Rode rand om de ogen..? Geen ontstoken ogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Papegara

Rode rand om de ogen..? Geen ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:40

Hoi,

Wij hebben ontzettend veel vliegen op stal, nu is mijn paard én zwart én vol in de glans. Alles komt op haar af. Ze heeft al een vliegendeken en ik heb ook een masker, alleen is de kleinste maat nog te groot en valt dus geregeld bij een verkeerde beweging af.

Nu zie ik dat haar ogen vaak wel vies zijn en dat er een klein stukje in de ooghoek waar de vliegen zitten roze word ipv dat het zwart hoort te zijn.

Nu dacht ik eraan om kamille (verse van de tuinen) te koken en haar ogen hiermee schoon te maken.. Het masker hou ik al op. Kan ik hier nog meer aan doen. Het lijkt namelijk niet ontstoken en is niet verdikt.

Iemand tips?

MissBambi

Re: Rode rand om de ogen..? Geen ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:52

Die van mij had dit ook, heb ze eerst iedere dag uitgewassen met gekookt water maar die
t hirlp niet echt. Na een week waren ze wel wat ontstoken. Heb hem toen ongeveer twee weken een kap omgedaan naderhand erafgehaald ivm met schuren en kale plekken op het hoofd,
. Nu is alles weer oke.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:36

Als de kap te groot is kunnen er misschien vliegen/dazen in gaan zitten die er dan niet meer uitkunnen.. Is dit heel slim om dan te doen? Staan er bomen of een schuilstal in de wei? Onder de bomen of binnen zijn vliegen natuurlijk minder. Wel zijn dazen bij de bomen meer naar mijn idee.