dus ga ik maar eens nadenken over mijn hoofdstuk "scheren".Toen we hier kwamen wonen opteerde ik voor een halfopen stal. Mijn oude merrie had enorm last van stofallergie, en het leek me ook gewoon fijner voor die paarden om frisse lucht te hebben. Hier stond een afdak, dat hebben we dus "dicht" gemaakt: achteraan is het een houten wand, die bovenaan ongeveer 25 à 30 cm open staat. Vooraan hebben de paarden een halve deur, zodat ze met hun hoofd gewoon buiten kunnen hangen. Het oorspronkelijke plan was om er ook nog bovendeuren aan te maken, maar dat is er nooit van gekomen. Tussen de stallen in zijn ook "halve" wandjes, zodat ze mekaar gewoon kunnen zien over de muurtjes heen.
Allemaal heel fijn, maar hoe doe ik dat nu met Willow en zijn wintervacht. Afgelopen jaren is hij niet geschoren, maar dat is eigenlijk geen werk met hem. Hij zweet altijd heel fel, en in de winter natuurlijk nog eens zo hard. Ik ga met hem te voet naar de vereniging om te trainen, dat is ongeveer 8 minuutjes stappen door het bos. In de winter krijgt hij wel een uitrijdeken op als ik naar daar ga en terug, maar dat maakt nog dat ik na mijn les / training zeker een half uur daar aan het stappen ben om het ergste zweet weg te stappen, dan naar huis, zweetdeken op, half uur later ander zweetdeken op, half uur later nog ander zweetdeken op, ... omdat ze gewoon doorweekt zijn. Werk van lange adem en niet handig. Ook op de trailer naar een wedstrijd vind ik het niet fijn voor hem.
Ik overweeg dus om hem dit jaar toch maar te scheren (lees: laten scheren, want hij moet nog wel kunnen buitenkomen zonder dat hij zich moet schamen), maar hoe pak ik dat aan? Kan ik dan best de wand achterin zijn stal helemaal dicht maken zodat er geen wind door kan? Overdag staat Willow altijd buiten, maar hij kan wel in zijn stal als hij dat wil: als ik hem dan een dikke deken (of deken met onderdeken) en halsstuk geef, moet het kunnen, toch? Maar wat dan met mijn stal... Ahrgh!
Alvast bedankt voor het lezen & meedenken!
Maar heb scheer ik hem meer uit cosmetisch oogpunt, hij krijg echt een ontzettende baard en wollige benen. De rest blijft door de deken vrij normaal. 
Hij vindt het allemaal best zo te zien!