Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
C_arola schreef:Het hangt er naar mijn idee vanaf wat je met hem doet. Krijgt hij verder geen training dan zou ik zijn wintervacht laten groeien. Train je hem en staat hij altijd dik in de haren en vind je dit vervelend dan zou ik er dekens op leggen.
heb niet zoveelverstand van dekens
voor de koudste dagen krijgt hij dan een winterdeken om
C_arola schreef:Met ergens vorst heb ik gelezen dat 200 gram wordt aangeraden. Dit houd ik zelf ook aan.
Katyatje schreef:C_arola schreef:Met ergens vorst heb ik gelezen dat 200 gram wordt aangeraden. Dit houd ik zelf ook aan.
Ik snap niet waarom een paard met vorst opeens 200 gram extra nodig zou hebben? Een gezond paard dat elk jaar wintervacht heeft mogen aanmaken, en dat voldoende ruwvoer krijgt zou nergens problemen mee mogen hebben.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als TS haar paard door zijn leeftijd de koude niet goed meer aankan. Dan kan een regendeken, of 100 gram inderdaad een oplossing bieden. Ik zou een deken achter de hand houden als ik TS was, maar afwachten of het nodig is of niet.
Sonja schreef:Bij Divoza is de Pagony Tiger nu in de aanbieding. Heb je voor weinig geld een goede waterdichte deken.