Wat voor winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laauraax

Wat voor winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:35

Sinds kort verzorg ik een haflinger, zij staat nu een maandje of 5 op de manege. De eigenaar komt heel af en toe even kijken, en verder mag ik er mee doen en laten wat ik wil. Nu heeft ze dus een hele oude, kapotte deken voor de winter, en ik vind dat die deken echt niet meer kan. Nu wil ik voor haar dus een nieuwe winterdeken kopen, alleen hoeveel grams? Ik zelf zat te denken aan 200 grams maar ik wil even jullie mening horen. Ik heb ook nog een fleece deken liggen. En hoe bepaal ik welke maten zij heeft?
Alvast bedankt!

_Nero

Re: Wat voor winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:04

Ik denk dat 200 gram indd niet zo'n raar idee is! Mocht het een keer kouder zijn kan je het zweetdeken er nog onder doen. Hoe groot is de haf? En wat voor bouw heeft deze? Is het een ouderwetse haf of een luxere?

laauraax

Re: Wat voor winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 15:55

Ze is het oude type haflinger en 1.43. Heb al opgezocht dat ze dan ondermaat 175 moet hebben :) Haar zweetdeken is maat 185 en die was wat te groot dus dat klopt dan wel. Ik zal opzoek gaan naar een regen en winterdeken!