Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kimberly1995 schreef:Over het algemeen als het weer echt langdurig onder de 15 graden is. Dan zijn de vliegjes weg die de jeuk veroorzaken.
dus het kan nog wel even duren.. Maar ik ben gewoon bang dat hij dadelijk de winter door blijft schuren.. Aimeetje1 schreef:kimberly1995 schreef:Over het algemeen als het weer echt langdurig onder de 15 graden is. Dan zijn de vliegjes weg die de jeuk veroorzaken.
Dank voor je reactie, maar het weer is nog niet onder de 15 gradendus het kan nog wel even duren.. Maar ik ben gewoon bang dat hij dadelijk de winter door blijft schuren..
Citaat:De winter door blijft schuren? Paarden schuren alleen als ze jeuk hebben en als hij dit met een eczeemdeken veel minder doet, betekend dat dat hij toch gevoelig is voor de vliegjes. Deze zijn weg vanaf de periode dat de temperatuur 'permanent' onder de 15 graden gaat. Je paard heeft de deken dus vanaf dan niet meer nodig, als bovenstaande geldend is. De winter doorschuren lijkt me dan ook een beetje raar.
Aimeetje1 schreef:Citaat:De winter door blijft schuren? Paarden schuren alleen als ze jeuk hebben en als hij dit met een eczeemdeken veel minder doet, betekend dat dat hij toch gevoelig is voor de vliegjes. Deze zijn weg vanaf de periode dat de temperatuur 'permanent' onder de 15 graden gaat. Je paard heeft de deken dus vanaf dan niet meer nodig, als bovenstaande geldend is. De winter doorschuren lijkt me dan ook een beetje raar.
Nee weet ik, dit heeft hij ook nog nooit gedaan. Maar toevallig heb ik het laatst gehoord van iemand. Dat het dus een soort van gewoonte is geworden.. Voor mijn gevoel zitten er nauwelijks nog vliegjes op de wei.. maar dat is natuurlijk wel maar een moment opname ben er natuurlijk niet de hele dag. Dus daarom hoopte ik dat hij nu al zou stoppen met schuren. Het is trouwens wel al minder geworden, dat wel. Maar heb jij dat ooit van iemand gehoord dat een paard/eczeem paard bleef door schuren in de winter? De mijne heeft trouwens geen deken op, omdat hij eigenlijk ivm een eczeem paard maar heel weinig schuurt, en omdat hij echt niet happy is met een deken..