Bijentijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Bijentijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 01:14

Ligt het aan mij of zijn er ineens zoveel bijen?'
Met mooi weer staat de deur bij ons in de bijkeuken open, er hangen een soort slierten in de deuropening zegmaar.. Beesten kunnen dus naar binnen. Een tijdje geleden was ik aan het douchen, zat er een GIGANTISCHE wesp (dacht ik, denk eig. dat het een bij is haha) bij mn hoofd.
De afgelopen dagen zat er ongeveer 4x een bij boven, gister eentje in mijn kamer |( Deuren houden we nu dicht.
Nu dus mijn vraag, is er een soort bijentijd aan de gang?

Thats_Me

Re: Bijentijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:30

Weet je zeker dat het bijen zijn? Want een bij een gigantische wesp denk ik eerder aan een hoornaar.

Uiteraard begint met het mooie weer ook de insecten weer terug te komen. Bijen hebben het erg moeilijk en zullen ook niet zo snel bij mensen binnen komen. Ze zoeken lekker ruikende bloemen om nectar te verzamelen. Wespen komen op zoetigheid af. Hoornaars niet, die blijven eigenlijk ook wel uit de buurt van mensen.

Oftewel kijk eerst eens wat je in huis hebt zitten. Dan kun je dan kijken of actie nodig is.

flare

Re: Bijentijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 13:01

Ja klopt, ik weet niet precies wat het zijn, als ik ze zie ga ik ze beter bekijken, misschien ook een foto maken, dan kan ik kijken wat het precies is. We hebben wel 2x een wespennest gehad, vorig jaar en een paar jaar geleden.