Nika horseproducts dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Nika Horseproducts dekens zijn

Goed
272 (83%)
Slecht
54 (16%)

Totaal aantal stemmen: 326


Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:30

Idd andere kleuren meestal en nu dus ook nieuw: dekens met afneembare hals ipv vaste hals :).
Wil toch eentje met afneembare hals proberen.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:32

Heb een paar jaar geleden een Nika deken gehad voor mijn pony.
Was erg tevreden over de deken! Kwaliteit en prijs zijn goed.
Ging lang mee de deken en kon tegen een stootje!

Zeker een aanrader dus.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 21:05

Ik heb wel van veel mensen gehoord dat als je de hals te lang/vaak om laat de manen dan gaan uitvallen. Iemand ervaring bij Nika?

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:36

daar heb ik geen ervaring mee. Bij jool is alles netjes gebleven

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:58

M'n pony heeft bijna de hele winter met hals deken van nika gelopen en zijn manen zijn gewoon mooi gebleven hoor :)

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:04

Komen er volgende maand weer nieuwe kleuren?
Dan wacht ik daar gewoon op, wil graag een 200 & 400 grams met hals bestellen.

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:45

Daar heb ik wel ervaring mee, had halve hals en de haren net boven de schoft waren weggeschuurd, zijn nu net terug op lengte.

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:22

Bij mij hetzelfde met halve hals manen waren onder de halve hals helemaal weggeschuurd en idd nu op lengte. Bij een stalgenootje met hele hals waren de manen een stuk dunner geworden maar niet bijzonder veel uitgevallen of geschuurd. Wel zichtbaar dunner dus. Verder echt super dekens maar voor mijn paarden geen hele of halve hals meer.

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:26

zie ook dit topic:
[SV] Nika dekens

En mijn post uit dat topic (iets dat Nika nog steeds niet heeft aangepast, ga er toch eens een mail aan wagen.)
JoyCiej007 schreef:
Ik heb er ook een deken gekocht, ongevoerde regendeken voor mijn Welsh A.
Heb hem eergister binnen gekregen.

Had nog geen tijd gehad om hem te passen.

En zie op de site staan dat je binnen 3 dagen mag retourneren.

Mensen, houden jullie er rekening mee dat die 3 dagen niet conform de wettelijke vereisten is voor consumentenkoop op afstand?!Wettelijke termijn voor retourneren is 7 WERKdagen na ontvangst!!!

Wat Nika hier doet klopt juridisch gezien van geen kanten.
Had dat overigens al wel in de gaten toen ik bestelde hoor, daar niet van.

Maar waarschijnlijk ga ik morgen passen, of misschien wel overmorgen.

En mocht de deken dan niet passen............ Tsja dan ga ik als rechtenstudent toch maar eens er goed voor zitten om te zorgen dat ik krijg waar ik recht op heb, nl. een retourtermijn van tenminste 7 werkdagen na ontvangst.

Ik heb zelf even geen zin en tijd (geen zin komt niet vaak voor, hahaha) om alles op dit moment even goed uit te leggen, maar hier vind je al een hele hoop belangrijke info:
https://ictrecht.nl/webwinkels/veelgema ... ingsrecht/

inderdaad in principe 7 werkdagen, in sommige gevallen zelfs 3 maanden. Je zou je kunnen afvragen of het geval van Nika ook onder deze 'sommige gevallen' zou kunnen vallen.
Indien de wettelijke termijn nl. niet of slechts heel onduidelijk op de site wordt vermeld, is de termijn dus zelfs 3 maanden.
Nika vermeld het wel (al vind ik dat het zeker niet op een hele duidelijke plaats staat) maar hanteert dus meteen al een foute termijn.

Daarnaast..........
ze spreken over 'binnen 3 dagen'.
Daar voegen ze niets aan toe. ze hebben het niet over WERKdagen, dus als je op vrijdag je Nika deken ontvangt, dan gaat het allemaal wel héel krap worden!
Verder gaat de termijn pas in de dag nádat je het hebt ontvangen. Willen ze het helemaal correct doen dan spreek je zowiezo al over WERK dagen en 'na ontvangst'. Want zoals zij het hebben geschreven op hun site, kun je eigenlijk uit niets opmaken wanneer die 3 dagen dan precies in gaan........ Beetje dom.....

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:23

Naja sorry hoor dat weet je van te voren als je besteld. Dan moet je die gok niet nemen vind ik ;)

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 21:35

Wettelijk gezien wel een dik punt. Mamma is ook advocaat dus dan is het voor mij wel interessant :)

Edit: de mensen die slecht hebben gestemd, willen die dat aub wel zeggen met een reden erbij? Kan ik het van 2 kanten bekijken. :)

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:06

_Nero schreef:
Naja sorry hoor dat weet je van te voren als je besteld. Dan moet je die gok niet nemen vind ik ;)


Nee, nou moet je niet omdraaien. ;)

Het mág niet wat ze doen. Die voorwaarden die ze stellen, die mógen niet. Of je dat nou van te voren weet of niet, het mag gewoon niet, punt.
De wetgever heeft bewust bepaalde regels opgesteld zodat wij consumenten beschermd worden.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:09

Zoals ik al zei verliezen ze de waterdichtheid helaas, daarom een slechte stem.

