Dekens niet schoon uit de wasmachine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Dekens niet schoon uit de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 18:13

De titel zegt het al.......

Als ik dekens was, waterdichte dekens heb ik het over die worden niet schoon.
Ik was ze met het spul van bucas op 30 graden na twee keer wassen zitten er nog moddervlekken enzo op.
Terwijl als ik ze weg breng ze als bijna nieuw terug krijg, zouden ze daar in de voorweek gaan ofzo?

Deken heeft de ruimte in de trommel, dat is het probleem niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:14

Die wasmachines zijn veel groter, waardoor ze meer ruimte krijgen om te draaien en dus beter schoon worden :)
(Een wasserette heeft machines ook op groot stroom draaien)

Je moet een industriële machine niet vergelijken met je eigen wasmachine.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:28

Wellicht kun je de deken eerst even lekker laten weken.Eerst zand/bagger uitspoelen en vervolgens een nachtje in het water laten staan :)

_Patrick_

Re: Dekens niet schoon uit de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:40

Het is gelukkig de buitenkant die niet schoon wordt, heb nu een keer voorwas gedaan en dan nog een keer ze worden dan iets schoner aan de buitenkant

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:44

Ik kan me niet voorstellen dat je waterdichte winterdekens in een gewone wasmachine wast, en dat de deken dat ruimte genoeg heeft in de trommel.
En ik kan me niet voorstellen dat in een bedrijfswasmachine een deken niet schoon wordt. Als je een bedrijfsmachine hebt, gebruik dan eens gewoon wasmiddel. Dan is dat spul van Bucas kennelijk niet sterk genoeg.

Heb je wel een gewone machine, dan denk ik toch dat je dat soort dekens gewoon niet in een huis-tuin en keukenwasmachine moet wassen. Is ook niet erg goed voor de machine, trouwens.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:46

De hoge druk er over en daarna in de wasmachine? Lijkt me trouwens niet dat je wasmachine lang leeft als je zo´n zware deken in doet.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:50

Je kunt zo ook naar http://www.horsepitality.nl/ brengen/opsturen. Zij wassen de dekens met een professionele wasmachine, goede wasmiddelen en behandelen na zodat het deken weer waterafstotend is. Echt een super goede organisatie.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:52

Hier komen ze er ook gewoon netjes schoon uit.
Met voorwas en extra water.
Gespen doe ik wel inpakken in een washandje en die zet ik vast met een elastiek.
Gewoon waspoeder ed.

Hier jaren dekens trouwens in de wasmachine gedaan en de wasmachine heeft nooit problemen gehad.
Trouwens maak ik de filters na de tijd wel schoon en laat ik hem leeg op 90 graden draaien
Laatst bijgewerkt door rommulus op 30-06-13 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:52

Het is een grote wasmachine, past een bucas 300 grams in maat 195 heeft nog ruimte over.
Deze wordt alleen voor de paardendingen gebruikt.

Hogedruk lijkt me niet zo goed voor de deken? beschadig je de deken mee lijkt mij?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:52

De wasserij waar wij de dekens van onze klanten naartoe brengen verwijderen eerst het grofste vuil, doen dan een was in grote industriele machines (meer plaats om te draaien dus schonere dekens) en worden dan ook nog gedesinfecteerd. Is volgens mij de enige manier om je dekens terug min of meer schoon te krijgen, een 'huiswasmachine' is daar niet krachtig en groot genoeg voor. Bovendien vind ik het niet zo gezond voor de machine om daar paardendekens in te proppen, al dat zand en haar doet er weinig goed aan vrees ik..

Shelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:38

Zelf wassen is altijd lastiger dan prof laten reinigen.
Die machine's hebben meer krachtstroom.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:49

