Outdoordekens met hogedrukspuit nog steeds waterdicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Outdoordekens met hogedrukspuit nog steeds waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:52

Toch maar besloten om de veel te vieze dekens te wassen. Wassen met zeep vind ik erg spannend ivm waterdichte laag etc.
Het gaat om een viertal dekens van het merk Rhino die altijd erg goed waterdicht zijn.
Nu wil ik ze graag schoonspuiten met een hogedrukreiniger. Maar hoor en lees verhalen dat daardoor de waterdichte laag beschadigd raakt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Visitor

Re: Outdoordekens met hogedrukspuit nog steeds waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:40

Geen ervaring mee, maar lijkt me wel voor de hand liggend dat dat inderdaad niet goed gaat. Wij hebben wel eens zelf bucasdekens in de wasmachine gestopt met spul van Bucas zelf om ze weer te impregneren en dat is prima gegaan. Aan zoiets zou je ook kunnen denken. (En als je het niet in de wasmachine wil/kan doen, kan je ook schoonspuiten met tuinslang en dan dat spul erop doen en weer uitspoelen ofzo, misschien?)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:09

ik heb zelf de hogedruk aangehad (zachtste sproeistraal) en daarmee heb ik mijn regendeken schoon gespoten. daarna met deken inpregneerspul en een spons erover heen gegaan. nu is hij nogsteeds waterdicht.

het beste is gewoon een waterspuit en een borstel. dat deed ik 5 jaar terug met mijn winterdeken. die leeft ook nogsteeds en is waterdicht !

Eeffii

Re: Outdoordekens met hogedrukspuit nog steeds waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:11

Wij doen altijd de dekens met de hogedrukspuit. Daarna even inspuiten met waterdichtheidsspray en werkt perfect!