Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rien10 schreef:Stal laten reinigen, spuiten door een professional (en zijn aanwijzingen en adviezen opvolgen) en overdag je paard op stal. Savonds in de wei.
gossa4ever schreef:weet je zeker dat het van de vliegen is? en niet iets van een pollenallergie oid? want als ik dat knikken enz hoor!
Brendaaaa schreef:xTitanic schreef:Ik heb gehoord, 's winters een liksteen van knoflook geven. Dan heb je géén last van de dazen/vliegen in de zomer
Toevallig moest ik eraan denken gister, misschien eens knoflook voeren?Zou dat echt helpen?
xTitanic schreef:Ik heb gehoord, 's winters een liksteen van knoflook geven. Dan heb je géén last van de dazen/vliegen in de zomer
Dan zit het in hun bloed. Ik ga het nu ook eens uitproberen, het werkt uitstekend blijkbaar
xAnthea schreef:xTitanic schreef:Ik heb gehoord, 's winters een liksteen van knoflook geven. Dan heb je géén last van de dazen/vliegen in de zomer
Dan zit het in hun bloed. Ik ga het nu ook eens uitproberen, het werkt uitstekend blijkbaar
http://www.holistischdierenarts.nl/knof ... arden.html
En een oplossing? Die is er niet, ik ben ook al jaren aan het zoeken naar een oplossing tegen vliegen...

Citaat:Het aantal vliegen beperken is een groot probleem in schuren en stallen met dieren. Diatomeeënaarde kan in dichtgeknoopte zakdoeken gedaan worden en in de dierverblijven gehangen worden. De dieren (kippen, konijnen etc.) worden uit nieuwsgierigheid aangetrokken door de zakken en stoten er zo vaak tegenaan dat ze het poeder op zich krijgen. Als de vliegen op de dieren zitten, lopen ze dan door de Diatomeeënaarde. Diatomeeënaarde kan ook vermengd worden met water en verneveld worden op plaatsen waar veel vliegen zitten.
onlineshop schreef:Mijn ervaring is dat die knoflook niet werkt.
Diegene die nog eens een vliegen/dazenmiddel uitvindt dat echt werkt wordt schatrijk
Brendaaaa schreef:Ik heb een paard waar de hele zomer niks mee te beginnen was door die rotstrontvliegen. Op het land heeft hij een masker op, een vliegendeken, maar hij staat nog steeds de hele dag ja te knikken.... vooral rondom zn mond/neus heeft hij veel last.