Mennen en dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimbel

Mennen en dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:42

Hallo!

Mijn mini shetje staat nu ong een weekje voor de sulky en begint al een klein laagje wintervacht te krijgen. Als t echt winter word word het zoals bijna elke shet echt een beer.

Dit is met mennen natuurlijk niet makkelijk, maar ik scheer haar liever niet. Dus ik dacht dat met een deken op het een stuk minder blijft, maar aangezien ik normaal niet met dekens werk heb ik geen idee wanneer te beginnen met een deken opleggen? En hoe zwaar dan? En daarna nog een zwaarder ofzo?

Alvast bedankt!

IndyPascalle

Re: Mennen en dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:48

Ik men met mijn shet ook gewoon met een wollie vacht. Het duurt alleen veel langer voordat deze droog is. Maar daarom gooi ik na het mennen even een zweetdekentje op om het ergste vocht uit de vacht te halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:51

IndyPascalle schreef:
Ik men met mijn shet ook gewoon met een wollie vacht. Het duurt alleen veel langer voordat deze droog is. Maar daarom gooi ik na het mennen even een zweetdekentje op om het ergste vocht uit de vacht te halen.

Ik ook. Werkt prima. En anders scheer ik alleen een baan onder de hals over de borst en de singelplek. Dan kan ze zonder deken blijven staann.

Je bent al te laat met dekens voor het stoppen van de wintervacht.

balance
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:54

SMP-->SV

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 19:25

Mmm okee! Ieder geval bedankt voor jullie reacties

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:55

Als je alleen de borst en hals en singelplek schhert, hoeft er dan niks op? Ook geen regendeken?