Ik zat erover te denken om een winterdeken aan te schaffen voor de pony van mijn oom en tante.
Ik ben een maand iedere dag met hem bezig, en behalve een halster heeft ie niets, dus ik wilde graag iets nuttigs voor hem kopen voordat ik wegga.
Waarom? Deze pony heeft een box die vol ligt met mest. Daar staat ie de hele winter in.
Ik denk dat het beter voor hem is als ie iedere dag even lekker op de wei kan om zijn benen te stekken, en even de buitenlucht te zien.
Mijn oom en tante zijn niet echt paardenmensen en hebben deze pony aangeschaft als grasmaaier.
Dat is de voornaamste reden dat ik er zelf voor kies om een winterdeken voor hem aan te schaffen, want met alle goede wil komt er denk ik niets van als ik het niet doe.
De pony is een Shetlander met stokmaat 83 cm, en een flinke buik.
Dekenmaten opmeten heb ik geen verstand van, dus mocht dat nodig zijn dan hoor ik graag hoe het moet, voor nu ben ik uitgegaan van dekenmaat 95.
Omdat het ook niet mijn pony is en ik later hooguit 2 à 3 keer in de maand langs kan komen graag niet duurder dan 50 euro.
Het is een vereiste dat ie er met sneeuw in rond kan lopen in de wei zonder het te koud te hebben.
Met sneeuwval of extreme temperatuur komt ie uiteraard gewoon op stal te staan.
Alvast bedankt
Als er verder niks tot weinig mee gedaan wordt dan maakt hij zelf wel een lekker vachtje aan en niets werkt beter dan dat.
staat een beetje onvriendelijk haha, ik herstel hem even
ik zeg het alleen maar omdat je blijkbaar iets voor de pony wil doen en ik dit een betere suggestie vind misschien vinden de eigenaren het wel best als jij betaalt.