wel...

Ik snap het niet.. paarden doen lastig bij het eten? Lijkt me dat dit gewoon een gewoonte is, pas eten geven als ze de stal in staan.

Als ze koud hebben geen ze toch wel binnen denk ik?

Ligt er iets op de vloer? Maakt de containerstal een vreemd geluid ofzo?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:09

Duidelijk, oefenen met je ouders dus. :) Paard moet t maar leren denk ik dan... Je kan niet alles erop moeten aanpassen dat je ene paard de stal niet in wilt.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:11

Ja dat snap ik allrrn daar is het nu beetje kort dag voor om het nog te.realiseren, en mijn ouders zijn absoluut geen hrlden wel dierenvrienden maar geen helden...

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:15

Sorry dat is de t9functie van mijn telefoon.

Nee met voeren is zr rustig maar ze is bang voor alles wat nieuw vanwege.haar verleden, daardoor herft boos wordrn ook absoluut geen zin en moet ik het heel rustig ombouwen anders word ze helemaal panisch en gaat ze er vandoor, mijn ouders snappen dit niet en hrt paard weet niet goed wst ze daar mee mort dus vind hrt.beetje enge gok om te zeggen zetten jullie haar maar op stal als ik paar duizend. Kilometer verderop zit...allen ben bang dat het weer van komrnde eerk niet echt veel goeds.doet.voor de.wei

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:17

Geen paardenvriend/vriendin die je merrie op stal wil komen zetten?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:19

Kwa warmte wil het wel onder een deken denk ik maar zit een beetje met het voeren in me achterhoofd en dat ze niet kunnen schuilen als ze in de weide staan.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:21

Helaas woon ik net in duitsland sinds een paar weken vandaar dat het paard deze winter ook moet doorbrengen in een container...mijn ouders slapen in ons huis en zorgen voor de dieren, een vriensin is vast niet zo gek om twee x per dag dik 45 min heen en terug te gaan rijden om mijn paard in en uit stal te halen...anders was dat idd een idee

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:24

In zo'n geval ga ik niet op vakantie. Zou me er niet goed bij voelen als je zulk moeilijk paard hebt..
Of als je ouders 'het niet snappen'.

Veel meer opties zijn er niet he..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:01

Een paard met een 150 grams deken op gaat zich echt wel redden de komende tijd. In het ergste geval is er meer wintervacht aangemaakt dat je bedoeling was, en moet je gaan scheren.

Is het anders geen optie om het paard in je vakantie in een pensionstal te plaatsen waar alles verzorgd wordt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:02

paard buiten laten en de container open zetten zodat ze er zelf in kan gaan.

Bokkiebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:05

Lastig dat je ouders niet weten hoe ze met je paard om moet gaan. Maar zo koud is het toch nog niet. Kan iemand niet je paard eten geven .

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 23:14

Paard is opzich wel braaf met dingen die ze gewend is zoals poetsen, emmertje voer brengen en een ton met hooi brengen gaat me ouders ook nog wel lukken maar ben bang dat dit helemaal verregend raakt...heb nu een ruif aangschaft die overdekt is maar die.komt pas na de vakantie...pensionstal heb ik ook aangedacht maar dan staat ze 24/7 binnen wat ook niet erg fijn is voor een paard. Daarom leek het mij beter om haar in haar vertrouwde.omgeving te laten. Heb haar candaag twee keer drie keartier met voer in stal gezet dat ging er goed mij verteouwd ze nu erin dat het ding haar niet opeet en ze onderneemt geen vluchtpogingen...morgen komrn mijn ouders langs die laat ik nog even oefenen als het niet gaat dan moet ze.het maar een weekje buiten uitzingen, gelukkig staat ze niet alleen maar met onze shet en die kan zowieso wel tegen dit weer.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:19

Dat paard gewoon buiten laten. Kan het dier echt wel tegen. Deken erop of schuilmogelijkheid is handig. Als je ouders niet handig zijn met paarden, is het voor hen moeilijk om een paard met gebruiksaanwijzing aan te kunnen.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 23:29

Deken heeft ze schuilmogelijkheid helaas niet want de container staat niet in de wei, anders was dit helemaal ideaal geweest.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:30

Op een pensionstal hoeft ze toch niet 24/7 binnen te staan? Je hebt er genoeg waar ze overdag naar buiten gaan, en alleen de nacht naar binnen.

Anders zou ik ook de stal open laten en haar zelf laten kiezen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:38

Geen deken en paard lekker buiten laten lopen. Paard laat duiselijk merken niet in de stal te willen, paard hoort immers niet in een stal evenmin onder een deken, kan zich in prinipe prima zelf warm houden mits voldoende ruwvoer wordt gegeven.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:43

Een paard dat nu al onder een 150 grams deken staat weer bloot zetten is vragen om problemen, zeker met de weersomslag die er nu is. Deken op is deken op houden.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 23:51

Deken blijft er zowieso op en als het kouder word komt er een dikkere op aangezien ik veel met haar rijd is een dikke berenvscht geen optie. Ik ga kijken wat er morgen gebeurd en het is ook maar een weekje, in de toekomst komt de stal zowieso aan een paddock.vast zodat ze zelf kan kijken wat ze wil maar dan komt er ook.rrn andere stal die minder lawaai maakt.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:38

Paard blijft nog weekje buiten. Het stormt.nu wel wat maar ze is niet van suiker

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:15

Maartje1990 schreef:
Geen deken en paard lekker buiten laten lopen. Paard laat duiselijk merken niet in de stal te willen, paard hoort immers niet in een stal evenmin onder een deken, kan zich in prinipe prima zelf warm houden mits voldoende ruwvoer wordt gegeven.

Dit is ook mijn gedachte: geen deken en paard naar buiten. Paarden zijn niet van poppenstront en dat hoeven ze ook niet te worden. ;)
Vond de tip met "container open laten staan, zodat paard kan kiezen" een hele goeie!