Scheermessen afstellen en verzorging scheerapparaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaranth7

Scheermessen afstellen en verzorging scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:10

Ik heb sinds een jaar een scheermachine, een horse clipper plus van Excellent. Leuk ding en hoeft maar een paard per jaar te scheren. Scheren gaat me goed af, maar hoe verzorg je een scheerapparaat het beste? Er zat geen handleiding bij, dus heb maar een beetje geprutst :+. Halen jullie hem wel eens helemaal uit elkaar om schoon te maken? En hoe doen jullie dat dan?

Hoe vervang je het beste de scheermessen? Ik draai ze altijd aan tot ze niet strakker kunnen, maar mijn messen zijn ook heel snel bot. Ik doe dus vrijwel zeker wat fout :+.

Brengen jullie je scheerapparaat weg voor onderhoud? en zo ja, hoevaak? :)

Nies_

Re: Scheermessen afstellen en verzorging scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:08

Wij halen hem na gebruik altijd uit elkaar en maken hem schoon met de compressor. De messen draai ik zo los mogelijk en regelmatig weer uit elkaar en olie er tussen. Messen laat ik regelmatig slijpen en heb altijd een set goede geslepen messen liggen. Zo hoef ik geen half paard te scheren met onscherpe messen.

Wegbrengen doe ik nooit.

elmiran

Re: Scheermessen afstellen en verzorging scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:10

Ik draai ze juist nooit op z'n strakste aan. De messen moeten makkelijk door de vacht heen gaan.
Na het scheren haal ik de messen eraf, en leg ik ze in de olie. Scheer nu nog maar 1 paard dus laat ze 1x per jaar slijpen. Heb het apparaat zelf nog nooit weg gebracht.