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:24

smurffie schreef:
Zoals ik al zei verliezen ze de waterdichtheid helaas, daarom een slechte stem.


hmm.... na hoelang was dat bij jou het geval dan?

W0PPY

Berichten: 579
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:56

Ook hier een hele tevreden stem!
Het "normale" model van de Nika Dekens liggen niet zo goed op mijn haflinger, deze trekken erg naar achteren. De halve hals dekens daarintegen.. Ik wil nooit meer wat anders! Leuke kleurtjes, prima Prijs/kwaliteitsverhoudingen en een pasvorm die mijn pony als gegoten zit. Overigens vind ik dat de halve-halsjes wel wat kleiner vallen dan het "normale" model. Al mijn dekens zijn van Nika, en ik ben er onwijs over te spreken! Service van Nika is ook erg fijn als je het kij vraagt. Ik heb de dekens altijd heel snel binnen en met retourneren ook nooit problemen gehad. Gewoon rekening gehouden met de 3-dagen-termijn.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 20:44

smurffie schreef:
Zoals ik al zei verliezen ze de waterdichtheid helaas, daarom een slechte stem.


Na hoe lang gebeurde het bij jou en hoeveel staat jou paard buiten in de regen etc.? :)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:53

Fijn dat er weer een nieuw topic over Nika is :)
Dit jaar wil ik misschien ook een Nika winterdeken 100 of 200 grams aanschaffen.
Maar ik ben heel erg aan het twijfelen over normaal model, halve hals of hele hals.
Ik heb een Haflinger met een stevige hals en ik heb vorig jaar gelezen dat een halve hals de bredere rassen vaak niet past. Maar nu lees ik hier over een paar Haflingers die de halve hals wel passen. Hoe stevig is jullie hafs hals? Een halve hals lijkt me ideaal maar het moet natuurlijk wel passen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de hele hals 24/7 op? Mijn haf staat overdag buiten en 's nacht binnen. Helaas niet de mogelijkheid om in stal af te doen en in de wei op. Blijven de manen bij jullie een beetje heel? Mijn Haf heeft hele dikke manen en zijn eigenlijk altijd gevlochten.

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:26

W0PPY schreef:
Gewoon rekening gehouden met de 3-dagen-termijn.


Fijn dat je zo tevreden bent over Nika.
Alleen 'gewoon rekening houden met de 3 dagen termijn', dat is natuurlijk onzin. Nika mág deze voorwaarden niet stellen. In de wet staat dat het niet mag. Je doet jezelf als consument tekort als je akkoord gaat met die 3 dagen!

Mijn Nika deken is overigens nu, na een half jaartje slechts enkele keren dragen, al een gedeelte van de waterdichtheid verloren (0 grams regendeken zonder voering).
Helaas hoor ik wel meer dat Nika dekens hun waterdichtheid relatief snel verliezen.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:29

Kan je dat waterdichtheid-probleempje niet oplossen met zo'n soort spray? Zou dat niet deels helpen?

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 16:13

@Madelonsunny Ik hoor van veel mensen dat het er wel uitvalt, maar ook van een deel niet. Het verschilt dus denk ik?
@Jackyjte Daar ben ik ook wel benieuwd naar

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:49

Jackytje schreef:
Kan je dat waterdichtheid-probleempje niet oplossen met zo'n soort spray? Zou dat niet deels helpen?


geen idee, nog niet aan gedacht eerlijk gezegd, zou 't eens kunnen proberen.
bedoel je dan zo'n soort spray die je ook gebruikt om waterdichte jassen ná het machinaal wassen, weer 'waterafstotend' te maken?

Want waterafstotend is wel iets anders dan waterdicht natuurlijk........ en volgens mij zijn dergelijke sprays allemaal 'waterafstotend'.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:28

Als ik mijn dekens was of heb weggebracht om te laten wassen behandel ik ze ook altijd met zo'n spray of ik gooi als ze in de sop staan al zo'n flesje van dat vloeibare spul in wat ook waterdicht en vuilafstotend maakt. Nooit geen problemen (nog) gehad met door lekken ed.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:45

JoyCiej007 schreef:
smurffie schreef:
Zoals ik al zei verliezen ze de waterdichtheid helaas, daarom een slechte stem.


hmm.... na hoelang was dat bij jou het geval dan?

Na 1 winter seizoen paddock waarbij ze 4 dekens heeft die aan het weer worden gewisseld.
Mijn pagony gaat al 3van dit soort jaren mee.

Glenda

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:54

Hier ook een tevreden gebruiker :) .al heb ik wel een paard dat netjes met haar dekens omgaat.
Het was mij ook opgevallen dat de dekens een maat groter vallen.mijn paard heeft normaal mt 185 en van Nika 175.
Ik heb nog geen problemen gehad met de waterdichtheid,maar ik zou hem na het wassen wel even opnieuw behandelen zoals hier al wordt gezegd.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:33

Hij was nog niet gewassen, in het najaar opgegaan in het voorjaar doorregenen.
Mijn merrie slaapt liggend en rolt erg veel op de paddock. Dat kunnen ze niet hebben