Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Om mijn paard dit te kunnen bieden ben ik dagelijks 1u bezig met naar/van weide te gaan. Daarnaast nog rijden en stal uitmesten.
crazygirl1 schreef:De stallen/maneges in de buurt zijn allemaal 24/7 op stal, nooit weide en dit voor 400-550euro/maand. Sommige hebben het 'geluk' om tijdens 1 zomermaand 2 à 4u/dag op weide te mogen. Dus mijn paard mag zich enorm gelukig prijzen dat hij dagelijks meer dan 14u (tijdens weideseizoen tot 24/7) buiten komtOm mijn paard dit te kunnen bieden ben ik dagelijks 1u bezig met naar/van weide te gaan. Daarnaast nog rijden en stal uitmesten.
Het voelt gewoon slecht om hem zolang op stal vast te zetten dus neem ik de extra moeite er graag bij om hem dit te kunnen geven. Je zou verbaasd zijn wat ik allemaal hoor! Zoals 'ik zet mijn paard niet op de weide want dan wordt hij dik, want ja hij eet nu op stal al zijn stro al op!' 'Nee, mijn paard is tevreden met enkel 1 maand 4u/dag op weide. Als ik dan van de weide vertrekt is hij zo lastig, hij hinnikt hele tijd dus nee ik wil hem zeker niet het hele jaar door op de weide' 'Hij heeft een rustdag dus 15 à 30min in paddock en d rest op stal' 'Vanaf -10° moeten alle luikjes op stal toe want het is veel te kou! Tot 15°graden staan ze allemaal nog onder 100gr dekens en ik ben zot om mijn paard zonder deken te zetten. Dit terwijl het nu 's nachts ook rond 10-15° is maar nu staan ze dus welzonder dekens. 'Mijn paard wordt niet dikker, hij eet nogtans 2 plakjes hooi en 2x 3 scheppen krachtvoer'
Ik denk dat mijn paard zéér blij mag zijn