Welke vliegenkap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Welke vliegenkap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 08:41

Beste bokkers,
Nadat ik al 5 vliegenkappen heb geprobeerd en nog niets passend heb gevonden hier een vraag.

Mjin haf heeft snel last van ontstoken ogen door de vliegen. Nu past hij bijna geen enkele kap.

De breedte van zijn hoofd verschilt nogal. Hij heeft namelijk een brede kaak en een smallere neus waardoor er wanneer hij bij de kaak past vaak niet past bij de neus waardoor er vliegen onder kunnen gaan zitten.
Ook heeft hij erg lange wimpers, welke dan ook vaak in de vliegenkap blijven hangen en hij amper durft of kan knipperen met zijn ogen.
Dus heb veel ruimte bij de ogen nodig. :)

Wie helpt mij

Mallootje

Re: Welke vliegenkap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:33

De Rambo fly mask plus.. Heeft een verharde rand waardoor de kap altijd wegblijft van de ogen en er dus ook meer ruimte is :)

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:44

Ik heb zelf de Rambo Fly Mask Plus bij mijn paard die ook een heel gevoelig oog heeft. Door de ring die er in zitplaatsen kap ver van de ogen af en zou daardoor ook geschikt zijn voor een brede kaak. Bij mijn paard sluit rondom zijn snuit al niet aan en fatsoen bij jou door de smalle snuit ook wel zijn. Alleen dit masker bestaat uit vamoose en dat zorgt er geen vliegen onder de kap komen.

Tip: bij dochorse zijn ze nu in de aanbieding.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:48

ik doe nooit meer een vliegenkap bij mijn paard op sinds hij door een horzel in ze oog geprikt is.horzel is onder de kap gekropen en kon er niet meer uit,gevolg dik en ontstoken pijnlijk ook en een week een antibiotica kuur
ik zweer bij een vliegen netje aan het halster vast veel veiliger ook en geen ontstoken ogen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:29

Die van mij heeft altijd een vliegennetjes aan zijn halster maar is extreem gevoelig met zijn ogen. Ook dan heeft hij regelmatig ontstokenen ogen en daarom ben ik dan ook op zoek naar een passend en aansluitend masker :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:29

Die rambo heb ik vaker van gehoord ja. Ga eens kijken.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:30

Ik heb ook de rambo! Echt super fijn en hij zit apsoluut niet tegen de ogen aan!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:33

Elegance_ schreef:
Ik heb ook de rambo! Echt super fijn en hij zit apsoluut niet tegen de ogen aan!

Welke maat heb jij?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:55

Een M of L ik weet het niet zeker meer maar ze vallen wel redelijk groot uit voor mijn fjord is hij eigenlijk iets aan de ruime kant

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:58

Oke dan neem ik een M voor mijn haf :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:23

Ik heb die van amigo, ook een prettige vliegenkap!