Ik heb ook stormshield dekens voor mijn merrie, ligt super! Sluiten super aan op de voorkant. Nooit geen schuurplekken, en de schoft blijft ook mooi vrij.
Mijn ervaring is dat rhino en rambo breder zijn dan amigo. Deze passen mijn brede merrie prima. Ook Bucas met gladde binnenkant past. Quarter dekens zijn ook ideaal.
Bij ons lopen ze er ook mee in de molen dus wel belangrijk dat het goed vrij is. Dominick heb ik vroeger ook gehad maar kan je niet losse hals volgens mij op doen en dat is ook iets wat ik wil. Fedimax kan ik niet. Heb wel eens een merk gelezen die heel goed was enook niet heel gek duur maar weet jammergenoeg niet meer welke dat was.
Zoals eerder gezegd: Fedimax Deze dekens hebben ( naast de fijne pasvorm) namelijk een veel hoger ademend en waterdichtheidsvermogen dan de gemiddelde deken van Amigo Bucas etc.
Nouvel
Geplaatst: 11-09-13 22:48
Op de meeste dekens van Dominick kan tegenwoordig een losse hals, ik heb er ook eentje voor mijn merrie, gebruik de hals alleen bij erg koud/nat weer
Def
Geplaatst: 11-09-13 22:57
Kitty_ schreef:
Zoals eerder gezegd: Fedimax Deze dekens hebben ( naast de fijne pasvorm) namelijk een veel hoger ademend en waterdichtheidsvermogen dan de gemiddelde deken van Amigo Bucas etc.
Hebben deze dekens ook een hals of losse hals?
Dribbelkont
Geplaatst: 12-09-13 06:15
helaas geen lose halsen bij fedimax. vindt ik ook erg jammer. wel hogere halzen maar scheer haar en vindt het pretting dat ik een losse hals op kan zetten , daarom helaas voor de winter een amigo gehaald. maar heb een fedimax voor de zomer en wat een wereld dekens zijn dat!!!
Hoe groot is je paard ? Ik heb voor joker een westerndeken met losse hals. Geen schuurplekken, super fijne singels die ik aan beide kanten los kan maken.
1.70 meet hij. Klopt ik wil er een hals op doen vanwege scheren dus fedimax wordt het niet. Lijken me wel mooie dekens.
matijssen
Geplaatst: 12-09-13 10:49
Mijn pony is ong. 150 schofthoogte. Vorig jaar heb ik voor haar een fleecedekentje gekocht maat 175, die was te klein.. Nou heb ik vorige week een regendeken gekocht maat 185, maar ook die is te klein.. Ik weet nu dus niet of ik een andere moet kopen maat 195, want dat lijkt mij erg groot aangezien haar schofthoogte.
De Schneiders dekens zijn idd heel fijn, op de schouders ook te verstellen dus dat maakt dat het vrijwel altijd heel goed ligt. Momenteel in testfase van een ander merk van mn leverancier, is wat makkelijker aan te komen dan aan de Schneiders, idd ook geschikt voor bredere paarden en ook heel ruim verstelbaar
Weet ik niet, ik gebruik alleen de NIKA dekens. Die bevallen prima en passen perfect op mijn pony. Harry's horse deken was toen te groot voor mijn pony.
Bucas heeft extra brede modellen. De Paardendrogist biedt ze aan. Mijn lipizzaner past een normale Bucas echt no way, maar deze zit top. Goede kwaliteit deken natuurlijk.