Vliegenkap met meer ''oog vrijheid''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Vliegenkap met meer ''oog vrijheid''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:25

Hallo bokkers,

Omdat het vliegenseizoen weer een beetje begint, wil ik graag jullie ervaringen/advies vragen.
Momenteel heb ik voor mijn cruzado merrie een vliegenkap(met oren) maar deze zit voor me gevoel toch te dicht op de ogen(ze heeft eigenlijk zat ruimte, en ze kan makkelijk knipperen) maar voor me gevoel wil ik toch een vliegenkap waar ze alle ruimte heeft voor haar ogen.
Nu had ik de volgende wel gezien, dit is eigenlijk bijna wat ik bedoel:

https://www.peerkeruitersport.nl/paard/ ... -navy.html

Het is jammer dat bovenstaande van lycra is gemaakt, en geen klitteband heeft, dus je trekt het eigenlijk net zoals een sok aan.
Ik ben eigenlijk opzoek naar precies hetzelfde als hierboven(qua ogen) maar dan wel gewoon met een klitteband zodat je hem makkelijk op en af kan doen.
De kap hoeft niet persee van lycra te zien zoals hierboven, hij mag ook van gaas zijn zoals de meeste vliegenkappen zijn.

Wie heeft voor mij de ultieme vliegenkap?

Elegance_

Re: Vliegenkap met meer ''oog vrijheid''

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:11

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:12

Elegance_ schreef:
Ik heb deze:

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 7305/49004

heel fijn en komt niet tegen de ogen :)

hier ook deze kap
sinds 2 weken. Hij zit heel stevig en prettig denk ik. Heerlijk al die ruimte bij de ogen :j

Je paard ziet eruit als een ufo, maargoed, die vliegenkappen zijn stuk voor stuk niet de charmantste dingen :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:16

Nee de vliegenkappen zien er inderdaad al niet charmant uit, dus dan maakt het ook niet uit! blijft deze stevig zitten?

En hoe vallen de maten? Ik zie dat je S,M,L hebt.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:07

Ik vind dat ze goed blijven zitten :) Mijne heeft hem iig nog niet af gekregen, ik denk dat een M wel goed is voor jou paardje, ze vallen redelijk ruim.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:22

Hier pas 1 dag om. Volgens de check vanmiddag was de kap nog om. Is fijn want paardlief werkte de rest allemaal uit :)
Ik heb maat M op een pony met een kleine cobmaat. Hij valt vrij groot. Ik denk dat wij het met een S ook af hadden gekund :) Maar deze zit ook goed :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:23

Rambo Fly Mask Vamoose... Ziet er niet uit, maar garandeert dat de ogen vrij blijven..

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:24

Oh zie net dat die al genoemd is! Dan heb ik niks gezegd :D