deken vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

deken vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:57

hallo ,

ik ben sinds een maandje verhuisd naar een andere stalling .
paard stond hiervoor altijd in een binnenstal .
waar ze nu staat , staat ze hele dagen op het land en in de avond rond 10 uur wordt ze binnen gehaald .
dit is ook in de winter het geval .
voor mijn paard ideaal maar wat voor soort dekens zou ik nu het beste kunnen gaan gebruiken straks ?
toen ze nog binnen stond begon ik met een 0 gram fleece .
daarna 100 gram .
daarna die 2 op elkaar .
en dan had ik een 400 grams deken op .
als het echt koud werd had ze in totaal 500 op .

this voor mijn paard best wel een enorme verandering ineens .
van binnen naar hele dagen op het land dus ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen .
ook omdat ze om 10 uur in de avond naar binnen wordt gehaald en dan weer om 7 uur in de ochtend het land opgaat .

dankjewel voor een reactie ! :)

miss_eefje

Re: deken vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:00

De meeste paarden hebben een denderend aanpassingsvermogen hoor :) Het is ook niet zo alsof je haar midden in de winter uit haar stal haalt. Daarbij staat ze ’s avonds wel gewoon op stal, en dan is het ’s winters pas echt koud. Ik denk dat je niet echt iets hoeft te veranderen.. Behalve dat je je staldekens misschien moet vervangen door waterdichte dekens, mochten ze dat niet al zijn ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:58

Een fleecedeken kun je vergelijken met een 100 grams voering. Ik zou niks veranderen en er inderdaad alleen op letten dat je dekens waterdicht zijn.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:59

Waterdichte outdoor deken werkt prima. Zelf ben ik fan van de rambo duo dekens. 1 waterdichte 0 grams deken waar je verschillende onderdekens in vast kan klikken. Zo kan je van 1 deken verschillende diktes maken zonder dat je gelijk 3 a 4 dekens in je kast heb liggen. De onderdekens zijn namelijk veel compacter en nemen minder ruimte in.

Daarnaast is belangrijk wat je doel is, rij je niet in de winter kan je als je paard genoeg vacht aanmaakt ook bloot of alleen 0 grams waterdicht op gooien. Maar kan/wil je nog rijden en bijvoorbeeld scheren of zorgen dat het paard niet dik in de vacht word heb je natuurlijk een dikkere deken nodig.