Ik was mijn rambo optimo deken ook thuis in de wasmachine. Heb een behoorlijk smerig paard dus af en toe moet ie ff schoon tussendoor. Hoe ik t doe: deken goed nat laten regenen of nat spuiten en dan in wasmachine, programma spoelen. duurt 15 min bij mij. dit doe ik zo'n 4 keer, waarbij ik m na iedere ronde even uithaal en weer anders erin stop. Dan zie ik ook of alles nat en schoongespoeld is. Pas als het water er redelijk doorzichtig uit komt stop ik met spoelen en gaat hij met 2 el Rambo wash in de 30graden met inweek, extra water en laagste stand centrifuge (400 toeren) Dit duurt dan 4,5 uur in mijn miele. In de wasverzachter bak doe ik een flesje Mars proofer wat een extra waterbestendige beschermlaag aanbrengt. Na zo'n 6 uur in de wasmachine te hebben gezeten komt ie er altijd brandschoon uit. bij wasmiddel resten spoel ik nog een ronde en dan is t toch wel blinkie blink. Op een zomerse dag met wat wind is mijn ongevoerde outdoordeken binnen 5 uur droog en dan spray ik m nog een keer geheel in met Mars protector. extra op de naden uiteraard.

Ik wil niet eens weten hoeveel t aan electriciteit, water en wasmiddel kost. Ongetwijfeld een stuk meer dan een wasserette. Maar ik weet wel 100% dat dat ding waterdicht is. En met dekens van €400 heb ik zo'n dag er best voor over.

Naderhand wel even je machine een 90graden was laten draaien zonder inhoud met wat azijn bv. Weet je zeker dat je volgende was geen resten van paard bevat.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:54

Ik was mijn waterdichte dekens ook gewoon in de machine. Ik spuit ze eerst af en borstel de moddervlekken los. Daarna gaan ze in de wasmachine, en als nodig borstel ik daarna nog de laatste vlekken eruit, en ook zorg ik dat er echt geen wasmiddelresten meer in de deken zitten dmv weer afspuiten. Dan zijn ze echt helemaal schoon. Dagje laten drogen, waterdichtspray erover, dat laten drogen en dan opbergen, echt super schoon en weer helemaal waterdicht.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:07

Ik heb ze nu allemaal gewassen volgend jaar breng ik ze lekker weg.

Sommige zijn schoon geworden en sommige aan de buitenkant niet.
Al vind ik de binnenkant het belangrijkste.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:14

haha mijn moeder zou niet blij zijn als ik de dekens in de wasmachine zou stoppen, dekjes mogen wel maar dekens? geen denken aan :P

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:20

We hebben een aparte wasmachine voor paardendingen te wassen die staat ook gewoon op stal

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:28

Ik was t gewoon in mijn fonkelnieuwe Miele,.. zelf betaald dus niemand die op me kan staan zeuren..

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:38

Jij maakt er wel echt werk van LenaBaars, het is dan vast een stuk voordeliger om ze naar een wasserette te brengen. Maar zoals je zelf al zegt weet je zo wel zeker dat het goed is :)

Ik was mijn dekens bij een wasserette waar ze extra grote trommels hebben waar paardenspul in mag. Ze komen er niet als nieuw uit, maar wel schoon genoeg. Ik gebruik wel altijd een speciaal wasmiddel om de dekens waterdicht te houden (Tech Wash van Rapide). En na het drogen spuit ik ze nog in met Tech Impregneer van Rapide.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:41

_Patrick_ schreef:
De titel zegt het al.......

Als ik dekens was, waterdichte dekens heb ik het over die worden niet schoon.
Ik was ze met het spul van bucas op 30 graden na twee keer wassen zitten er nog moddervlekken enzo op.
Terwijl als ik ze weg breng ze als bijna nieuw terug krijg, zouden ze daar in de voorweek gaan ofzo?

Deken heeft de ruimte in de trommel, dat is het probleem niet.

Huishoudmachines zijn niet gemaakt om paardendekens in te wassen. Waarschijnlijk zit de trommel te vol, waardoor de deken niet schoon wordt.
Ik laat de dekens inderdaad 2x voorspoelen, dan wassen en daarna 3 of 4 keer naspoelen, afhankelijk van de vervuiling van de dekens.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:19

LenaBaars schreef:
Ik was t gewoon in mijn fonkelnieuwe Miele,.. zelf betaald dus niemand die op me kan staan zeuren..

:') _O- ik ook :P
Zelfs in die van mijn ouders :P

Wij hadden zelfs zo groot mogelijke trommels genomen ivm de paarden dekens :+

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:25

Ik heb gewoon een normale trommel, maar heb alleen ongevoerde outdoordekens. Daardoor past deken in maat 205/215 ook makkelijk in de trommel, hij zit max voor 50% vol. De liners wil ik juist fris en ademend hebben en was ik apart met normaal wasmiddel (neutral)