In de winter rij ik net zoals in de zomer 1 uur lang en laat ik mijn paard even hard werken, maar omdfat ze geen winterdeken krijgt in ze na een kwartiertje/hal;f uurtje al zijk nat en moet ik aan dat eind van dat uur een half uur lang uitstappen. Nu wil ik dus dit jaar een winterdeken op doen zodat ze het niet zo snel warm heeft, mijn moeder vind dit onzin omdat ze vind dat een half uur lang uitstappen er bij hoort. Ikzelf word e gek van dat ze na een half uur al helemaal doorweekt is. Dus wil ik of een uitstapdeken of een zweetdeken of een winterdeken kopen voor in de winter. Wat raden jullie aan? ze staan nu 17 jaar zonder deken dus ze heeft nog nooit een winterdeken gedragen, wel had ze een zweetdeken die wij hebben laten liggen op de stal waar ze eerst stond omdat die deken kapot was.
Zweetdeken op een paard leggen dat verder geen deken opheeft is imo totaal onnodig. Droogt zonder deken ook wel op en krijgt het niet koud want heeft immers de vacht nog. Juist als je paard wel onder winterdeken staat, laat je hem opdrogen onder een zweetdeken zodat het winterdek niet nat en koud wordt. Ik zou dus zeggen of winter- en zweetdeken, of geen van beide.
Cowgirl
Geplaatst: 08-08-13 15:02
Dikke vacht werkt al als een zweetdeken. Het vocht word door de haren naar buiten getransporteerd.
20 minuten droogstappen, dan ff laten rollen op een droge bodem en klaar is kees.