Traan ogen als de zon schijnt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Traan ogen als de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:59

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met ogen die tranen bij een paard als de zon weer gaat schijnen?

Het maakt niet uit of het paard een vliegenmasker op heeft.

Groetjes

kevje06

Re: Traan ogen als de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:14

Ja onze fjord de laatste 2 jaar.
Ik maak het schoon met afgekoelde slappe thee.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:18

Kan ook met afgekoeld gekookt water schoongemaakt worden

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:20

Afgekoelde sterke getrokken kamillethee! Werkt ook gelijk ontstekingsremmend.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 19:08

Dankjewel voor jullie reacties.
Kan het ook gewoon met leidingwater op doekje weg vegen?
Is het een soort van irritatie dan?
Hoe moet ik het zien?

Hij had het vorig jaar ook en zie het nu weer.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:11

Een soort ontsteking denk ik. Onze groninger heeft het ook, die heeft 2x zijn traanbuis laten doorspoelen zegmaar, zodat alle troep eruit komt. Bij hem hielp het niet veel, maar andere paarden kunnen er wel baat bij hebben.
Als het echt te erg word, en het paard heeft er veel last van, zou ik wel even de DA laten kijken.

Meerdere paarden hebben last van traanogen als het warmer wordt en de zon schijnt. Vooral met dit wisselvallige weer, zelfs m'n Fries heeft er nu last van terwijl ze hier nooit eerder last van heeft gehad.

Gekookt water is veel schoner dan leiding water, omdat alle bacteriën er uitgekookt zijn

Raphael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 05:39

linnie050 schreef:
Dankjewel voor jullie reacties.

Is het een soort van irritatie dan?
Hoe moet ik het zien?

Hij had het vorig jaar ook en zie het nu weer.

Zal eerder seizoensgebonden zijn dan dat de zon zelf de oorzaak is. Dan denk je eerder aan irritatie door insecten of pollen en dergelijke. Uit eigen ervaring, als het KNMI een waarschuwing voor hoge pollendruk gaf kon je er donder op zeggen dat een van de zusjes die dag tranende ogen met afscheiding had. Soort van hooikoorts dus.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:16

Mijn pony heeft ook 1 traanoog, ze heeft er geen last van.
Maar ik spoel het nu wel uit met afgekoeld, gekookt water met keuken-/toiletpapier.
En morgen krijgt ze een vliegenmasker op..

Ik hoop dat het snel ophoudt..

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:49

Hoi allemaal,

Was op zoek naar een topic over verstopte traanbuizen en kwam dit tegen. De mijne heeft er ook last van (2-jarige) Het begon toen ze vorig jaar na de zomer naar binnen moesten (toen 1.5 jaar oud) wat zij niet gewend was! Toen vaak schoon gemaakt en niks mee gedaan. Tot ongeveer 2 maanden geleden het bleef aanhouden, dus traanbuis door laten spoelen en het was heel eventjes weg, nu vorige week woensdag na 2 maanden weer laten doorspoelen, en nu sindsdien oogdruppel met antibiotica. Maar tot zaterdag aan toe kwam er nog steeds wit/groenige spul uit der oog vandaan, en gister en vandaag alleen traanvocht....

Nu gaat de DA weer eens kijken want als je op der neus drukt komt het er bij de oog weer uit! Heel vervelend. Dus ben heel benieuwd hoe nu verder.

Ze staat in de opfok maar kan nu dus niet naar buiten en staat helemaal alleen in een grote stal, ze laat ze namelijk niet zo makkelijk meer vangen doordat we met zonnig weer ook zonnebrand op moeten smeren!

Maar jullie doen er dus weinig aan behalve schoonmaken elke keer, alleen is zo'n verstopping dan niet erg vervelend voor zo'n paard? Of is dat meer omdat het niet verstopt zit bij jullie paarden?