Teddy bij 30 graden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apache7

Teddy bij 30 graden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 17:23

hoi,

(ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar ik hoop van wel)
Ik heb een heel leuk nmprs jaarling hengstje : Rocky *\o/*
Rocky is een heel levendig en energievol beestje. Hij krijgt per dag 3 handjes merrie en veulen brok, met gedroogd lijnzaad erbij.
Verder staat hij 24/7 buiten op een kaal grasweitje met voldoende schuilmogelijk heden, en 4 u per dag gaat hij op de "volle" wei.
Ook krijgt hij in de avond een beetje hooi bijgevoerd. Maar Rocky staat nog helemaal in zijn wintervachtje... Is dit gewoon omdat hij nog jaarling is (19 juni 1 jaar) of is er iets mis met hem? Rocky word om de 3 maanden ontwormd en telkens met een andere wormenpasta. Hij staat sociaal en lijkt hel gelukkig. Hier nog een fototje : http://i41.tinypic.com/2mwgt9v.jpg
http://i42.tinypic.com/rml0co.jpg

unihorses

Re: Teddy bij 30 graden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:25

nu nog een wintervacht is niet normaal. mischien poging tot scheren? dat arme beest kookt nu vast.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:04

Hee geen zorgen maken hoor. Heel veel jarlingen gaan moeizaam door hun verharing heen en daarbij is het heel raar weer geweest. Geen zorgen gewoon lekker poetsen (beter plukken ipv poetsen) en zeker niet dagelijks. Scheren moet je niet aan beginnen hoor. Laat maar vanzelf gebeuren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:05

Laat het wel los of dat ook niet? Het is wel normaal dat jaarlingen niet goed uit hun vacht komen. Bij Hans heeft het toen ook lang geduurd voordat hij zijn zomervacht had toen hij jaarling was. Zijn buik heb ik toen geschoren, dat was een en al klit en hij ging bokken als ik het wilde ontwarren.

Overigens vind ik het op de foto nog wel meevallen, hij heeft wel lange haren, maar dat hebben de meeste shetten wel. Die van mij zit in de zomervacht maar die is een stuk langer dan bijv de zomervacht van mijn welsh.

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:09

@pipo gelukkig, dacht al dat rocky een of andere ziekte had :')
@capopjekop het laat los, niet in plukken maar in kleine haartjes, hij is inderdaad 50% shet en dat is dus wel te merken in zijn haar...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:24

Ik heb er zelf ook 2 die nog zo goed als vol in hun vreselijkeijsberenvacht staan. alle 2 een jaar (ongeveer)
Ik pluk ze en heb geduld. Gaat vast een keer eraf.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:48

Mijn shetlander van 2 jaar had vorige week ook nog een winter vachtje en vorig jaar toen ze nog jaarling was vielen pas aan t einde van de zomervakantie al haar haren r pas allemaal af O:)

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 17:39

Rocky is ondertussen toch geschoren.
1) Voor het show seizoen dat er nu aankomt.
2) Hij kreeg last van "zweet eczeem"

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:39

Ah, ik zie dat hij al geschoren is. Anders had ik inderdaad voorgesteld of je hem misschien kon plukken maar dit is inderdaad ook een optie (: