Geschoren Appaloosa laat haren vallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eviennoortje

Geschoren Appaloosa laat haren vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 16:15

Hallo allemaal,
mijn Appaloosa is afgelopen winter geschoren van zijn voorhand tot op zijn achterhand.
Nu laat hij juist zijn kleine, geschoren haartjes los, waardoor zijn roze huid zichtbaar wordt.
Hij lijkt geen jeuk te hebben, maar weet iemand misschien waardoor dit komen kan? Hij is wel een maand terug verhuisd...

LoveUggs

Re: Geschoren Appaloosa laat haren vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:17

Heb je er verder al naar laten kijken?
Waarschijnlijk is hij gewoon lekker in de rui, en laat hij de vacht los die hij 'teveel' heeft.
Mijn verzorgpaard is ook geschoren en laat ook wat geschoren haartjes los.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:23

Ook geschoren vacht moet ruien en vervangen worden door een zomervacht, je hebt de wintervacht er immers niet afgehaald, alleen drastisch ingekort dmv een scheerapparaat.

Mijn haflinger is deels geschoren en op de geschoren delen laat hij ook korte haartjes los.

Het is echter wel de bedoeling dat er een zomervacht onder die geschoren wintervacht tevoorschijn komt en niet dat je paard kaal wordt.

HenkjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:50

Mijn spikkel werd ook eerst kaal op sommige plekken met verharen. Na een week zat er een zomervachtje. Hij is trouwens niet geschoren.