Normaal begin ik nooit een topic, maar ach, je moet wat.
Elk jaar wordt mijn tinker geschoren ivm een huid die makkelijk vervilt. Vanwege haar CPL moeten haar sokken ook regelmatig geschoren worden. Normaal gesproken heb ik iemand die mij daarmee helpt, maar helaas is haar apparaat stuk en eigenlijk begint de nood wel vrij hoog te worden bij ons.
De vraag is dus, welk apparaat is goed? De bedoeling is dat ik er het hele lichaam mee kan scheren, het apparaat zal een keer of 4-6 per jaar gebruikt worden maar..... ik heb maar 170 euro als budget...
Wie o wie heeft er een idee welk apparaat er goed zou zijn?
Ik heb al verschillende op marktplaats gezien die mij wel oké lijken, maar ik heb er compleet geen verstand van.
Je kunt beter wat meer uitgeven voor een goed apparaat, anders loop je leeg op reparatiekosten en slijpkosten. Ik heb de liscop snoerloze machine, die gebruikte ik altijd op een spring/handelsstal (Bas v/d Aa) en deed ik er zo 5 per dag mee, super machine!! Had er wel dubbele accu's bij, maar als je dat snoerloze eenmaal gewend bent is een snoer echt k*t werken
BianCatjee
Geplaatst: 26-09-13 12:53
Zelf heb ik een aesculap scheermachine 2e hands overgekocht voor 80 euro (koopje ) en heb wel online nieuwe messen ervoor besteld. Maar was wel puur toeval dat ik dat apparaat tegen het lijf liep.
Ben er wel super tevreden mee, heb mijn mini's ermee geschoren en dat ging super! Ook zijn er inmiddels een fjord, een kwpn en een new forest mee geschoren en die zien er ook erg netjes uit.
Meer uitgeven is een leuk idee, alleen helaas gewoon niet mogelijk. Hij zal echt maar weinig gebruikt worden, wat jij per dag deed CK88, doe ik per jaar
Thanks voor de informatie BianCatjee, dan ben ik in ieder geval iets verder qua merknaam.
ik denk dat je voor dat geld een mooie tweedehands kunt kopen, denk aan heiniger, aesculap, liscop. Ik heb zelf een heiniger progress en scheer er rond de 50-60 per jaar.
Liscop ging niet door, maar zojuist via bokt een Heiniger Progress gekocht. Ik ben erg benieuwd hoe of wat en hoop van het weekend paardlief onder handen te nemen. Ze staat nu helaas door de warmte te pompen.
Ik heb inderdaad ook nog een scheermachine nodig. Ik heb hetzelfde budget en ik zit te twijfelen tussen de horse clipper plus van excellent(€160,00) en de sectolin se 600(€200,00). Ik doe maximaal 3 paarden per jaar. Dus wordt zeker niet dagelijks gebruikt. Wat is het verschil tussen deze beide, ook qua geluid..
Ik heb laatst de Sectolin Se600 gekocht omdat deze in de aanbieding was, en al mee geschoren en bevalt tot nu toe super. niet te zwaar, niet te veel herrie en word niet heet.
Ik heb de Sectolin ook, de zware (600) voor het lijf en de 200 voor hoofd en afwerking. De zware maakt veel herrie, maar scheerde moeiteloos en streeploos. Om de 10 minuten schoonvegen en olie erop gedaan, na anderhalf uur scheren totaal nog niet warm! Met de 200 heb ik perfect het hoofd en de huidplooien aan de voorbenen kunnen doen. Ook het figuurtje op haar bil ging perfect. Had nog 6 van de 8 blokjes batterij over! Ik ben tevreden!